Έντεκα υποψηφιότητες συγκέντρωσε η βρετανική ταινία «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιµου για τα φετινά βραβεία Όσκαρ, που αποτελούν για τον σπουδαίο Ελληνα δηµιουργό ένα παράσηµο ακόµα, το σηµαντικότερο ίσως της λαµπρής καριέρας του. Η ταινία, που είναι µια ρηξικέλευθη κινηµατογραφική πρόταση επιστηµονικής φαντασίας, αποθεώνει τις απελευθερωτικές διαστάσεις της ηδονής και δείχνει τον δρόµο για µια εικόνα σεβασµού προς τη γυναικεία ύπαρξη.

Το «Poor Things», που συµπεριλαµβάνεται ήδη σε όλες τις λίστες των µεγάλων κινηµατογραφικών περιοδικών και διεθνών κριτικών κινηµατογράφου για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, έκανε την παγκόσµια πρεµιέρα του τον περασµένο Σεπτέµβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα, ενώ µεταξύ άλλων βραβείων κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Γυναικείας Ερµηνείας στην κατηγορία Κωµωδία-Μιούζικαλ.

Η ταινία είναι δηµιούργηµα της σκληρής δουλειάς τόσο του Γιώργου Λάνθιµου όσο και του µόνιµου µοντέρ του, Γιώργου Μαυροψαρίδη, ο οποίος είναι για δεύτερη φορά υποψήφιος για το Οσκαρ στην κατηγορία του µοντάζ µετά την «Ευνοούµενη», το 2019.

«Το µοντάζ είναι µια διαδικασία που γίνεται µαζί µε τον σκηνοθέτη και βέβαια αντιπροσωπεύεται από τον µοντέρ. Η υποψηφιότητά µου είναι µια µεγάλη διάκριση, που µου επιτρέπει να παραµένω στον χώρο σε υψηλό επίπεδο. Στην ηλικία µου είναι πολύ σηµαντικό να µπορώ να δουλεύω άνετα και να κάνω αυτά που µου αρέσουν. Οπως σε όλες τις ταινίες, έτσι και σε αυτήν, ήταν µια δηµιουργική διαδικασία ανάµεσα σε δύο ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν λύσεις στα µικροπροβλήµατα µιας ταινίας. Το ωραίο αποτέλεσµα και το να βλέπεις την ταινία να εξελίσσεται στα µάτια σου είναι πάντα µια µεγάλη ικανοποίηση», αναφέρει ο Γιώργος Μαυροψαρίδης στο «S» για τη συνεργασία του µε τον Γιώργο Λάνθιµο.

*Διαβάστε εδώ: Oscars 2024: Σάρωσε το "Poor Things" του Γιώργου Λάνθιμου με 11 υποψηφιότητες - Όλη η λίστα

Οι δύο συνεργάτες έχουν για πολλά χρόνια κοινό όραµά τους την Τέχνη που µιλάει στην ψυχή του θεατή, αφήνοντας χώρο για ελεύθερη σκέψη.

«Το κύριο θέµα της ταινίας είναι ο χαρακτήρας της Μπέλα. Ξέραµε εξαρχής ότι αυτόν πρέπει να ακολουθήσουµε και να επενδύσουµε στην ανάπτυξη αυτού του χαρακτήρα. Αυτή ήταν η βασική κατεύθυνση, απλώς το µοντάζ είναι µια διαδικασία, µια µέθοδος στην οποία δοκιµάζουµε και αλλάζουµε πράγµατα. Κάποιες φορές αλλάζουµε τη δοµή ή συντοµεύουµε κάποια πράγµατα. Η δική µας δουλειά είναι µια οκτάµηνη διαδικασία. ∆εν επιβάλλει µια άποψη, απεναντίας αφήνουµε πάρα πολλά κενά στον θεατή. Κυρίως επειδή θέλουµε τον κάθε θεατή να συµµετέχει δηµιουργικά στη δηµιουργία αυτού του νοήµατος. Γιατί µια ταινία δεν παίζεται στο πανί, αλλά στο µυαλό του θεατή. Εποµένως, ο καθένας βάζει τις δικές του απόψεις και γνώσεις και σχηµατίζεται µια ιδέα για την ταινία. Αυτός είναι ο σκοπός µας πάντα µε τον Λάνθιµο», καταλήγει.

*Διαβάστε ολόκληρο το θέμα στο Secret που κυκλοφορεί μαζί με την εφημερίδα Παραπολιτικά σε όλα τα περίπτερα της χώρας