Αύξηση 9,9% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 9μηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana που δείχνουν ότι συνεχίστηκε το «ράλι»των τιμών ενώ εδραιώνεται η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο που σταθεροποιείται πάνω από 26% (συμπεριλαμβανομένης της Lidl).

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ανήλθε συνολικά στα 6,8 δισ. ευρώ έναντι 6,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2022, με αύξηση 9,9%. Ειδικότερα στα τρόφιμα οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 9,9%, όπως και στα καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παρατηρείται αύξηση 9,7%.

Διαβάστε ακόμα: Έρχεται το ''every day low price'' στα σούπερ μάρκετ - Πώς θα λειτουργεί

Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 5,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2023 από περίπου 4,7 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες ωστόσο είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 771 εκατ. ευρώ από 703 εκατ. ευρώ και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 676 εκατ. ευρώ από περίπου 615 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η ανάπτυξη της αξίας της αγοράς είναι πληθωριστική

Η ανάπτυξη της αξίας της αγοράς είναι πληθωριστική καθώς η αύξηση σε αξία 9,9% συνοδεύεται από αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1,6% και αυξήσεις τιμών που κατά μέσο όρο υπολογίζονται σε 8,1%. Ειδικά τον Σεπτέμβριο η αύξηση εκτιμάται σε 4,3%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στα είδη οικιακής φροντίδας, 10,3%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας με αυξήσεις τιμών ανά μονάδα προϊόντος 8,4% και τα τρόφιμα με αυξήσεις 8%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 12,6% έναντι 8,9% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει στο 26,6% στα τρόφιμα, το 25,6% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και το 21% στα είδη προσωπικής υγιεινής. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται, με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνεται υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 25,7%.

Η ακρίβεια στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς, αν και ακριβαίνουν κι αυτά, διατίθενται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από τα επώνυμα. Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε προϊόντα όπως τα απορρυπαντικά και είδη οικιακής φροντίδας (+12,7%) και τα γαλακτοκομικά (10,2%).

Πηγή: powergame.gr