Για «σκοτεινό παρακράτος» καταγγέλλει τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΑΝ.ΕΛ. ο τοµεάρχης ∆ικαιοσύνης της Νέας ∆ηµοκρατίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που έχει καταγράψει, όπως τονίζει, σωρεία παρεµβάσεων της κυβέρνησης στη λειτουργία της ∆ικαιοσύνης.

Εχετε καταγγείλει παρακρατικές µεθοδεύσεις της κυβέρνησης στη ∆ικαιοσύνη. Πού στηρίζετε τις κατηγορίες σας;

Εδώ και τρία χρόνια καταγράφουµε σωρεία παρεµβάσεων κυβερνητικών παραγόντων στη λειτουργία της ∆ικαιοσύνης και καταγγέλλουµε σε κάθε τόνο αυτή την άκρως επιβλαβή για το κράτος ∆ικαίου νοοτροπία, την οποία συνόψισε κυνικά ο κ. Τσίπρας όταν είπε, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι η ∆ικαιοσύνη αποτελεί «θεσµικό εµπόδιο», προφανώς στις πολιτικές του επιδιώξεις. Κάναµε λόγο για παρακρατικές µεθοδεύσεις πριν από λίγες µέρες, όταν σε non paper του Μαξίµου έγινε αναφορά σε δήθεν «ανοιχτά θέµατα» του προέδρου της Ν.∆. µε τη ∆ικαιοσύνη. Πώς άραγε είναι δυνατόν να γίνεται λόγος από τα «παπαγαλάκια» της εκτελεστικής εξουσίας για εκκρεµότητες του αρχηγού της αξιωµατικής αντιπολίτευσης µε τη ∆ικαιοσύνη, όταν για ένα τέτοιο ζήτηµα επιλαµβάνεται αυστηρά και µόνον η ανεξάρτητη ελληνική ∆ικαιοσύνη ή, σε περίπτωση που προκύπτει κάποιο «εύρηµα», η Βουλή; Αυτή η επαίσχυντη διασπορά φηµών µε άρωµα κεκαλυµµένης απειλής µόνο σε µεθόδους σκοτεινού παρακράτους παραπέµπει. Οταν δε άκουσα προχθές τον Πάνο Καµµένο να ανακοινώνει από το βήµα της Βουλής ότι «έρχονται κατηγορητήρια» για πολιτικούς αντιπάλους, αντιλήφθηκα ότι επιβεβαιωνόµαστε σε αυτή µας την εκτίµηση.

Ο επίτροπος Π. Μοσκοβισί µίλησε µε ενθουσιασµό για την επόµενη ηµέρα της Ελλάδας. Εσείς πώς βλέπετε τη µεταµνηµονιακή εποχή;

Η επόµενη ηµέρα της Ελλάδας µετά τη λήξη του Προγράµµατος περιλαµβάνει υψηλά έως ανέφικτα πρωτογενή πλεονάσµατα -ήτοι συνέχεια της σκληρής λιτότητας- για αρκετά χρόνια ακόµα, ασφυκτική επιτήρηση από τους ευρωπαϊκούς εποπτικούς µηχανισµούς για δεκαετίες και υποθήκευση της δηµόσιας περιουσίας στο Υπερταµείο µέχρι το έτος 2115. Οι περικοπές των συντάξεων και η µείωση του αφορολόγητου είναι µέτρα ήδη ψηφισµένα από τους βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και θα ισχύσουν από 1ης/1/2019, το τραπεζικό σύστηµα είναι υπό παράλυση, οι κεφαλαιακοί περιορισµοί καλά κρατούν εδώ και τρία χρόνια, επενδυτικό σοκ δεν έρχεται και το ∆ηµόσιο είναι µάλλον διογκωµένο παρά αποκοµµατικοποιηµένο. Ο κ. Μοσκοβισί προσπάθησε να ωραιοποιήσει την εικόνα, ισχυριζόµενος ότι δεν υπάρχει τέταρτο Μνηµόνιο. Οµως κάτω από αυτές τις συνθήκες το µέλλον έχει πολλά, συγκεκριµένα και εντελώς καθορισµένα βάρη. Θετική προοπτική δεν βλέπω να έχει.

Μπορεί να αντέξει ο κυβερνητικός συνασπισµός µέχρι τον Σεπτέµβριο του 2019; Πότε εκτιµάτε ότι θα γίνουν πρόωρες εκλογές;

Η παραµονή στην εξουσία µε τα προνόµιά της αποτελεί τη µοναδική συγκολλητική ουσία αυτής της κυβέρνησης. Ηδη, όµως, οι κραδασµοί λόγω της συνολικής στάσης του ετερόκλητου εταίρου των ΑΝ.ΕΛ. και της αποδοκιµασίας της κοινωνίας στις κυβερνητικές επιλογές είναι ισχυρότατοι. Εκτιµώ ότι απώτατο όριο του κυβερνητικού βίου των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι ο Μάιος του 2019. Σε κάθε περίπτωση, οι εκλογές είναι κοντά.

Το Ποτάµι αποχώρησε από το Κίνηµα Αλλαγής. Βλέπετε προοπτική συνεργασίας µε τη Ν.∆.;

Η Ν.∆. του Κυριάκου Μητσοτάκη στοχεύει στην αυτοδυναµία κατά τις επόµενες εκλογές. Ακόµα και σε αυτή την περίπτωση, όµως, δηλώνει ανοικτή σε συνεργασίες µε κόµµατα του ευρύτερου φιλοευρωπαϊκού, φιλελεύθερου και µεταρρυθµιστικού χώρου, προκειµένου να αντιµετωπισθούν οι δύσκολες προκλήσεις της επόµενης ηµέρας σε ένα πεδίο που θα έχει ναρκοθετήσει η παρούσα κυβέρνηση. Σε αυτό το πεδίο δεν χωράει µόνο το Ποτάµι, αλλά όλοι οι ικανοί, οι γενναίοι και οι πατριώτες.

Η συµφωνία των Πρεσπών δεσµεύει τη µελλοντική κυβέρνηση της Ν.∆.; Τι θα κάνετε για να την ανατρέψετε;

∆εν υπάρχει αµφιβολία ότι η συµφωνία των Πρεσπών είναι µια επιβλαβής για τα εθνικά συµφέροντα συµφωνία. Η εκχώρηση της µακεδονικής ταυτότητας και της µακεδονικής γλώσσας στους Σκοπιανούς αποτελεί µια πραγµατική εθνική υποχώρηση και αποδοκιµάζονται από τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων. ∆υστυχώς, η υπογραφή δηµιουργεί τετελεσµένα, ιδίως όσον αφορά τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας, ήτοι την έναρξη της ενταξιακής διαδικασίας της γείτονος στο ΝΑΤΟ. Προειδοποιήσαµε για όλα αυτά στην πρόσφατη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, αλλά µάταια. Οι υπογραφές µπήκαν µε τη στήριξη του κ. Καµµένου, που κατά τα άλλα διαφωνεί, και ήδη ο πρωθυπουργός Ζάεφ πανηγυρίζει τόσο για την πρόσκληση στο ΝΑΤΟ όσο και γιατί πήρε εθνότητα και γλώσσα. Η Ν.∆. δεν θα κυρώσει τη συµφωνία αν και όποτε έρθει στη Βουλή, αλλά τα έννοµα αποτελέσµατα αυτής έχουν αρχίσει να παράγονται από την υπογραφή της. Οσο περνάει ο χρόνος, τόσο δυσκολεύουν τα περιθώρια διόρθωσής της προς όφελος των εθνικών µας δικαίων. Εµείς πάντως δεν θα τα παρατήσουµε...

Η σύγκρουση στην Ευρώπη για το Μεταναστευτικό είναι µεγάλη. Τι πρέπει να διεκδικήσει η Ελλάδα στο φλέγον αυτό ζήτηµα;

Η Ελλάδα πρέπει να επιµείνει στην πανευρωπαϊκή διάσταση του προβλήµατος, µε έµφαση στην ισοµερή κατανοµή του βάρους µεταξύ των κρατών-µελών της Ε.Ε. στη βάση της αρχής της αλληλεγγύης. ∆εν αρκεί όµως µόνον αυτό. Πρέπει να ζητήσουµε την ενίσχυση της φύλαξης των συνόρων µας, που είναι και σύνορα της Ευρώπης. Πρέπει να δηµιουργήσουµε συνέργειες µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υψηλές ταχύτητες στην απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, όπως και αυστηρότερους όρους λογοδοσίας και διαφάνειας των πολυάριθµων ΜΚΟ που κάνουν χρήση αυτών των κονδυλίων. Πρώτιστα, όµως, πρέπει να εξασφαλίσουµε ότι, όπως εισέρχεται στη χώρα µεγάλος αριθµός προσφύγων/µεταναστών λόγω γεωγραφίας και ροών, έτσι και θα εξέρχεται ικανός αριθµός βάσει των ευρωπαϊκών συµφωνιών. Η Ελλάδα δεν πρέπει να γίνει ούτε ο βολικός υποδοχέας της Ευρώπης ούτε µόνιµος χώρος στάθµευσης πάσης φύσεως µεταναστών, που άλλωστε δεν την έχουν επιλέξει ως τελικό προορισµό.

*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά στις 7/7/2018.