«Ετοιμάζω μια παράσταση για την Εθνική Λυρική σκηνή, θα κάνω μια όπερα, στην κεντρική αίθουσα, τη ‘’Δέσπω’’ του Παύλου Καρρέρ στα πλαίσια του αφιερώματος για το 1821», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Αυτή η μάσκα μένει» με την δημοσιογράφο Ντέπυ Γκολεμά, ο σκηνοθέτης και ηθοποιός, Γιώργος Νανούρης.

«Η παράσταση είναι είναι προγραμματισμένη για να ανέβει 5 Μαρτίου που απ΄ότι φαίνεται μάλλον πάλι με streaming θα γίνει, δεν νομίζω να έχουμε ανοιχτά θέατρα ως τότε και μετά για το καλοκαίρι, αν όλα πάνε καλά φυσικά, θα γίνει η παράσταση που ήταν να κάνω πέρυσι στην Επίδαυρο ‘’Ιφιγένεια εν Ταύροις’’, η οποία αναβλήθηκε λόγω των γεγονότων και την μεταφέραμε για το φετινό καλοκαίρι», διευκρίνισε ο κ. Νανούρης.

«Ουσιαστικά είναι μια πολύ μικρή όπερα που μιλά για μια γυναίκα τη Δέσπω της οποίας ο άντρας πεθαίνει στη μάχη και κάποια στιγμή όταν οι Τούρκοι αρχίζουν να πλησιάζουν μαζεύει όλα τα γυναικόπαιδα στο σπίτι της και αποφασίζει τελικά να μην παραδοθεί και καίει όλο το σπίτι και καίγονται όλες τις γυναίκες και τα παιδιά μαζί προκειμένου να τα παραδώσει στους Τούρκους. Ήταν όπως οι Σουλιώτισσες με έναν άλλο τρόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τους ρόλους ο ηθοποιός ανέφερε ότι η Άρτεμις Μπόχρη θα κάνει τη Δέσπω, ενώ σημείωσε ότι θα υπάρχει και μεγάλη χορωδία.

Ερωτηθείς αν ο ίδιος είχε την ευκαιρία να γυρίσει live streaming ή online, ο κ. Νανούρης απάντησε: «Να διευκρινίσουμε υπάρχουν κάποιες παραστάσεις που είναι βιντεοσκοπημένες και υπάρχουν για κάποιες μέρες και ώρες σε αρχείο, το ενεργοποιούν αυτό το αρχείο και μπορεί να τις δει ο κόσμος, και υπάρχουν άλλες παραστάσεις όπως η δική μας στο Εθνικό Θέατρο που παίζονται live. Δηλαδή την ίδια ώρα που ο κόσμος είναι στο σπίτι και την βλέπει, εκείνη ακριβώς τη στιγμή είναι οι ηθοποιοί στη σκηνή του θεάτρου και παίζουν την παράσταση».

«Μιλάμε για το Γυάλινο κόσμο που κάναμε το προηγούμενο Σάββατο στο Εθνικό Θέατρο και που θα κάνουμε άλλη μια φορά. Ήταν να το κάνουμε σήμερα (30/1) αλλά επειδή υπήρξε ένα κρούσμα κορονοϊού στο Εθνικό λόγω πρωτοκόλλου δεν μπορούσαμε να την κάνουμε οπότε θα ορίσουμε καινούργια ημερομηνία. Οπότε αυτή είναι η διαφορά του live streaming ή με το σκέτο streaming ή με το online», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΔΗΜ: Όπου υπάρχουν παραστάσεις που να είναι πολύ παλιές, να μην είναι πολύ καλές , να έχουν διάφορα προβλήματα

«Ναι αυτά είναι στα μείον γιατί συνήθως μέχρι τώρα οι παραστάσεις βιντεοσκοπούνταν για αρχειακούς λόγους και μόνο και όχι για να δοθούν στο κοινό. Είναι μια περίοδος που σίγουρα το streaming σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά το θέατρο απλώς για αυτή τη μικρή περίοδο το υποκαθιστά γιατί και το θεατρόφιλο κοινό θέλει να δει θέατρο και επίσης είναι και ένας τρόπος κάποιοι άνθρωποι να βγάλουν κάποια χρήματα σε αυτή την περίοδο, να δουλέψουν κάποιοι», υπογράμμισε ο ίδιος.

Ερωτηθείς αν οι ηθοποιοί είναι ικανοποιημένοι από αυτή την αμοιβή, ο ηθοποιός – σκηνοθέτης διευκρίνισε ότι «κανονίζεται μέσα από το Σωματείο και μέσα από τις διαχειρίσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, είναι ελάχιστα τα χρήματα, περισσότερο είναι μια ανάσα και είναι και μια επαφή με το κοινό, με τη δουλειά μας γατί πια είναι πολύς ο καιρός».

«Εγώ δεν είμαι υπέρ του streaming να σου πω την αλήθεια γιατί το θέατρο δεν αντικαθίσταται απλώς επειδή πια έχει περάσει πάρα πάρα πολύς καιρός, κοντεύουμε ένα χρόνο να κλείσουμε με αυτό το πράγμα, καταλαβαίνω ότι υπάρχει ανάγκη, είναι και πρακτικό το ζήτημα αλλά υπάρχει και δίψα από τον κόσμο. Γιατί το ότι πάνε τόσο καλά τα streaming αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος θέλει να δει θέατρο, του έχει λείψει το θέατρο έστω και με αυτό τον τρόπο, έστω και προσωρινά. Η ευχή όλων μας είναι φυσικά να επιστρέψουμε γιατί αυτό το πράγμα της ζωντανής αλληλεπίδρασης όσων είναι πάνω στη σκηνή με όσων είναι κάτω από αυτή δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κανένα streaming», σημείωσε.

Στην ερώτηση τι είναι αυτό που του έχει λείψει από το θέατρο, απάντησε: «Καταρχάς εγώ είμαι από λίγους τυχερούς που επειδή είχαμε αυτή την παράσταση στο Εθνικό θέατρο μπορέσαμε κα δουλεύαμε ως τώρα και κάναμε πρόβες. Όμως παρόλα αυτά πρέπει να σου πω ότι οι πρόβες γίνονταν με μάσκες, οι πρόβες γίνονταν με αποστάσεις δηλαδή και αυτό το πράγμα δεν είναι το κανονικό. Το πολύ περίεργο σε όλη αυτή την εμπειρία να ετοιμάσουμε το Γυάλινο κόσμο ήταν ότι ετοιμάζαμε μια παράσταση στην οποία δεν θα κάναμε πρεμιέρα ποτέ στην πραγματικότητα. Γιατί ξέρεις η φυσική ροή μιας πρόβας είναι να τελειώσεις, να πας στη γενική σου πρόβα και την άλλη μέρα να υποδεχτείς τον κόσμο στην αίθουσα του θεάτρου».

«Είναι ένα είδος γενικής πρόβας. Είναι η πρώτη φορά που αυτό δεν έγινε και ήταν πραγματικά για όλους μας μια τρομακτική εμπειρία. Από την άλλη βέβαια επειδή είδαν την παράσταση 5 χιλιάδες άνθρωποι ήταν και αυτό τρομακτικό επίσης», δήλωσε επιπρόσθετα.

«Δηλαδή κάναμε μια πρεμιέρα σε ένα θέατρο 160 θέσεων που όμως μας είδανε 5 χιλιαδες, και μάλιστα αυτά τα 5 χιλιάδες εισιτήρια ισοδυναμούν τουλάχιστον επί δύο γιατί σε κάθε σπίτι είναι από ένας έως τέσσερις άνθρωποι δηλαδή στην πραγματικότητα είδαν την πρεμιέρα μας 10 χιλιάδες άνθρωποι και την είδαν και στην Αμερική και στην Αγγλία. Είναι κάτι που δεν θα τολμούσαμε ποτέ να σκεφτούμε ότι θα κάνεις μια πρεμιέρα σε ένα θέατρο και θα σε δουν 10 χιλιάδες άνθρωποι από κάθε γωνιά του κόσμου, ήταν και αυτό κάτι αλλιώτικο. Είναι μια εμπειρία και αυτή», διευκρίνισε ο ίδιος.

Τέλος ο κ. Νανούρης δήλωσε ότι δεν έχει οριστεί ακόμα η καινούργια ημερομηνία για την παράσταση, καθώς όπως είπε ήταν να γίνει το προηγούμενο Σάββατο, αλλά επειδή έγινε το κρούσμα καθυστέρησαν, γιατί μεσολαβεί το άλλο Σάββατο άλλη παράσταση.