Μια παράσταση με ρυθμό και ύφος, μία σύγχρονη θεατρική απόδοση του κλασικού σεξπιρικού έργου «Άμλετ» παρουσιάζεται φέτος στο Θέατρο Άνεσις σε σκηνοθεσία του βραβευμένου Γεωργιανού σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε, με τον Τάσο Ιορδανίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο Άμλετ, το αιώνιο σύμβολο της ηθικής, είναι ένας νέος που έχει στόχο ζωής να μάθει την αλήθεια σε ένα κόσμο που τον πληγώνει. Κανένας άλλος ήρωας του Σαίξπηρ δεν αναζητά την αλήθεια με τόσο πάθος, σε ένα έργο που ακόμα κι αν έχουν περάσει αιώνες από τότε που γράφτηκε συγκινεί το ίδιο.

Ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει την υπόθεση στο κοινό με χαρισματικό τρόπο. Τονίζει λεπτομέρειες που χαρίζουν πνευματική και καλλιτεχνική απόλαυση μέσα από την ποίηση αλλά και την τραγικότητα. Η σκηνογραφία δεν είναι μόνο επιβλητική αλλά και ατμοσφαιρική, βοηθώντας τους ηθοποιούς να υποταχθούν στην αντίληψη του συνόλου με κίνηση ρυθμισμένη και αρμονική.

Το έργο προκαλεί σκέψεις και ψυχικές ταλαντεύσεις. Σε κάθε σκηνή είναι διάχυτη η μεγαλοφυία του Σαίξπηρ, καθώς στους διαλόγους είναι σκορπισμένες πλούσια οι ποιητικές εικόνες, αλλά και οι διαπιστώσεις για την ανθρώπινη μοίρα.

Ο Τάσος Ιορδανίδης, αγέρωχος ως Άμλετ χωρίς ρητορείες και στόμφο. Ενσαρκώνει έναν ρόλο-σύμβολο, χωρίς καθόλου να τον προδίδει. Παίζει με ιδιαίτερη ευλυγισία, ενώ ο τονισμός της φωνής του ηχεί σαν μια εμπνευσμένη δημιουργία από την αρχή εως το τέλος. Με την ερμηνεία του δείχνει καθαρά πόσο η κοσμοθεωρία του Σαίξπηρ ήταν ατομικιστική, πόσο ο Σαίξπηρ πίστευε ότι το άτομο μπορεί να ολοκληρωθεί μονάχα όταν παραμείνει μόνο με τον εαυτό του χωρίς να περιμένει κανέναν πλουτισμό. Φέτος ο γνωστός ηθοποιός με τον ρόλο αυτό καταφέρνει μια προσωπική νίκη, που του αξίζει, αφού η διαδρομή που από χρόνια έχει χαράξει στην αθηναϊκή θεατρική ζωή, ως θεατρικός επιχειρηματίας, χαρακτηρίζεται από σκληρή δουλειά και προσεγμένες παραγωγές.

Η Πέμη Ζούνη παρουσιάζει τη βασίλισσα με ανάγλυφο τρόπο και χωρίς υπερβολές. Ο Άρης Λεμπεσόπουλος πολύ παραστατικός στον πιο αντιπαθητικό ρόλο του έργου, αυτόν του φονιά και σφετεριστή.

Η Ιωάννα Παππά ως Οφηλία μπαίνει τόσο βαθιά στο πετσί του ρόλου της που, καθιστά τη σκηνή της τρέλας της την πιο συνταρακτική του έργου.

Ο Κατσαφάδος εικονογραφεί με ευφευρετικό τρόπο τον ρόλο του Πολώνιου. Ο Νίκος Πουρσανίδης πολύ καλός στον ρόλο του Λαέρτη.

Διακοσσάβας και Καπετανάκος εξαιρετικοί υπηρέτες, με κορυφαία στιγμή τους τη σκηνή όπου υποδύονται τους νεκροθάφτες. Ο Ιάσωνας Παπαματθαίου ως Οράτιος παίζει με φυσικότητα και ο Θοδωρής Κανδηλιώτης ως φάντασμα εντείνει την τραγικότητα του έργου.

Η υπόθεση του «Άμλετ»

Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και στη θέση του αναλαμβάνει χρέη βασιλέα ο αδερφός του Κλαύδιος, «νομιμοποιώντας» την εξουσία του με γάμο που συνάπτει με τη χήρα βασίλισσα Γερτρούδη. Ο νεαρός πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από τον θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με τον θείο του, «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού βασιλιά και αποζητά δικαίωση για τον νεκρό.


Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση-Ελεύθερη απόδοση: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία- 
Φωτισμοί-Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Θεατρολογική επιμέλεια: Ιωάννα Μπλάτσου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ιωάννα Καλαβρού
Σκηνοθεσία video - teaser: Χρήστος Δήμας
Σκηνοθεσία video - trailer: Αλέξανδρος Ζαρμπής
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:30, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Τετάρτη και Πέμπτη 17 ευρώ, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 20 ευρώ, φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές & άνω των 65 χρόνων 14 ευρώ, άνεργοι 10 ευρώ.

Θέατρο Άνεσις: Λεωφ. Κηφισίας 14, Αθήνα - Τηλέφωνο: 21 0748 8881