«Δεν κλείνει καμία συζήτηση για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα». Αυτό ξεκαθάρισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, ενώ σχολίασε τη δήλωση της Βρετανίδας ομολόγου της ότι οι αρχαίοι ελληνικοί θησαυροί ανήκουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και δεν υπάρχει καμία πρόθεση να αλλάξει ο νόμος που απαγορεύει την απομάκρυνσή τους από το Βρετανικό Μουσείο.

Μάλιστα, η κυρία Μενδώνη τόνισε ότι ο πρωθυπουργός, κατά την πρόσφατη συνάντηση του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας έθεσε το θέμα στη σωστή του διάσταση, ότι υπάρχει επικοινωνία και επαφές, και ότι πρόκειται για μια δύσκολη, άλλα όχι αδύνατη, διαπραγμάτευση,

Αναφερόμενη στο Τατόι με αφορμή την ταφή του τέως Βασιλιά Κωνσταντίνου την Δευτέρα και την έλευση μεγάλου αριθμού προσκεκλημένων, η υπουργός Πολιτισμού εξήγησε ότι όλο το 2022 οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού δούλευαν συστηματικά, ώστε να απομακρυνθούν τα καμένα δέντρα από την περιοχή μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2021.

Εξήγησε δε, ότι η εκκλησιά στο Τατόι είναι συντηρημένη, και έτοιμη να δεχθεί κόσμο, και παράλληλα ο χώρος γύρω από αυτήν θα είναι σε αξιοπρεπή κατάσταση, και θα έχουν γίνει οι διαδικασίες διευθέτησης του χώρου ώστε να μπορεί κανείς να προσεγγίσει, χωρίς να υπάρχουν προβλήματα.

Ακόμη, η υπουργός διευκρίνισε ότι το κοιμητήριο ανήκει στο ελληνικό κράτος, επομένως η οποιαδήποτε μέριμνα ανήκει στο ελληνικό κράτος.

Νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Σχετικά με το Νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο που πρόκειται να δημιουργηθεί, εξήγησε ότι το σκεπτικό των αρχιτέκτων που κατέθεσαν την πρόταση θα παρουσιαστεί μέσα στο Φεβρουάριο ώστε να γίνει κατανοητό από όλους αυτο που πρόκειται να γίνει στην Πατησιών. Σημείωσε ότι στόχος είναι όλες οι μελέτες να έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε ενάμιση χρόνο, και μετά να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου

Τέλος, ανέφερε ότι στο νέο μουσείο θα εκτεθούν περισσότερα εκθέματα και θα αναδειχθεί η άξια των αρχαιολογικό θησαυρών, καθώς πολλά αριστουργήματα σήμερα «πνίγονται» από την έλλειψη χώρων, όπως για παράδειγμα ο «Tζόκεϋ του Αρτεμισίου».