Στις σχολικές τάξεις επιστρέφουν µαθητές και εκπαιδευτικοί από τη ∆ευτέρα 11 Σεπτεµβρίου, µε το υπουργείο Παιδείας να προετοιµάζεται πυρετωδώς, ώστε το πρώτο κουδούνι να χτυπήσει χωρίς ελλείψεις και κενά. H υφυπουργός Παιδείας ∆όµνα Μιχαηλίδου µιλά σήµερα στα «Π» για την προετοιµασία του υπουργείου για την επαναλειτουργία των σχολείων, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, αλλά και τους στόχους ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

«Εργαζόµαστε εντατικά για να ξεκινήσει οµαλά η νέα σχολική χρονιά. Έχουμε διασφαλίσει ότι οι µαθητές σε όλα τα σχολεία της χώρας θα έχουν από την πρώτη ηµέρα τα βιβλία τους. Ενώ, όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, κάνουµε ό,τι περνάει από το χέρι µας ώστε να µην υπάρχουν κενά στα σχολεία. Ήδη µέσα στον Αύγουστο προχωρήσαµε σε 3.700 προσλήψεις µόνιµων εκπαιδευτικών, οι οποίες προστέθηκαν στις 28.500 που είχαν γίνει την προηγούµενη τετραετία. Και έτσι θα συνεχίσουµε. Επενδύοντας έµπρακτα στο ανθρώπινο δυναµικό. Επενδύοντας στους µαθητές σε όλα τα στάδια της σχολικής τους διαδροµής», σηµειώνει η κ. Μιχαηλίδου και παράλληλα αναφέρεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήµατος, αλλά και στη βαρύτητα που δίνει ο σχεδιασµός του υπουργείου Παιδείας στην προσχολική αγωγή: «Για πρώτη φορά, όλη η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση µεταφέρεται στο υπουργείο Παιδείας. Στόχος µας, να ενισχύσουµε την εµπιστοσύνη των γονέων στην προσχολική αγωγή και να αυξήσουµε τη συµµετοχή των βρεφών και νηπίων σε αυτή στη χώρα µας. Γι’ αυτό, άλλωστε, τριπλασιάζουµε τις θέσεις στους βρεφονηπιακούς σταθµούς, από 25.000 σε 70.000. Προτεραιότητά µας, επίσης, είναι ο εκσυγχρονισµός των ειδικών σχολείων. Με µικρά αλλά και µεγαλύτερα βήµατα ενδυναµώνουµε διαρκώς το εκπαιδευτικό µας σύστηµα, στηρίζοντας όλους τους µαθητές, τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους γονείς».

Μια σηµαντική µεταρρύθµιση που αναµένεται να εφαρµοστεί κατά τη νέα σχολική χρονιά είναι η διεύρυνση της πρόωρης αποχώρησης των µαθητών στα Ολοήµερα ∆ηµοτικά Σχολεία της χώρας, η οποία προβλέπεται µε σχετική απόφαση που υπεγράφη από την υφυπουργό Παιδείας ∆όµνα Μιχαηλίδου. Σύµφωνα µε την απόφαση, οι µαθητές των Ολοήµερων όπου εφαρµόζεται το αναβαθµισµένο πρόγραµµα θα έχουν τη δυνατότητα αποχώρησης όχι µόνο στις 15.50 ή στις 17.30, αλλά και στις 14.55, προς διευκόλυνση των γονέων και κηδεµόνων.

ΣΤΑ∆ΙΑΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναµικού αποτελεί βασική προτεραιότητα της νέας τετραετίας, ενώ στις προγραµµατικές θέσεις της κυβέρνησης εντάσσεται το νέο σύστηµα προσλήψεων - διορισµών για εκπαιδευτικούς µε βάση γραπτό διαγωνισµό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, και παράλληλα προωθείται η βελτίωση των απολαβών των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των αυξήσεων των µισθών των δηµοσίων υπαλλήλων, που θα δοθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2024.

Ειδικά για τους διορισµούς εκπαιδευτικού προσωπικού, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στη συζήτηση επί των προγραµµατικών δηλώσεων προανήγγειλε τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, ως προς τη στελέχωση των σχολικών µονάδων µε προσωπικό αυξανόµενα µόνιµο, κάνοντας λόγο για 4.000 έως 5.000 νέες προσλήψεις µόνιµων εκπαιδευτικών τον χρόνο, µε τις 3.700 να έχουν ήδη γίνει µέσα στον Αύγουστο. Ακόµα ένας τοµέας στον οποίο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δίνει ιδιαίτερη έµφαση είναι η προσχολική αγωγή, µε την πρώτη σηµαντική µεταρρύθµιση να έχει ήδη δροµολογηθεί, µε την πλήρη µεταφορά των αρµοδιοτήτων της στο υπουργείο Παιδείας.

Η ∆όµνα Μιχαηλίδου µίλησε αναλυτικά για την προσχολική αγωγή στην ΕΡΤ, αναφέροντας πως δεν ξεκινά απλώς από το προνήπιο. «Θα ξεκινήσει από την ηλικία των βρεφών. ∆ηλαδή, κάνουµε µια ενοποίηση, ώστε να υπάρχει µια συνέχιση της διαδικασίας, να υπάρχει ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραµµα, βάσει του οποίου να µπορούµε να ανιχνεύουµε τυχόν αναπηρίες, τυχόν παθήσεις των παιδιών στην ηλικία που πρέπει για να µπορούµε να παρέµβουµε», ανέφερε συγκεκριµένα η υφυπουργός Παιδείας, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, ότι δεν θα γίνει υποχρεωτική. Στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για την Πρωτοβάθµια και τη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση εντάσσεται επίσης ο νέος νόµος-πλαίσιο για την ειδική αγωγή, που θα περιλαµβάνει και την αναµόρφωση της παράλληλης στήριξης, η ελεύθερη επιλογή σχολείου, η εφαρµογή του πολλαπλού βιβλίου, η επέκταση των πρότυπων και πειραµατικών σχολείων σε 180 έως το 2027, η εγκατάσταση ροµποτικών εργαστηρίων και διαδραστικών πινάκων σε όλα τα σχολεία, το ειδικό πρόγραµµα για τον σχολικό εκφοβισµό και η εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων.

Παράλληλα, στους στόχους για την εκπαίδευση περιλαµβάνεται η απλούστευση και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, το προαναγγελθέν εθνικό πρόγραµµα αναβάθµισης των κτιριακών υποδοµών των σχολείων, ενώ µεγάλη έµφαση δίνεται στην τεχνική και επαγγελµατική εκπαίδευση, παρέµβαση που θα εκδηλωθεί µέσω ενός νέου νόµου-πλαισίου, που θα προωθεί τη συνένωση των δυνάµεων των ΕΠΑ.Λ. , των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 2/9