ΜΕΤΑ τις χθεσινές ανακοινώσεις των αρμόδιων υπουργών Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Βρούτση και Παπαστεργίου, ο κύβος ερρίφθη. Τα γήπεδα ανοίγουν για το κοινό και πάλι στις 13 Φεβρουαρίου, την άλλη εβδομάδα δηλαδή, δύο μήνες μετά τα βίαια και τραγικά γεγονότα στον Ρέντη. Τους επόμενους δύο μήνες, και ουσιαστικά μέχρι τις 9 Απριλίου, θα βρίσκονται σε πλήρη δράση και ισχύ τα νέα μέτρα ασφαλείας, που προβλέπουν κάμερες ελέγχου του γηπέδου με σύνδεση με τα επιχειρησιακά κέντρα της Αστυνομίας και ταυτοποιημένο ατομικό εισιτήριο φιλάθλου για την είσοδο στο γήπεδο. Η κυβέρνηση στις ανακοινώσεις της φάνηκε αποφασισμένη να εφαρμοσθούν τα μέτρα από πλευράς κρατικής οντότητας, που, χωρίς να επηρεάζουν την αυτονομία του ιδιωτικοποιημένου από πλευράς εταιρειών ποδοσφαίρου, θα διασφαλίσουν τη δημόσια τάξη και την ασφάλεια των γηπέδων και των προσερχομένων σε αυτά. Η όλη προσπάθεια έχει αποκτήσει εθνικό χαρακτήρα, με δεδομένο ότι έχει ψηφισθεί σωρεία νόμων τις τελευταίες δεκαετίες και έχουν ανακοινωθεί έκτακτα ή επιπρόσθετα μέτρα χωρίς να έχουν πετύχει να περιορίσουν την αθλητική βία και τον χουλιγκανισμό, ώστε να διασφαλίσουν συνθήκες βιώσιμες για τη διεξαγωγή πρωταθλημάτων με γεμάτα γήπεδα από οπαδούς των συμμετεχουσών ομάδων. Πέραν του κράτους και της κυβέρνησης, ρόλο θα παίξει η συνεργασία και βασικά η προσαρμογή του μάνατζμεντ αλλά και της στρατηγικής του μάρκετινγκ των ανωνύμων εταιρειών ποδοσφαίρου που συμμετέχουν στην όλη διοργάνωση του πρωταθλήματος μαζί με την UEFA.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ τα μέτρα και οι κεντρικές πολιτικές της πολιτείας έχουν στόχο να απομονώσουν τον χουλιγκανισμό από τα γήπεδα. Και αυτά να γεμίσουν με οπαδούς και των δυο ομάδων, που αγωνίζονται σε ένα κλίμα γιορτής και όχι μίσους και καχυποψίας. Στόχος, οικογένειες με παιδιά να περνούν ώρες της Κυριακής τους στο γήπεδο και πέριξ του γηπέδου, σπάζοντας την παράδοση των «φλεγόμενων» θυρών και της σχέσης του ποδοσφαίρου με το οργανωμένο έγκλημα, που ούτως ή άλλως αποτελούν προτεραιότητα εξάρθρωσης από τις αστυνομικές Αρχές πλέον. Οι ιδιωτικές εταιρείες του ποδοσφαίρου μπορούν με ένα άλλο μάρκετινγκ να αυξήσουν τα έσοδά τους αλλά και να οδηγήσουν σε ακμή τις επιχειρήσεις τους. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι ομάδες δεν είναι απλά παίκτες στο Στοίχημα και δεν μπορούν να συσχετίζονται με «ιδιωτικούς στρατούς οπαδών», αλλά έχουν φανέλα, πάθος, ενθουσιασμό, φυσικά και απογοητεύσεις. Σε αυτό έχουν επενδύσει οι επιχειρηματίες και αυτό θέλουν οι πολίτες. Αθλητικά γεγονότα, χαρούμενα, συναρπαστικά και κοινοτικά -γιατί ομάδες και φίλαθλοι αποτελούν κοινότητα- ως μέρος της διασκέδασής τους και κυρίαρχα γεγονότα του ελεύθερου χρόνου τους. Άλλωστε στην περίπτωση που πετύχουν τα μέτρα ασφαλείας και με τη συμμετοχή των εταιρειών ποδοσφαίρου αποκλεισθούν οι χούλιγκαν, θα ανοίξουν οι πόρτες των γηπέδων για τους φιλάθλους και θα δούμε και πάλι στους αγώνες, ύστερα από δεκαετίες, να κάθονται σε γειτονικές θύρες οπαδοί και των δυο ομάδων, και θα αποκτήσουν οι κερκίδες το χρώμα και την πληρότητα που πρέπει.

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ποδόσφαιρο θα αποκτήσει τη φωτεινότητα και την ποιότητά του, και ακόμη και προβλήματα διαιτησίας στα οποία επικεντρώνονται οι συνήθεις καταγγελίες των ομάδων, εκ των πραγμάτων θα περιθωριοποιηθούν. Ισχυρίζονται οι έχοντες εμπειρία ότι ένα από τα κεντρικά ζητήματα που θα «σπάσουν» τα μέτρα είναι ότι απαγορεύονται πλέον οι «μπούκες» οργανωμένων οπαδών, και αυτό δεν θα περάσει. Όμως σε ένα περιβάλλον ταυτοποιημένου εισιτηρίου με τις λέσχες φιλάθλων εποπτευόμενες αποκλειστικά από τις εταιρείες, όλα μπορούν να βρουν τον δρόμο τους, αφού η ιδιότητα του οργανωμένου φιλάθλου θα αποκτήσει άλλο περιεχόμενο και προνόμια.

*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»