Στην Περιφέρεια Αττικής τα πάντα έτρεξαν γρήγορα.

Εντός 72 ωρών και µε τις αποφάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη όλα ανατράπηκαν µέσα σε ένα τριήµερο, όταν η µία εξέλιξη ακολουθούσε την άλλη και η ανατροπή του διαµορφωµένου προεκλογικού σκηνικού άφηναν έκπληκτους όλους τους µέχρι τότε πρωταγωνιστές. Ο πρωθυπουργός δεν άφησε κανένα περιθώριο να τεθεί σε αµφισβήτηση η βούληση και απόφασή του.

Ο Γιώργος Πατούλης αποχώρησε από την κούρσα και ο Νίκος Χαρδαλιάς τον διαδέχτηκε ως υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής, επιστρέφοντας µάλλον αναπάντεχα στο αυτοδιοικητικό πεδίο (που όλοι συνοµολογούν ότι το ξέρει όσο ελάχιστοι).

Ο «Nick Hard», της πολιτικής προστασίας, της πανδηµίας, των πυρκαγιών, των διπλών εθνικών εκλογών, των πάντα δύσκολων αποστολών, βρέθηκε πάλι µε ένα νέο εγχείρηµα, αποφασισµένο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο οποίος δεν κρύβει και δηµόσια εκφράζει την εκτίµηση και την εµπιστοσύνη που έχει στις ικανότητες του µέχρι σήµερα υφυπουργού Αµυνας και στενού συνεργάτη του. Και ενώ ο «κύβος ερρίφθη», όλα όσα ένας υποψήφιος περιφερειάρχης χρειάζεται να οργανώσει σε τουλάχιστον 3-4 µήνες ο 54χρονος έµπειρος υποψήφιος περιφερειάρχης καλείται να τα προχωρήσει µέσα σε λίγες ηµέρες. Οι «µηχανές» της οµάδας του Νίκου Χαρδαλιά έχουν ανάψει για τα καλά και οι διεργασίες τις τελευταίες 15 ηµέρες είναι πραγµατικά πυρετώδεις. Μιας οµάδας που πιο έµπειρη σε εκλογές δεν µπορεί να βρει κανείς σε οποιοδήποτε άλλο επιτελείο υποψηφίου.

Δίπλα του 

Κατ’ αρχάς, και σύµφωνα µε αποκλειστικές πληροφορίες των «Π», ο στενός πυρήνας των συνεργατών του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει το κεντρικό πρόσταγµα στο πλευρό του υποψηφίου, µε τον ίδιο τον πρωθυπουργό να ενηµερώνεται καθηµερινά για τις εξελίξεις της υποψηφιότητάς του.

Ο έµπειρος αναπληρωτής διευθυντής επικοινωνίας του πρωθυπουργού, Χρήστος Ζωγράφος, έχει αναλάβει χρέη campaign manager και συντονίζει, µαζί µε πολύ ικανούς και έµπειρους της επικοινωνίας του πρωθυπουργού, την Κύρα Κάπη και τον Ερικ Παρκς, οτιδήποτε αφορά την επικοινωνιακή στρατηγική και την καµπάνια του υποψήφιου περιφερειάρχη. Την ComTeam (Communication Team) του Νίκου Χαρδαλιά συµπληρώνουν ο πλέον έµπειρος επί των αναλύσεων των focus groups και των δηµοσκοπήσεων του Μαξίµου και της Πειραιώς, αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, η πλέον στενή και έµπιστη συνεργάτιδα του υφυπουργού Εθνικής Αµυνας και επί χρόνια διευθύντρια του Γραφείου του και υπεύθυνη Επικοινωνίας της οµάδας του, ανώτερο στέλεχος του Enterprise Greece, Ελένη Μπόµπου (οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγµατα τη θεωρούν ως «σιδηρά κυρία» της οµάδας Χαρδαλιά και η δουλειά της όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το Μέγαρο Μαξίµου και το team του πρωθυπουργού), ο πολύ ικανός δηµοσιογράφος Χάρης Χατζηχαραλάµπους, ο οποίος συνδέεται µε προσωπική φιλία µε τον Ν. Χαρδαλιά και αναµένεται να αναλάβει προεκλογικά εκπρόσωπος και διευθυντής του γραφείου Τύπου του, καθώς και η στενή συνεργάτιδα του Ερικ Παρκς και ειδικευµένη στα social media και τις digital campaigns Σία Μπεχλιβανίδου.

Στον αντίποδα, την ευθύνη της LogTeam (Logistics Team) της καµπάνιας έχουν δύο στελέχη µε µεγάλη και πρόσφατη εµπειρία και εξαιρετικές κριτικές για την αποτελεσµατικότητά τους από τις διπλές εθνικές εκλογικές αναµετρήσεις. Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ν.∆. (και στενός συνεργάτης των Γιάννη Μπρατάκου και Γιάννη Σµυρλή), Νίκος Παπουτσής, και η στενή συνεργάτιδα του Ν. Χαρδαλιά τα τελευταία χρόνια, νοµικός Ελενα Ράπτη (στέλεχος της Ν.∆. από τον Αλµυρό Βόλου, µε ενεργό συντονιστικό ρόλο στις πρόσφατες διπλές εθνικές εκλογές, που βρίσκεται από το 2019 στον στενό πυρήνα της οµάδας του και χαίρει της εµπιστοσύνης των στελεχών της Πειραιώς). Οι δυο τους συνεργάστηκαν πάλι στις προηγούµενες εθνικές εκλογές και το αποτέλεσµα της δουλειάς τους και της συνεργασίας τους έχει αξιολογηθεί ως εξαιρετικό.

Στην οµάδα τους προστέθηκε η νεαρή 24χρονη πολιτική επιστήµονας-διεθνολόγος Βάλια Κακαρούκα (η... βενιαµίν του επιτελείου και συνεργάτιδα του Νίκου Χαρδαλιά, άρτι αφιχθείσα από τα µεταπτυχιακά της στο Κολλέγιο της Ευρώπης).

Με εμπειρία

Τέλος, το µεγάλο βάρος των εκλογών πέφτει στην οργανωτική οµάδα του συνδυασµού, την ονοµαζόµενη OpsTeam (Operations Team). Επικεφαλής δεν θα µπορούσε να είναι άλλος από τον Θανάση Νέζη, τον στενότερο και παλαιότερο συνεργάτη του πρωθυπουργού, αλλά και επί δεκαετίες αδελφικό φίλο του Νίκου Χαρδαλιά, από την εποχή της ΟΝΝΕ∆ της Νικηταρά. Η εµπειρία του και οι γνώσεις του επί της κοµµατικής και όχι µόνο ανθρωπογεωγραφίας σε όλη την Ελλάδα (και στην Αττική) είναι πολύτιµες στην κατάρτιση των ψηφοδελτίων και την τήρηση των όποιων ισορροπιών. ∆ίπλα του έχει τρία στελέχη πρώτης γραµµής του Μαξίµου και της Πειραιώς, µε εξαιρετική χηµεία και σχέση µε τον υποψήφιο περιφερειάρχη, τον Γιώργο Κατσαούνο, τον Μπάµπη Σιάτρα και τον Ελπιδοφόρο Παπανικολόπουλο, που ήδη ασχολούνται µε τα ψηφοδέλτια και το ανθρώπινο δυναµικό.

Μαζί τους την OpsTeam συµπληρώνουν ακόµα πέντε στελέχη της Πειραιώς, προσωπική επιλογή του υποψήφιου περιφερειάρχη, που ξεχώρισαν µε τη δουλειά τους και την αποτελεσµατικότητά τους στις πρόσφατες διπλές εθνικές εκλογές και τα οποία ο Νίκος Χαρδαλιάς εµπιστεύεται απόλυτα. Ο πολύπειρος Σάκης Ιωαννίδης, ο δραστήριος δικηγόρος και «υπηρέτης» της παράταξης ∆ηµήτρης Γιάννος, ο πάντα οργανωτικός Στάθης Σταθόπουλος, µαζί µε τους Σωτήρη Τσουλουχά και Σταύρο Σιέµπο, παλιά µέλη του Ε.Γ. της ΟΝΝΕΔ και στενούς συνεργάτες και προσωπικούς φίλους του υφυπουργού Εθνικής Αµυνας, συµπληρώνουν την «Dream Team» του και θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη του συντονισµού κάθε οργανωτικού άξονα του προεκλογικού του αγώνα.

Αποστολή

Την ίδια στιγµή, στην καθηµερινή «οµάδα κρούσης» του «Nick Hard» συµµετέχουν, επίσης, ο Χρήστος Βαλταδώρος και η Ελισάβετ Αθανασιάδη, στελέχη της διαφηµιστικής εταιρείας που έχει αναλάβει την καµπάνια του και από τα πλέον έµπειρα στον χώρο της διαφήµισης και του πολιτικού marketing. Είκοσι ένα, λοιπόν, στελέχη πρώτης γραµµής (αγαπηµένος αριθµός του Ν. Χαρδαλιά) αναλαµβάνουν στο πλευρό του το δύσκολο έργο των εκλογών της Περιφέρειας Αττικής και καλούνται σε ελάχιστες εβδοµάδες να προετοιµάσουν και να τρέξουν επικοινωνιακά, συντονιστικά και οργανωτικά µια δύσκολη καµπάνια, που υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόταν µήνες προετοιµασίας.

Αλλά, όπως είπε την προηγούµενη εβδοµάδα ένας υπουργός, στενότατος συνεργάτης του πρωθυπουργού και βαθύς γνώστης των εξελίξεων, «αν ήταν εύκολο, δεν θα το είχαµε αναθέσει στον Νίκο και, βέβαια, δεν θα το είχε ο ίδιος αποδεχθεί και αναλάβει», συµπληρώνοντας µε νόηµα: «Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Η Αττική το χρειάζεται και το αξίζει».

Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στις 19/8