Σημαντικές εξελίξεις φέρνει η επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στην Ινδία, ανταποκρινόμενου στην πρόσκληση του Ινδού ομολόγου του, Ναρέντρα Μόντι. Η συνάντηση έρχεται να ενισχύσει τις σχέσεις Ελλάδας και Ινδίας, που είχαν ήδη αρχίσει να αναθερμαίνονται από τον περασμένο Αύγουστο, οπότε ο Μόντι επισκέφθηκε τη χώρα μας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Money Ρro» των Παραπολιτικών, τρία είναι τα βασικά πεδία «ανταλλαγής» των δύο χωρών: ο τουρισμός, ο πολιτισμός και το εμπόριο, καθώς από τη μια η οικονομία της Ινδίας καταγράφει άλμα το τελευταίο διάστημα και, από την άλλη, η κυβέρνησή της ετοιμάζεται να αξιοποιήσει την Ελλάδα ως βασική στρατηγική πύλη για την ανάπτυξή της. Πάνω σε αυτόν τον άξονα, ο Κυρ. Μητσοτάκης βάζει στόχο να δημιουργήσει μια νέα αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, που θα φέρει ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ, όπως είναι οι Ινδοί. Στη γραμμή αυτή είναι και η Ελληνίδα υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, που θέλει να ενισχύσει τον high end τουρισμό, και μάλιστα 365 ημέρες τον χρόνο, αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων, που εργάζονται στο να φέρουν Ινδούς τουρίστες στη χώρα. Ενα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Wyndham Hotels & Resorts, που σε συνεργασία με τη Zeus «τρέχει» το νέο «Ajul», με στόχο να γίνει πόλος έλξης high end τουριστών. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Δημήτρη Μανίκη, πρόεδρο της Wyndham Hotels & Resorts στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ευρασία (ΕΜΕΑ), το μέλλον του τουρισμού είναι οι Ινδοί.

*Διαβάστε ακόμα:Κυριάκος Μητσοτάκης: Στην Ινδία στις 21 - 22 Φεβρουαρίου - Μαραθώνιος επαφών για επενδύσεις και επιχειρηματικές συμφωνίες

Μεγάλο ενδιαφέρον για γάμους

Άλλο ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει το άνοιγμα στην ινδική αγορά είναι η πρόσφατη συμμετοχή του ΕΟΤ στη διεθνή τουριστική έκθεση Outbound Travel Market, που πραγματοποιήθηκε στη Βομβάη (8- 10 Φεβρουαρίου). Οπως ανέφεραν οι επικεφαλής, καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδι στην Ελλάδα από Online Travel Agancies, Tour Operators και ταξιδιωτικά γραφεία, με τις πρώτες τάσεις να διαμορφώνονται πάνω στον πολιτιστικό τουρισμό, τη βιωματική εμπειρία (συμπεριλαμβανομένης της υψηλής γαστρονομίας), αλλά και τον γαμήλιο τουρισμό. Θετικές είναι οι προβλέψεις και όσον αφορά την οπτικοακουστική παραγωγή, καθώς τους επόμενους μήνες θα υπάρξει κινητικότητα στις κινηματογραφικές παραγωγές από την ινδική αγορά. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της προβολής και προώθησης της Ελλάδας στην Ινδία, ο ΕΟΤ κάνει νέες συζητήσεις για ειδικές καμπάνιες, ενώ αναμένονται αφίξεις από influencers της ινδικής αγοράς για την προβολή του ελληνικού τουρισμού στα σχετικά social media.

Επιτάχυνση της έκδοσης Visa

Σύμφωνα με στελέχη που ήταν παρόντα κατά τη διάρκεια της έκθεσης Outbound Travel Market 2024, η ελληνική συμμετοχή έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προβολή της Ελλάδας στους Ινδούς ταξιδιώτες. «Είμαστε αποφασισμένοι να ενισχύσουμε περαιτέρω την παρουσία μας στην Ινδία και να προσφέρουμε εξατομικευμένες εμπειρίες. Η Ελλάδα επιδιώκει να αναδειχθεί ως ένας από τους κορυφαίους προορισμούς για τα γαμήλια ταξίδια για την αγορά της Ινδίας, αξιοποιώντας την πλούσια ιστορία, τα εκπληκτικά τοπία και τη ζεστή φιλοξενία μας, για να δημιουργήσει αξέχαστες αναμνήσεις στους Ινδούς ταξιδιώτες», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι του ΕΟΤ. Τέλος, στην πρόσφατη αποστολή του ΕΟΤ στην Ινδία, αλλά και ενόψει της προαναφερθείσας συνάντησης Μητσοτάκη - Μόντι, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επιτάχυνση της έκδοσης Visa, αλλά και στη διευκόλυνση των συνδέσεων, με την αναμενόμενη απευθείας αεροπορική σύνδεση των δύο χωρών.

*Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά