Τρία πράγματα διαχειρίζονται οι προεκλογικές εκστρατείες είτε αφορούν στην εκλογή του Προέδρου των ΗΠΑ είτε ενός Συμβούλου της Δημοτικής Κοινότητας Αετού Μεσσηνίας: Πολιτικό χρήμα, πολιτικό χρόνο και πολιτικό λόγο.

Για το χρήμα ο Στέφανος Κασσελάκης είναι η αλήθεια ότι τα έχει μπερδέψει λίγο. Για τον πολιτικό λόγο θα τα πούμε παρακάτω. Αλλά σε ό,τι αφορά τον χρόνο πολλοί αναρωτιούνται πως αποφάσισε να χάσει 20 ημέρες σε προεκλογική περίοδο για να πάει στρατό, μόλις τρεις μήνες πριν από την ημέρα της κάλπης των Ευρωεκλογών.

Οι αρχηγοί της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνήθως έχουν ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τον εκάστοτε Πρωθυπουργό. Έχουν τη δυνατότητα να γυρίσουν όλη τη χώρα, να μιλήσουν με τα τοπικά στελέχη του κόμματός τους, να αναπτύξουν τις προγραμματικές τους θέσεις στη Βουλή, σε εκδηλώσεις και σε συνεντεύξεις στα Μέσα. Αυτά που έκανε δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης επί 3,5 χρόνια ως αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αλλά στην περίπτωση του κ. Κασσελάκη τα πράγματα είναι διαφορετικά μέχρι την πρώτη του κάλπη. Μέσα σε αυτό το διάστημα δεν μπορεί να προβάλει πολιτικές θέσεις, που να είναι όχι μόνο διαφοροποιημένες, σε σχέση με αυτές που αποδοκιμάστηκαν στις βουλευτικές εκλογές, αλλά και εξειδικευμένες κατά τόπους. Τα τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προκαλούν άλλες δυσκολίες. Αρκετά εξ αυτών αποχώρησαν μετά την εκλογή του, αλλά ακόμη και τα εναπομείναντα είναι σχεδόν άγνωστα στο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και το επιτελείο του και ταυτισμένα με το παρελθόν. Στις κοινοβουλευτικές συνεδριάσεις δεν μπορεί να συμμετέχει, ενώ στις συνεντεύξεις που έχει δώσει το τελευταίο διάστημα προκάλεσαν ανάμικτα συναισθήματα.

Σε μια από αυτές ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε πως βλέπει τον πολιτικό ανταγωνισμό: «Δεν με ενδιαφέρουν τα υποδείγματα των επαγγελματιών πολιτικών. Νομίζω ο ελληνικός λαός τους έχει βαρεθεί». Πέραν από το γεγονός ότι αυτή η φράση θυμίζει Ντόναλντ Τραμπ, είναι προφανές ότι έχει αποφασίσει να κάνει πράγματα, που δεν κάνουν οι «επαγγελματίες πολιτικοί».

Συνεπώς πάει στον στρατό και δεν χάνει ημέρες εκλογικού αγώνα, αλλά κερδίζει 20 ημέρες αντισυμβατικότητας. Έχει παρουσιάσει ήδη τις θέσεις του για την οικονομία. Όταν απολυθεί θα παρουσιάσει τους υποψηφίους ευρωβουλευτές, που θα έχουν τη «σφραγίδα» του, οι οποίοι μαζί με την καινούργια εκπρόσωπο Βούλα Κεχαγιά και επιλεγμένους βουλευτές (Π. Παππάς, Αποστολάκης, Τζάκρη κ.α.), θα δώσουν τη μάχη στα ΜΜΕ. Ο ίδιος πιθανώς θα παρουσιάσει θέσεις για επιλεγμένες θεματικές, ίσως να κάνει κι άλλες απροειδοποίητες περιοδείες και σίγουρα video στα social media.

Το κρισιμότερο είναι ότι θα αναζητήσει πολιτικό λόγο, που να τον ταυτίζει με εκλογικά κοινά, πέραν αυτών που έχει ήδη προνομιακή σχέση. Να βρει τις κατάλληλες ιστορίες. Μπορεί κάποιες από αυτές να είναι και ιστορίες από τον στρατό…

*Σύμβουλος Στρατηγικής, Επικοινωνίας και Πολιτικής Διαχείρισης