Για τα προβλήματα και τις ζημιές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία «Daniel» στο κομμάτι συγκοινωνιών αναφέρθηκε μιλώντας στα «Παραπολιτικά» 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι μετά την κακοκαιρία υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στη σιδηροδρομική γραμμή, ιδιαίτερα στη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση.

Πιο συγκεκριμένα, είπε πως η αποκατάσταση του σιδηροδρόμου θα πάρει μήνες, ίσως και χρόνο, και το κόστος ανέρχεται στα 187 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον ανέφερε πως είναι μειωμένη η κυκλοφορία σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο.

Αναφερόμενος στη Θεσσαλία, ο υπουργός τόνισε πως πρέπει να γίνει αποκατάσταση των ζημιών στις πληγείσες περιοχές αλλά και να υλοποιηθούν νέα έργα, ώστε να μετριαστούν μελλοντικοί κίνδυνοι.

Παράλληλα, δήλωσε πως μετά τον «Ιανό» έγιναν έργα, κάποια με ευθύνη της Περιφέρειας.

Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχει μητρώο γεφυρών, ενώ σημείωσε πως έχουν δοθεί οι πρώτες αποζημιώσεις οικοσκευών.

Τέλος, ερωτηθείς εάν ο Στέφανος Κασσελάκης μπορεί να κερδίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη, διερωτήθηκε «με τι θέσεις, με τι πολιτική;».

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Χρήστου Σταϊκούρα

Αναφορικά με το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή: Τα πράγματα δεν έχουν αποκατασταθεί στην πρότερη κατάσταση εξακολουθούμε να είμαστε με μειωμένη κυκλοφορία σε ότι αφορά τη χρήση του οδικού δικτύου αλλά όλα πρέπει να γίνονται με ασφάλεια. Θέλω να σας ενημερώσω ότι πριν ανοίξουμε τη μια λωρίδα τότε ανόδου και καθόδου προς και από Θεσσαλονίκη είχαμε πάρει γραπτώς υπόμνημα ότι υπάρχει ασφάλεια για τους πολίτες γιατί με τόσο μεγάλη καταστροφή που έγινε θέλαμε να είμαστε ασφαλείς και για το τι γίνεται με το υπέδαφος. Δεν ξεκινήσαμε τυχαία από την αριστερή λωρίδα, συνεχίσαμε με οχήματα μέχρι 3,5 τόνους, ακολούθησαν τα πιο βαρέα οχήματα και σταδιακά θα αποκαθίσταται όλη η κυκλοφορία. Εκτιμώ ότι αν δεν έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις τις επόμενες ώρες γιατί έχουμε ένα νέο κύμα κακοκαιρίας, θα αποκατασταθεί τις επόμενες ημέρες.

Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο: Εκεί που υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζημιά, θα πάρει πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να αποκατασταθεί είνα στο σιδηροδρομικό άξονα. Έχει γίνει πολύ μεγάλη καταστροφή στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Πριν 15 μέρες είχαμε παραδώσει το σύστημα τηλεδιοίκησης και ηλεκτροδότησης σε αυτό το κομμάτι με πιστοποίηση και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αυτό το κομμάτι έχει καταστραφεί. Τέλος Σεπτεμβρίου θα παραδίδαμε τη σύμβαση 717 ολοκληρωμένη από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη δηλαδή θα είχαμε σηματοδότηση και ηλεκτροδότηση από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη επί της γραμμής πλήρως τοποθετημένη, αυτό θα πάει πίσω όπως και άλλα ζητήματα που αφορούν το τρένο.

Θα έχουμε σταδιακή αποκατάσταση δηλαδή αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρένα τα οποία πηγαίνουν μέχρι το Λειανοκλάδι από εκεί υπάρχουν λεωφορεία ή μπορεί να προκύψουν λεωφορεία εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση και από την άλλη πλευρά, από το βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα θα υπάρξει μια προσπάθεια να φτάσουμε μέχρι τη Λάρισα. Υπάρχει ένα κομμάτι μεταξύ Δομοκού και Λάρισας το οποίο θα αποκατασταθεί μετά από κάποιες αρκετές εβδομάδες. Όταν αποκατασταθεί αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχουμε το ίδιο μοντέλο βαγονιού το οποίο θα πηγαίνει Αθήνα –Θεσσαλονίκη που είχαμε στην πρότερη κατάσταση γιατί δεν θα λειτουργούν κάποια συστήματα με τα οποία θα μπορούν να μετακινούνται οι πολίτες, θα ξεκινήσουμε από τα εμπορεύματα γιατί υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα έχουν στοκάρει αρκετά εμπορεύματα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Άρα και για λόγους ασφάλειας και για λόγους κοινής λογικής προέχει να μεταφερθούν αυτά τα προϊόντα. Η συνολική αποκατάσταση θα πάρει αρκετούς μήνες δηλαδή θα φτάσουμε στην πρότερη κατάσταση μετά από αρκετούς μήνες και έτος και πλέον και το κόστος αυτή τη στιγμή εκτιμάται στα 187 εκατομμύρια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν θα πηγαίνουν στο μεσοδιάστημα στη Θεσσαλονίκη απλά θα πρέπει να γίνονται κάποιες διευθετήσεις από την Hellenic train και τον ΟΣΕ έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργούν τα τρένα και στο κομμάτι το οποίο έχει σημαντικότατες ζημιές.

Αναφορικά με το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή: Τα πράγματα δεν έχουν αποκατασταθεί στην πρότερη κατάσταση εξακολουθούμε να είμαστε με μειωμένη κυκλοφορία σε ότι αφορά τη χρήση του οδικού δικτύου αλλά όλα πρέπει να γίνονται με ασφάλεια. Θέλω να σας ενημερώσω ότι πριν ανοίξουμε τη μια λωρίδα τότε ανόδου και καθόδου προς και από Θεσσαλονίκη είχαμε πάρει γραπτώς υπόμνημα ότι υπάρχει ασφάλεια για τους πολίτες γιατί με τόσο μεγάλη καταστροφή που έγινε θέλαμε να είμαστε ασφαλείς και για το τι γίνεται με το υπέδαφος. Δεν ξεκινήσαμε τυχαία από την αριστερή λωρίδα, συνεχίσαμε με οχήματα μέχρι 3,5 τόνους, ακολούθησαν τα πιο βαρέα οχήματα και σταδιακά θα αποκαθίσταται όλη η κυκλοφορία. Εκτιμώ ότι αν δεν έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις τις επόμενες ώρες γιατί έχουμε ένα νέο κύμα κακοκαιρίας, θα αποκατασταθεί τις επόμενες ημέρες.

Αναφορικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο: Εκεί που υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζημιά, θα πάρει πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να αποκατασταθεί είνα στο σιδηροδρομικό άξονα. Έχει γίνει πολύ μεγάλη καταστροφή στα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Πριν 15 μέρες είχαμε παραδώσει το σύστημα τηλεδιοίκησης και ηλεκτροδότησης σε αυτό το κομμάτι με πιστοποίηση και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αυτό το κομμάτι έχει καταστραφεί. Τέλος Σεπτεμβρίου θα παραδίδαμε τη σύμβαση 717 ολοκληρωμένη από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη δηλαδή θα είχαμε σηματοδότηση και ηλεκτροδότηση από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη επί της γραμμής πλήρως τοποθετημένη, αυτό θα πάει πίσω όπως και άλλα ζητήματα που αφορούν το τρένο.

Θα έχουμε σταδιακή αποκατάσταση δηλαδή αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρένα τα οποία πηγαίνουν μέχρι το Λειανοκλάδι από εκεί υπάρχουν λεωφορεία ή μπορεί να προκύψουν λεωφορεία εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση και από την άλλη πλευρά, από το βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα θα υπάρξει μια προσπάθεια να φτάσουμε μέχρι τη Λάρισα. Υπάρχει ένα κομμάτι μεταξύ Δομοκού και Λάρισας το οποίο θα αποκατασταθεί μετά από κάποιες αρκετές εβδομάδες. Όταν αποκατασταθεί αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχουμε το ίδιο μοντέλο βαγονιού το οποίο θα πηγαίνει Αθήνα –Θεσσαλονίκη που είχαμε στην πρότερη κατάσταση γιατί δεν θα λειτουργούν κάποια συστήματα με τα οποία θα μπορούν να μετακινούνται οι πολίτες, θα ξεκινήσουμε από τα εμπορεύματα γιατί υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα έχουν στοκάρει αρκετά εμπορεύματα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Άρα και για λόγους ασφάλειας και για λόγους κοινής λογικής προέχει να μεταφερθούν αυτά τα προϊόντα. Η συνολική αποκατάσταση θα πάρει αρκετούς μήνες δηλαδή θα φτάσουμε στην πρότερη κατάσταση μετά από αρκετούς μήνες και έτος και πλέον και το κόστος αυτή τη στιγμή εκτιμάται στα 187 εκατομμύρια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν θα πηγαίνουν στο μεσοδιάστημα στη Θεσσαλονίκη απλά θα πρέπει να γίνονται κάποιες διευθετήσεις από την Hellenic train και τον ΟΣΕ έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργούν τα τρένα και στο κομμάτι το οποίο έχει σημαντικότατες ζημιές.

Αναφορικά με τον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων στη Θεσσαλία: Στη Θεσσαλία πρέπει να γίνει αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών υποδομών με έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, και πρέπει να γίνει υλοποίηση νέων έργων υψηλότερης ανθεκτικότητας ώστε να μετριάσουμε όσο είναι εφικτό μελλοντικούς κινδύνους. Στην πρώτη ενότητα που είναι η άμεση αποκατάσταση εξασφαλίσαμε 600 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα 187 εξ αυτών θα είναι για τον σιδηροδρομικό άξονα τα άλλα θα είναι οδικοί άξονες και γέφυρες. Στην ίδια κατεύθυνση έχει ψηφιστεί ρύθμιση με την οποία ανατίθεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιασμός και η άμεση εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές που δεν ανήκουν σήμερα στην αρμοδιότητα του υπουργείου. Πιθανότατα αύριο στο υπουργικό συμβούλιο να έχουμε τις πρώτες τέτοιες αποφάσεις. Η δεύτερη ενότητα είναι τι έργα κάνουμε στην περιοχή αυτή ώστε να έχουν υψηλότερη ανθεκτικότητα συνεκτιμώντας τη διαχείριση των υδάτων άρα δεν ήρθε μόνο στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και περιβάλλοντος και Ενέργειας, από κοινού θα διαχειριστούμε αυτόν τον φορέα και ο στόχος είναι ο κεντρικός σχεδιασμός και η υλοποίηση σημαντικών μεταξύ άλλων αντιπλημμυρικών έργων που μέχρι τώρα στις περιφέρειες της χώρας ήταν ευθύνη των Περιφερειών η υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων εκτός των μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων που είναι ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ερωτηθείς αν θα μπουν στη διαδικασία μετεγκατάστασης κάποιων χωριών: Αυτό πρέπει να μας το πουν οι ειδικοί, οι επιστήμονες ξέρετε ότι υπάρχει συμμετοχή και εμπείρων τεχνοκρατών από το εξωτερικό που έχουν έρθει και έχουν πάει στην περιοχή, υπα΄χει και αυτός ο φορέας. Ο φορέας λέγεται οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων δηλαδή είναι σημαντικό να ξέρουμε μελλοντικά τι μπορεί να προκύψει στην εν λόγω περιοχή οπότε μετά να αποφασίσουμε τι έργα θέλουμε, που τα θέλουμε και με τι ανθεκτικότητα και εκεί εμπλέκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην περιοχή αυτή μετά τον Ιανό έγιναν έργα, κάποια έργα γίνανε με ευθύνη της Περιφέρειας αντιπλημμυρικά αλλά υπήρχαν και έργα τα οποία τα παρακολουθούσε η Γενική Γραμματεία Υποδομών, έργα προϋπολογισμού 143 εκατομμυρίων €. Αυτά τα έργα ήταν παρεμβάσεις αρχικής και συμπληρωματικής σύμβασης σε 578 θέσεις δηλαδή σε 578 σημεία υπήρχανε παρεμβάσεις. Ανάμεσα σε αυτά υλοποιήθηκα τα 450, μεταξύ άλλων εκεί ήταν 5 γέφυρες χτίστηκαν 3 καινούργιες γέφυρες και 2 σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί. Σήμερα και οι 5 άντεξαν όμως υπάρχουν αρκετές άλλες γέφυρες οι οποίες δεν άντεξαν. Θα πρέπει να κανουμε έλεγχο και συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής .

Μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχει μητρώο γεφυρών στο οποίο θα δηλώνουν αυτοί που είναι υπεύθυνοι ποιες γέφυρες είναι, ποια η ηλικία τους, ποια τα χαρακτηριστικά τους σε όλη την Ελλάδα όπου και αν ανήκουν αυτές έτσι ώστε μετά οι υπηρεσίες να αξιολογήσουν και να επιθεωρήσουν τη συντήρησή τους και να βρούμε τους πόρους και τα κονδύλια για να κάνουμε τ συντήρηση αυτών. Άρα υπάρχει μια πολύ σημαντική άσκηση που αφορά γέφυρες αλλά και φράγματα και άλλα περιουσιακά στοιχεία τα οποία τα δρομολογούμε έτσι ώστε σε όλη την Ελλάδα να αξιολογήσουμε την ανθεκτικότητά τους. Αυτό το είχαμε ξεκινήσει ούτως ή άλλως πριν γίνει αυτό στη Θεσσαλία άλλωστε η πρόβλεψη για μητρώο ήταν από το 2021.

Έχουν γίνει σοβαρές παρεμβάσεις στις τελευταίες δύο εβδομάδες πρωτίστως από την Περιφέρεια, έχουν αξιοποιηθεί πόροι που δόθηκαν περίπου 50 εκ. από την πολιτεία προς τις Περιφέρειες και τους δήμους για μα κάνουν κάποια έργα κυρίως προσβασιμότητας και αποκατάστασης κάποιων ζημιών. Είδα μηχανήματα να δουλεύουν στις περιοχές αυτές την Κυριακή το πρωί για να μπορέσουν να είναι όσο γίνεται πιο έτοιμες για επόμενο κύμα κακοκαιρίας το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι σε διάφορες από τις περιοχές που ήδη έχουν πληγεί, μηχανήματα άλλα δεν βρίσκονται. Όλοι χρησιμοποιούνται και αξιοποιούνται για να βοηθήσουν, και ο ιδιωτικός τομέας έχει συμβάλλει. Άρα έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις αλλά σε δύο εβδομάδες δεν μπορεί να ισχυριστεί κανένας ότι έχουμε φτάσει στην πρότερη κατάσταση.

Για τις οικοσκευές: Προσπαθούμε να επιταχύνουμε όσο γίνεται τις διαδικασίες όμως σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις των οικοσκευών για πρώτη φορά ακόμα ταχύτερα και από τον Ιανό σε διάστημα δυο εβδομάδων ένα σημαντικό κομμάτι συμπατριωτών μας είδε το κράτος να είναι κοντά του.

Για την ηλεκτροκίνηση: Την προηγούμενη εβδομάδα αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή τους στο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ». Θα τρέξουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα τη διαδικασία, έχουμε ζητήσει μέχρι τέλος Οκτωβρίου να εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Το ενδιαφέρον είναι ότι 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς στην μικροκινητικότητα. Η ταξινόμηση σήμερα ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι 10% ενώ το 2019 ήταν 0,4%. Το δεύτερο ζητούμενο είναι τα σημεία φόρτισης, το 2019 ήταν 58 σημεία φόρτισης σήμερα είναι 3.500, στόχος μας είναι 25.000 σημεία φόρτισης ως το 2030. Τρέχουμε όσο γίνεται με υψηλότερες ταχύτητες.

Μέχρι τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι θα έχουμε τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 140 στην Αθήνα και 110 στην Θεσσαλονίκη.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο κ.Κασσελάκης μπορεί να νικήσει τον κ. Μητσοτάκη: Με τι θέσεις, με τι πολιτική; Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να κερδίσει τον κ. Μητσοτάκη διότι ο ίδιος και η παράταξη έχουμε χτίσει ένα προφίλ αξιοπιστίας , σοβαρότητας και υπευθυνότητας.

ΔΗΜ: Αν δεν απειλείστε από τον κ. Κασσελάκη από ποιον απειλείστε;

Από την ίδια την καθημερινότητα και το πώς όλοι μας θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά, μεθοδικά, με λίγα λόγια και πολλές πράξεις. Συνήθως όταν μια ομάδα είναι πολύ καλή απειλείται από μια κακή εμφάνιση της ίδιας της ομάδας και για αυτό όλοι μας πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με λίγες εμφανίσεις, αρκετή δουλειά και αρκετό αποτέλεσμα επ’ ωφελεία των πολιτών Στη Θεσσαλία πρέπει να γίνει αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών υποδομών με έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, και πρέπει να γίνει υλοποίηση νέων έργων υψηλότερης ανθεκτικότητας ώστε να μετριάσουμε όσο είναι εφικτό μελλοντικούς κινδύνους. Στην πρώτη ενότητα που είναι η άμεση αποκατάσταση εξασφαλίσαμε 600 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα 187 εξ αυτών θα είναι για τον σιδηροδρομικό άξονα τα άλλα θα είναι οδικοί άξονες και γέφυρες. Στην ίδια κατεύθυνση έχει ψηφιστεί ρύθμιση με την οποία ανατίθεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιασμός και η άμεση εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές που δεν ανήκουν σήμερα στην αρμοδιότητα του υπουργείου. Πιθανότατα αύριο στο υπουργικό συμβούλιο να έχουμε τις πρώτες τέτοιες αποφάσεις. Η δεύτερη ενότητα είναι τι έργα κάνουμε στην περιοχή αυτή ώστε να έχουν υψηλότερη ανθεκτικότητα συνεκτιμώντας τη διαχείριση των υδάτων άρα δεν ήρθε μόνο στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και περιβάλλοντος και Ενέργειας, από κοινού θα διαχειριστούμε αυτόν τον φορέα και ο στόχος είναι ο κεντρικός σχεδιασμός και η υλοποίηση σημαντικών μεταξύ άλλων αντιπλημμυρικών έργων που μέχρι τώρα στις περιφέρειες της χώρας ήταν ευθύνη των Περιφερειών η υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων εκτός των μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων που είναι ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ερωτηθείς αν θα μπουν στη διαδικασία μετεγκατάστασης κάποιων χωριών: Αυτό πρέπει να μας το πουν οι ειδικοί, οι επιστήμονες ξέρετε ότι υπάρχει συμμετοχή και εμπείρων τεχνοκρατών από το εξωτερικό που έχουν έρθει και έχουν πάει στην περιοχή, υπα΄χει και αυτός ο φορέας. Ο φορέας λέγεται οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων δηλαδή είναι σημαντικό να ξέρουμε μελλοντικά τι μπορεί να προκύψει στην εν λόγω περιοχή οπότε μετά να αποφασίσουμε τι έργα θέλουμε, που τα θέλουμε και με τι ανθεκτικότητα και εκεί εμπλέκεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην περιοχή αυτή μετά τον Ιανό έγιναν έργα, κάποια έργα γίνανε με ευθύνη της Περιφέρειας αντιπλημμυρικά αλλά υπήρχαν και έργα τα οποία τα παρακολουθούσε η Γενική Γραμματεία Υποδομών, έργα προϋπολογισμού 143 εκατομμυρίων €. Αυτά τα έργα ήταν παρεμβάσεις αρχικής και συμπληρωματικής σύμβασης σε 578 θέσεις δηλαδή σε 578 σημεία υπήρχανε παρεμβάσεις. Ανάμεσα σε αυτά υλοποιήθηκα τα 450, μεταξύ άλλων εκεί ήταν 5 γέφυρες χτίστηκαν 3 καινούργιες γέφυρες και 2 σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί. Σήμερα και οι 5 άντεξαν όμως υπάρχουν αρκετές άλλες γέφυρες οι οποίες δεν άντεξαν. Θα πρέπει να κανουμε έλεγχο και συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής .

Μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχει μητρώο γεφυρών στο οποίο θα δηλώνουν αυτοί που είναι υπεύθυνοι ποιες γέφυρες είναι, ποια η ηλικία τους, ποια τα χαρακτηριστικά τους σε όλη την Ελλάδα όπου και αν ανήκουν αυτές έτσι ώστε μετά οι υπηρεσίες να αξιολογήσουν και να επιθεωρήσουν τη συντήρησή τους και να βρούμε τους πόρους και τα κονδύλια για να κάνουμε τη συντήρηση αυτών. Άρα υπάρχει μια πολύ σημαντική άσκηση που αφορά γέφυρες αλλά και φράγματα και άλλα περιουσιακά στοιχεία τα οποία τα δρομολογούμε έτσι ώστε σε όλη την Ελλάδα να αξιολογήσουμε την ανθεκτικότητά τους. Αυτό το είχαμε ξεκινήσει ούτως ή άλλως πριν γίνει αυτό στη Θεσσαλία άλλωστε η πρόβλεψη για μητρώο ήταν από το 2021.

Έχουν γίνει σοβαρές παρεμβάσεις στις τελευταίες δύο εβδομάδες πρωτίστως από την Περιφέρεια, έχουν αξιοποιηθεί πόροι που δόθηκαν περίπου 50 εκ. από την πολιτεία προς τις Περιφέρειες και τους δήμους για μα κάνουν κάποια έργα κυρίως προσβασιμότητας και αποκατάστασης κάποιων ζημιών. Είδα μηχανήματα να δουλεύουν στις περιοχές αυτές την Κυριακή το πρωί για να μπορέσουν να είναι όσο γίνεται πιο έτοιμες για επόμενο κύμα κακοκαιρίας το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι σε διάφορες από τις περιοχές που ήδη έχουν πληγεί, μηχανήματα άλλα δεν βρίσκονται. Όλοι χρησιμοποιούνται και αξιοποιούνται για να βοηθήσουν, και ο ιδιωτικός τομέας έχει συμβάλλει. Άρα έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις αλλά σε δύο εβδομάδες δεν μπορεί να ισχυριστεί κανένας ότι έχουμε φτάσει στην πρότερη κατάσταση.

Για τις οικοσκευές: Προσπαθούμε να επιταχύνουμε όσο γίνεται τις διαδικασίες όμως σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις των οικοσκευών για πρώτη φορά ακόμα ταχύτερα και από τον Ιανό σε διάστημα δυο εβδομάδων ένα σημαντικό κομμάτι συμπατριωτών μας είδε το κράτος να είναι κοντά του.

Για την ηλεκτροκίνηση: Την προηγούμενη εβδομάδα αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή τους στο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ». Θα τρέξουμε όσο γίνεται πιο γρήγορα τη διαδικασία, έχουμε ζητήσει μέχρι τέλος Οκτωβρίου να εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Το ενδιαφέρον είναι ότι 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς στην μικροκινητικότητα. Η ταξινόμηση σήμερα ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων είναι 10% ενώ το 2019 ήταν 0,4%. Το δεύτερο ζητούμενο είναι τα σημεία φόρτισης, το 2019 ήταν 58 σημεία φόρτισης σήμερα είναι 3.500, στόχος μας είναι 25.000 σημεία φόρτισης ως το 2030. Τρέχουμε όσο γίνεται με υψηλότερες ταχύτητες.

Μέχρι τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι θα έχουμε τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 140 στην Αθήνα και 110 στην Θεσσαλονίκη.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο κ.Κασσελάκης μπορεί να νικήσει τον κ. Μητσοτάκη: Με τι θέσεις, με τι πολιτική; Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να κερδίσει τον κ. Μητσοτάκη διότι ο ίδιος και η παράταξη έχουμε χτίσει ένα προφίλ αξιοπιστίας , σοβαρότητας και υπευθυνότητας.

ΔΗΜ: Αν δεν απειλείστε από τον κ. Κασσελάκη από ποιον απειλείστε;

Από την ίδια την καθημερινότητα και το πώς όλοι μας θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά, μεθοδικά, με λίγα λόγια και πολλές πράξεις. Συνήθως όταν μια ομάδα είναι πολύ καλή απειλείται από μια κακή εμφάνιση της ίδιας της ομάδας και για αυτό όλοι μας πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με λίγες εμφανίσεις, αρκετή δουλειά και αρκετό αποτέλεσμα επ’ ωφελεία των πολιτών.