Την επανασύσταση και επαναλειτουργία του κεντρικού συμβουλίου πρόληψης παραβατικότητας προανήγγειλε στα Παραπολιτικά 90,1 και την εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, μετά τα περιστατικά παραβατικότητας ακόμα και σε μικρές ηλικίες.

«Έχουν αυξηθεί οι τροχονόμοι στην Αττική, το κυκλοφοριακό είναι ένα σύνθετο πρόβλημα το οποίος χρήζει μιας συντονισμένης προσπάθειας από πολλούς φορείς», είπε ακόμη ο Κωνσταντίνος Κατσαφάδος.

Επίσης, τόνισε πως απαιτούνται καινούργιοι δρόμοι, ενώ απέδωσε το κυκλοφοριακό στην αύξηση των οχημάτων.

Επιπλέον, ο Κωνσταντίνος Κατσαφάδος ανέφερε πως θα τοποθετηθούν κάμερες σε λεωφορειόδρομους και σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Σε ό,τι αφορά τα περιστατικά βίας μεταξύ ανηλίκων, απάντησε πως «βλέπουμε τέτοια περιστατικά και σε μικρότερες ηλικίες».

Ο Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, ακόμη, σημείωσε πως από την πλευρά του υπουργείου για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας γίνεται προσπάθεια για την επανασύσταση και επαναλειτουργία του κεντρικού συμβουλίου πρόληψης παραβατικότητας.



Αναλυτικά η συνέντευξη του Κωνσταντίνου Κατσαφάδου στα Παραπολιτικά 90,1

Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένοι από την παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους

Κ.ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Ποτέ δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι, έχουνε γίνει όμως κάποια βήματα, έχει γίνει μια προσπάθεια, έχουν ενισχυθεί τα τμήματα Τροχαίας σε όλη την Αττική. Μπορεί να έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε αλλά είναι πανθομολογούμενο ότι πλέον οι τροχονόμοι είναι πολύ περισσότεροι που είναι στον δρόμο από αυτούς που βλέπαμε πριν από δύο–τρεις μήνες. Φυσικά έχουμε ακόμα περιθώρια για να βελτιωθούμε και να προσπαθήσουμε. Το κυκλοφοριακό δεν είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να το λύσει μόνη της η Τροχαία και η Αστυνομία, είναι ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα το οποίο χρήζει μιας συντονισμένης προσπάθειας και από το Υπουργείο Συγκοινωνιών και από τη Δημοτική Αστυνομία και από την Τροχαία και από άλλους παράγοντες.

Για την τοποθέτηση καμερών

Κ.ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Προχωράμε τη διαδικασία για να μπορέσουμε να βάλουμε κάμερες στην Αττική και αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ στην παρακολούθηση της οδικής συμπεριφοράς των πολιτών. Μακάρι να μπορούσαμε να βάλουμε παντού κάμερες, αλλά σίγουρα θα βάλουμε στους λεωφορειόδρομους, σίγουρα θα είναι σε πολλά κεντρικά σημεία στην πρωτεύουσα, σίγουρα θα είναι σε αρκετά σημεία στην  περιφέρεια.

Για την ανήλικη παραβατικότητα

Κ.ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Μιλάμε για ένα κοινωνικό πρόβλημα, για ένα πρόβλημα το οποίο οφείλουμε και πρέπει να δημιουργήσουμε υποδομές και μηχανισμούς τέτοιους ούτως ώστε να το χτυπήσουμε στην πηγή, πριν γεννηθεί. Θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προληπτικοί μηχανισμοί μέσα από τα σχολεία, μέσα από τους χώρους ψυχαγωγίας και άθλησης και απασχόλησης των νέων παιδιών ούτως ώστε να εντοπίζονται πιθανές τέτοιες περιπτώσεις και να μπορούν να αξιολογηθούν και να μπορέσουν να αντιληφθούν με τέτοιον τρόπο ούτως ώστε να αποτρέψουν ένα παιδί στο να προχωρήσει και να οδηγηθεί σε μια παρανομία. Από πλευράς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αυτό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε σε ό,τι έχει να κάνει γενικά με την παραβατικότητα αλλά δίνοντας μια περαιτέρω έμφαση στην εφηβική παραβατικότητα είναι να επανασυστήσουμε και να λειτουργήσει επιτέλους το Κεντρικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας. Το Κεντρικό Συμβούλιο Πρόληψης και Παραβατικότητας απαρτίζεται από εγκληματολόγους, από κοινωνιολόγους, από δικηγόρους και το οποίο είναι η ομπρέλα και δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές στα τοπικά συμβούλια παραβατικότητας, τα οποία θα φτιαχτούν σε κάθε δήμο.  

Για τα πανεπιστήμια

Κ.ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Καλό είναι να βάλουμε στο μυαλό μας πώς ήταν τα πανεπιστήμια πριν από πέντε χρόνια και πώς είναι σήμερα. Να δούμε πόσοι χώροι πανεπιστημιακοί βρισκόντουσαν υπό κατάληψη πριν από πέντε χρόνια και πόσοι βρίσκονται σήμερα. Προφανώς και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Υπάρχουν περιθώρια για να δουλέψει ακόμα καλύτερα η πανεπιστημιακή αστυνομία και να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο. Αυτά σχεδιάζουμε και μελετάμε.

Ερωτηθείς αν προβλέπεται να μπαίνουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες     

Κ.ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ: Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο θα γίνει μέσα από μια συζήτηση με τους συγκοινωνιολόγους.