Περισσότερα από 428 προϊόντα εταιρειών συμμετέχουν στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τις «μόνιμες μειωμένες τιμές τουλάχιστον κατά 5%» στα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

Τη διαπίστωση αυτή έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο οποίος επισκέφθηκε σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι, αναφέροντας ότι απώτερος στόχος της κυβέρνησης είναι τα προϊόντα με μειωμένη τιμή να ξεπεράσουν τα 500.

*Διαβάστε εδώ: Επίσκεψη Κώστα Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ για το μέτρο της "μόνιμης μείωσης τιμής" - "Όσοι παραβιάζουν τον νόμο θα το πληρώσουν ακριβά"



Όπως δήλωσε ο Κώστας Σκρέκας, οι εταιρείες από την ώρα που θα ενημερώσουν ότι συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τις μειώσεις τιμών έχουν ένα χρονικό περιθώριο για τη σηματοδότηση των προϊόντων στο ράφι, ενώ ταυτόχρονα εξακολουθούν να υπάρχουν τα προωθητικά πακέτα και δεν αποκλείεται να συμμετάσχουν τα ίδια προϊόντα και στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης, δηλαδή η «μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση στο ράφι και το «καλάθι του νοικοκυριού», συμβάλλουν στη σταδιακή μείωση των τιμών.


Κώστας Σκρέκας για τα πρόστιμα σε πολυεθνικές

Σχολιάζοντας τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν χθες σε δύο πολυεθνικές εταιρείες, ο Κώστας Σκρέκας τόνισε ότι πρόθεση του υπουργείου είναι η συνέχιση των ελέγχων και η συμμόρφωση των εταιρειών που παραβιάζουν τον νόμο για παράνομη κερδοφορία.

«Οι έλεγχοι συνεχίζονται. Η απόφασή μας είναι όσοι παραβιάζουν τον νόμο για αθέμιτη κερδοφορία, θα το πληρώσουν ακριβά. Χθες υποχρεωθήκαμε να επιβάλουμε τα ανώτατα πρόστιμα σε δυο πολυεθνικές εταιρείες και περιμένουμε να διορθώσουν, άμεσα, τις τιμές στο ράφι για τα προϊόντα για τα οποία τους επιβλήθηκε το πρόστιμο, ενώ θα είναι σημαντικό να συμμετάσχουν και στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής. Η μία, ήδη, γνωστοποίησε ότι συμμετέχει και περιμένουμε κι από την άλλη να συμμετάσχει.

Στόχος είναι υπάρξει, άμεσα, συμμόρφωση και να καταλάβουν οι μεγάλες εταιρείες ότι είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης και βιωσιμότητας των ίδιων ότι πρέπει να μειωθούν οι τιμές, αφού μειώνονται οι παράγοντες κόστους», είπε χαρακτηριστικά ο Κώστας Σκρέκας.

Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι στόχος είναι να ενδυναμωθεί και ο ρόλος του ίδιου του καταναλωτή στην αγορά, όπως με την αξιοποίηση της εφαρμογής e-Katanalotis, για να συγκρίνει και να επιλέγει τις συμφέρουσες τιμές.

«Η προσπάθεια μείωσης του πληθωρισμού είναι συνεχής. Οι καταναλωτές βλέπουν ακριβά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ κι αυτό δεν θα αλλάξει άμεσα, αλλά με τον διαρκή έλεγχο της αγοράς ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους καταστρατηγούν τη νομοθεσία και με την ειδική ταμπέλα για την έκπτωση τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον 6 μήνες, σταδιακά, θα σταθεροποιηθούν και θα μειωθούν οι τιμές. Αυτό επιδιώκουμε να επεκταθεί σε όσα περισσότερα προϊόντα γίνεται», κατέληξε ο υπουργός Ανάπτυξης.