Μπορεί το 2023 να είναι χρονιά τριπλών εκλογών (εθνικές -πιθανότατα µε δύο κάλπες-, δηµοτικές και περιφερειακές), ωστόσο ο κυβερνητικός προγραµµατισµός απλώνεται µέσα σε όλο το έτος: Συνολικά 19 αναλυτικά σχέδια δράσης, για κάθε υπουργείο της κυβέρνησης, για το 2023, υπάρχουν στα συρτάρια του Μεγάρου Μαξίµου και κάθε υπουργείου χωριστά.

Αθροιστικά, έχουν προγραµµατιστεί για τη χρονιά που ξεκινά 111 νοµοθετικές παρεµβάσεις από 17 υπουργεία, έχουν τεθεί 121 στόχοι πολιτικής και έχουν δροµολογηθεί 486 δράσεις και 1.913 έργα έως τον ∆εκέµβριο του 2023.

Πίσω από τους αριθµούς αυτούς κρύβονται, βέβαια, καλά σχεδιασµένες πολιτικές και συγκεκριµένες προτεραιότητες. Τα «Π» ζήτησαν από πέντε υπουργούς της κυβέρνησης που έχουν υπό την εποπτεία τους ισάριθµα κοµβικά χαρτοφυλάκια να αναπτύξουν τις πολιτικές αυτές και τις προτεραιότητες για το νέο έτος. Πρόκειται για τα χαρτοφυλάκια ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (Μάκης Βορίδης), Εθνικής Αµυνας (Νίκος Παναγιωτόπουλος), Ενέργειας και Περιβάλλοντος (Κώστας Σκρέκας), Προστασίας του Πολίτη (Τάκης Θεοδωρικάκος) και ∆ικαιοσύνης (Κώστας Τσιάρας). Τοµείς, δηλαδή, στους οποίους δίνει ιδιαίτερη έµφαση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόσο την τελευταία τριετία όσο και στην προεκλογική περίοδο, που σύντοµα ξεκινά, αλλά και στη δεύτερη τετραετία, την οποία διεκδικεί για τη Νέα ∆ηµοκρατία.

Σκρέκας: Περισσότερα από 8 δισ. σε επιδοτήσεις για λογαριασµούς ρεύµατος

Με την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να υλοποιεί εκσυγχρονιστικές µεταρρυθµίσεις αλλά και να δίνει άµεσες λύσεις στα πρωτόγνωρα ζητήµατα που αναδύθηκαν µέσα από αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις, το 2023 επισφραγίζεται η ολοκλήρωση µιας ιδιαίτερα σηµαντικής και κρίσιµης τετραετίας. Οπως και το 2022, µέσα σε ένα εύθραυστο γεωπολιτικό τοπίο, έτσι θα συνεχίσουµε και το 2023 να τηρούµε απρόσκοπτα τις δεσµεύσεις µας προς κάθε Ελληνίδα και κάθε Ελληνα, στηρίζοντας, έµπρακτα και ουσιαστικά, κάθε πολίτη και κάθε επιχείρηση. ∆ιοχετεύοντας πάνω από 8 δισ. ευρώ στις επιδοτήσεις των λογαριασµών ρεύµατος, περιορίσαµε αισθητά τις εκρηκτικές αυξήσεις των τιµών που πυροδότησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αντιλαµβανόµαστε και αφουγκραζόµαστε διαρκώς τις αγωνίες των πολιτών µας και σε καµία περίπτωση δεν επαναπαυόµαστε.

Αντιθέτως, αντλούµε κάθε υπερέσοδο, απ’ όπου και αν ανακύπτει, και το διοχετεύουµε στον ενεργειακό τοµέα, για να ενισχύσουµε περαιτέρω τους πολίτες µας, ειδικά τους πιο ευάλωτους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται το νέο µέτρο του «food pass», που χρηµατοδοτείται µε 650 εκατ. ευρώ από την έκτακτη φορολόγηση των διυλιστηρίων. Oλες οι πολιτικές µας για το 2023 συγκλίνουν σε ένα κοινό ζητούµενο. Στο τρίπτυχο: Ισχυρή Ελλάδα, ισχυρή οικονοµία, ισχυροί πολίτες.

Ολα αυτά συνθέτουν τον πράσινο και ψηφιακό µετασχηµατισµό, πάντα µε µέτρο τον άνθρωπο. Παράλληλα, για να ενισχύσουµε την ενεργειακή µας αυτονοµία, επιταχύνουµε τις έρευνες φυσικού αερίου στη χώρα µας, µε την πολύτιµη τεχνογνωσία της ExxonMobil, της HELLENiQ Energy και της Energean.

Σε βραχυπρόθεσµο ορίζοντα, προκειµένου να θωρακίσουµε περαιτέρω την ενεργειακή µας ασφάλεια, παρατείναµε τις άδειες τριών λιγνιτικών σταθµών έως το 2025. Παρά την ετοιµότητά µας για διπλασιασµό της λιγνιτικής παραγωγής, εφόσον χρειαστεί, κατά το τρέχον έτος διατηρήσαµε το µερίδιο του λιγνίτη στο 11%, παραµένοντας σταθεροί στους κλιµατικούς µας στόχους. Μάχες για ευρωπαϊκές λύσεις: Είναι εξαιρετικά σηµαντικό ότι ο καινοτόµος µηχανισµός ανάκτησης εσόδων από τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας σχεδιάστηκε και εφαρµόστηκε για πρώτη φορά στη χώρα µας τον Ιούλιο, ενώ ενσωµατώθηκε σε ευρωπαϊκό κανονισµό τον Οκτώβριο. Κοµβική είναι επίσης η συµβολή µας στην υιοθέτηση του µηχανισµού διόρθωσης των ακραίων τιµών φυσικού αερίου στις 19 ∆εκεµβρίου, που από τον Μάρτιο είχε προτείνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Με τις άοκνες προσπάθειές µας, ο µηχανισµός αυτός θα αποτελεί πλέον µια πολύτιµη ασφαλιστική δικλίδα για τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Συνεχίζουµε εντατικά τις προσπάθειές µας, ώστε να εγκριθούν σύντοµα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι προτάσεις µας, στο πλαίσιο του RePowerEU, που θα κινητοποιήσουν 5 δισ. ευρώ σε πράσινες δράσεις, αλλά και πρόσθετες λύσεις για τους νευραλγικούς τοµείς της βιοµηχανίας, των GR-eco Islands και των λιγνιτικών περιοχών, µεταξύ άλλων.

Ο ηγετικός ρόλος της Ελλάδας στην πράσινη µετάβαση: Στην Ελλάδα συντελείται κυριολεκτικά µια πράσινη επανάσταση και αυτό γιατί πρασινίζουµε το ενεργειακό µας µίγµα ταχύτερα από κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Το µερίδιο των ΑΠΕ στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας θα πλησιάσει φέτος το 40%, προσεγγίζοντας τις 20 ΤWh, και θα ανέλθει στο 80% έως το 2030.

Boρίδης: Κοµβικά τα νοµοσχέδια για πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και δηµοσίους υπαλλήλους

Κι όµως, η ∆ηµόσια ∆ιοίκηση αλλάζει. Και η αλλαγή γίνεται αισθητή.  Οπως είχα πει όταν είχα αναλάβει την ευθύνη του υπουργείου Εσωτερικών, το ∆ηµόσιο είναι µεγάλο καράβι, τα µεγάλα καράβια στρίβουν δύσκολα, αλλά µε επιµονή και προσπάθεια τελικά θα στρίψουν. Ετσι, στο ξεκίνηµα του 2023, η ∆ηµόσια ∆ιοίκηση έχει ένα νέο πλαίσιο προσλήψεων µε έναν καινούργιο νόµο για το ΑΣΕΠ, ένα νέο σύστηµα αξιολόγησης, ένα νέο σύστηµα στοχοθεσίας και ειδικές ρυθµίσεις για την εφαρµογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης των ∆ηµοσίων Οργανώσεων.

Εχει ένα πολύ εξελιγµένο σύστηµα κινητικότητας, που λειτουργεί πλήρως και αποτελεσµατικά, έχει µια αναβαθµισµένη Σχολή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, που ο ρόλος της και η αξία της αναγνωρίζονται διεθνώς, ένα ολοκληρωµένο σύστηµα Εσωτερικού Ελέγχου, για πρώτη φορά ένα θεσµικό πλαίσιο για την τηλεργασία στο ∆ηµόσιο. Το 2023 έρχεται έχοντας σχεδόν πλήρως επουλώσει τα τραύµατα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ: Ο νόµος για την απλή αναλογική στις βουλευτικές εκλογές καταργήθηκε, το ίδιο και ο νόµος για την απλή αναλογική στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο νόµος για την αξιολόγηση ΣΥΡΙΖΑ, που δεν εφαρµόστηκε ποτέ, οµοίως καταργήθηκε, ο νόµος για την κινητικότητα έχει αλλάξει ριζικά και πλέον χρειάζεται να κωδικοποιηθεί.

Σχεδόν τίποτε πια δεν θυµίζει ότι υπήρξε ο ΣΥΡΙΖΑ στη ∆ηµόσια ∆ιοίκηση εκτός από τις αντισυνταγµατικές προκηρύξεις προσλήψεων του «Βοήθεια στο Σπίτι», που µας κληροδοτεί ένα πρόβληµα που θα επιλύσουµε στην αρχή του 2023, και την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, που κηρύσσει αντισυνταγµατικές κάποιες κρίσιµες διατάξεις, που διασφαλίζουν την κυβερνησιµότητα των δήµων, αναβιώνοντας τον ΣΥΡΙΖΑϊκό εφιάλτη της ακυβερνησίας στους δήµους και στις περιφέρειες της χώρας λόγω της ενδεχοµένως εφαρµογής της απλής αναλογικής. Τι έχουµε όµως µπροστά µας για το 2023: Η κοινοβουλευτική χρονιά θα ξεκινήσει µε το νοµοσχέδιό µας για την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, µία από τις κοµβικότερες µεταρρυθµίσεις στη ∆ηµόσια ∆ιοίκηση, η οποία αποκτά για πρώτη φορά από συστάσεώς της ένα σηµείο, ένα διοικητικό κέντρο κατανοµής των αρµοδιοτήτων µεταξύ των διαφορετικών επιπέδων διοίκησης (κεντρικό κράτος, Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις, περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, δηµοτική Αυτοδιοίκηση).

Εν συνεχεία θα κατατεθούν στη Βουλή για ψήφιση ο νέος Κώδικας ∆ιοικητικής ∆ιαδικασίας, µια πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης µε σύµπραξη και συµµετοχή του υπουργείου Εσωτερικών, που αναµορφώνει σε καίρια σηµεία τη σχέση και επαφή του πολίτη µε το κράτος, δηµιουργώντας µια ∆ηµόσια ∆ιοίκηση πολιτοκεντρική. Εν τω µεταξύ, προχωρά η επεξεργασία του νέου ∆ηµοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, µε µεγάλες αλλαγές στο Πειθαρχικό ∆ίκαιο και στο Σύστηµα Επιλογής Προϊσταµένων.

Ταυτόχρονα, έχει ήδη ξεκινήσει η επεξεργασία των νέων Οργανισµών των Αποκεντρωµένων ∆ιοικήσεων, ώστε να µπορέσουν αναβαθµιζόµενες να υπηρετήσουν αποτελεσµατικά τον διοικητικό τους ρόλο, και φυσικά προετοιµαζόµαστε για τη δεύτερη φάση του επιτελικού κράτους µε τις εκτεταµένες συγχωνεύσεις των δηµοσίων οργανισµών και φορέων, προκειµένου το κράτος να γίνει περισσότερο λιτό και αποτελεσµατικό, αλλά και µε την αποκέντρωση των σηµείων επαφής των υπουργείων µε τους πολίτες, ώστε τα υπουργεία να παραµένουν αµιγώς επιτελικές διοικήσεις. Αρχές Μαρτίου θα γίνει ο γραπτός διαγωνισµός του ΑΣΕΠ και θα διαµορφωθεί µια δεξαµενή για τις προσλήψεις στο ∆ηµόσιο, κάτι που θα επιταχύνει θεαµατικά τη διαδικασία προσλήψεων, επιτρέποντας στους οργανισµούς του ∆ηµοσίου να καταστήσουν τον προγραµµατισµό τους σε επίπεδο ανθρώπινου δυναµικού µακράν λειτουργικότερο της υφιστάµενης καταστάσεως, ενώ ήδη από τις αρχές του χρόνου θα εκδοθεί η απόφαση για το µπόνους παραγωγικότητας.

Νέο σύστηµα προσλήψεων, γραπτός διαγωνισµός, εσωτερικός έλεγχος, τηλεργασία, νέος ∆ηµοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, αναβαθµισµένη Σχολή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, νέο σύστηµα αξολόγησης, στοχοθεσία, µπόνους παραγωγικότητας: Το 2023 η ∆ιοικητική Μεταρρύθµιση συνεχίζεται πιο εντατικά, πιο αποτελεσµατικά, ανατρέποντας τον εξισωτισµό παντού.

Τσιάρας: Μεταρρύθµιση της ∆ικαιοσύνης µε µετρήσιµα αποτελέσµατα υπέρ των πολιτών

Τα τελευταία τριάµισι χρόνια, εν µέσω πρωτόγνωρων επάλληλων κρίσεων που κλήθηκε να διαχειριστεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υλοποιήθηκαν ευρύτερες, κοµβικές µεταρρυθµίσεις για τον εκσυγχρονισµό τόσο του δηµόσιου τοµέα όσο και του εθνικού δικαστικού συστήµατος.

Μεταρρυθµίσεις όχι αποσπασµατικές και εµβαλωµατικές, αλλά ενταγµένες σε µια ενιαία στρατηγική, που δηµιουργεί το αναγκαίο θεσµικό περιβάλλον στο οποίο µπορεί να επιτευχθεί η περαιτέρω επιτάχυνση των ρυθµών απονοµής της δικαιοσύνης, η εµπέδωση της ∆ιαφάνειας και η εµβάθυνση του Κράτους ∆ικαίου. Μέσα από τον εκσυγχρονισµό όλων των Κωδίκων (από τον Κώδικα Ποινικής ∆ικονοµίας µέχρι την κωδικοποίηση της ∆ικονοµίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε ένα ενιαίο νοµικό κείµενο και από τον Κώδικα Πολιτικής ∆ικονοµίας µέχρι τον νέο Κώδικα ∆ικαστικών Υπαλλήλων και τον Κώδικα Οργανισµού), θεσµοθετήθηκαν νέα εργαλεία, που διευκολύνουν τους δικαστικούς λειτουργούς στο δικαιοδοτικό τους έργο, αλλάζοντας συνολικά την εικόνα της καθηµερινής δικαστηριακής πρακτικής. Καµία µεταρρύθµιση, ωστόσο, δεν ολοκληρώνεται απλώς µε την ψήφιση ενός νοµοσχεδίου.

Για την υλοποίησή τους, απαιτείται σειρά κανονιστικών αποφάσεων και η εφαρµογή συνοδών δράσεων, που καθιστούν τις µεταρρυθµίσεις λειτουργικές εντός του δικαστικού συστήµατος και παραγωγικές υπέρ των λειτουργών του, των πολιτών και της κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό, στο υπουργείο ∆ικαιοσύνης έχουµε προτεραιοποιήσει την έκδοση όλων των εφαρµοστικών πράξεων για την τελική σύσταση της ∆ικαστικής Αστυνοµίας µε την προκήρυξη των σχετικών θέσεων, τη διενέργεια του διαγωνισµού για την πρόσληψη δικαστικών υπαλλήλων πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης, που θα επικουρούν τους δικαστές στο δικαιοδοτικό τους έργο, καθώς και την προκήρυξη του πρώτου εισαγωγικού διαγωνισµού στη νέα κατεύθυνση δικαστικών υπαλλήλων της Εθνικής Σχολής ∆ικαστικών Λειτουργών, που θα επιτρέψει τη σταδιακή προσέγγιση της αναλογίας τριών δικαστικών υπαλλήλων για κάθε δικαστικό λειτουργό.

Παράλληλα, έχουµε δροµολογήσει σηµαντικές δράσεις επιµόρφωσης της νοµικής κοινότητας στον νέο θεσµό της ∆ιαµεσολάβησης, που θεσµοθετήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση, ενώ ταυτόχρονα διευρύνουµε το θεσµικό πλαίσιο που αφορά στις εναλλακτικές µορφές επίλυσης διαφορών µε ένα νέο νοµοσχέδιο για τη ∆ιεθνή Εµπορική ∆ιαιτησία. Ταυτόχρονα, αξιοποιώντας τους πόρους του Ταµείου Ανάκαµψης και Ανθεκτικότητας, διευρύνουµε την ψηφιακή µας στρατηγική για τον εκσυγχρονισµό της ∆ικαιοσύνης, υλοποιώντας το πιο φιλόδοξο πρόγραµµα ψηφιοποίησης που εκπονήθηκε ποτέ.

Από κοινού µε το συναρµόδιο υπουργείο Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης αναβαθµίζουµε και επεκτείνουµε τα ολοκληρωµένα συστήµατα διαχείρισης δικαστικών υποθέσεων σε ολόκληρη την επικράτεια, ενώ σχεδιάζουµε νέα ηλεκτρονικά εργαλεία, που διευκολύνουν τον πολίτη, καθώς και την οριστική µετάπτωση των υφιστάµενων εφαρµογών (ψηφιακά πινάκια, αποµαγνητοφώνηση των ποινικών δικών κ.ο.κ.) από το πιλοτικό καθεστώς που ισχύει σήµερα στην πλήρη παραγωγική λειτουργία για όλα τα δικαστήρια.

Τέλος, εφαρµόζουµε το πλήρες κτιριολογικό πρόγραµµα για τη ∆ικαιοσύνη µε την ανέγερση επτά νέων δικαστικών µεγάρων και την ανακατασκευή ακόµα 13 κτιρίων σε όλη την επικράτεια, επανασχεδιάζουµε το θεσµικό πλαίσιο λειτουργίας των δοµών µε έντονο κοινωνικό αποτύπωµα που υπάγονται στο υπουργείο ∆ικαιοσύνης, όπως το Σπίτι του Παιδιού και οι Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων, υλοποιούµε τα σύγχρονα Σχέδια ∆ράσης για µια πιο συµπεριληπτική κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα καταθέτουµε τις τελικές προτάσεις της κυβέρνησης για ένα νέο, αξιόπιστο, λειτουργικό πλαίσιο υποβολής των δηλώσεων «πόθεν έσχες», που απλοποιεί τη διαδικασία και παράλληλα διευρύνει τις ελεγκτικές δυνατότητες της αρµόδιας Αρχής.

Ολοκληρώνουµε, έτσι, ένα ευρύ φάσµα παρεµβάσεων στο εθνικό δικαστικό σύστηµα, που το καθιστούν πιο ευέλικτο, πιο λειτουργικό, πιο αποτελεσµατικό και περισ σότερο προσβάσιµο σε όλους.

Θεοδωρικάκος: Τα σύνορά µας είναι αδιαπέραστα και αυξάνουµε την παρουσία της ΕΛ.ΑΣ. στις γειτονιές

∆ύο είναι οι βασικές προτεραιότητες για το υπουργείο Πολιτικής Προστ ασίας και την ΕΛ.ΑΣ. το 2023, σε συνέχεια του σχεδιασµού που υλοποιήσαµε το 2022.

Πρώτον, προστατεύουµε τα σύνορά µας από την παράνοµη µετανάστευση. Με το σχέδιο «Ακρίτας» τα σύνορα της Ελλάδας και της Ευρώπης µε την Τουρκία στον Εβρο είναι αδιαπέραστα. Σε λίγες εβδοµάδες ξεκινά η επέκταση του φράχτη στον Εβρο -µε το πρώτο τµήµα, µήκους 35 χιλιοµέτρων- και αναλαµβάνουν υπηρεσία 250 νέοι συνοριοφύλακες. Ταυτόχρονα, προχωρά η αναβάθµιση των ηλεκτρονικών µέσων επιτήρησης. Ως αποτέλεσµα αυτής της πολιτικής, το 2022 οι δυνάµεις της ΕΛ.ΑΣ. στον Εβρο απέτρεψαν περισσότερους από 250.000 παράνοµους µετανάστες από το να µπουν στη χώρα µας και προχώρησαν σε περισσότερες από 1.200 συλλήψεις διακινητών.

∆εύτερον, υλοποιούµε την πολιτική µας ασφάλεια για όλους, ασφάλεια παντού. Με ενίσχυση της παρουσίας της Αστυνοµίας στις γειτονιές, δίπλα σε κάθε πολίτη. Με έµφαση στο Λεκανοπέδιο Αττικής, όπου εντοπίζεται το 70% της εγκληµατικότητας. Κλείνουµε το 2022 µε θετικό πρόσηµο -µε µείωση της χαµηλής και µεσαίας εγκληµατικότητας (κλοπές, διαρρήξεις κ.λπ.) κατά 25% σε σχέση µε τον µέσο όρο της περιόδου 2015-2019 και ποσοστά εξιχνιάσεων σε ανθρωποκτονίες της τάξης του 90%- και συνεχίζουµε.

Το 2023 ολοκληρώνουµε τις µεταρρυθµίσεις που δροµολογήθηκαν το 2022: στην αστυνοµική εκπαίδευση, στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών, αλλά και στην ψηφιοποίηση, ένα έργο που απελευθερώνει δυνάµεις, που διατίθενται στα κύρια καθήκοντα της ασφάλειας. Το 2023 θα γίνει πράξη η διαδικασία ηλεκτρονικής επίδοσης των δικογράφων και θα προχωρήσει το έργο για τις καταθέσεις κρατουµένων από τα σωφρονιστικά καταστήµατα, ώστε να µην απαιτούνται πλέον µεταγωγές.

Ταυτόχρονα, ενισχύεται η υλοποίηση των στρατηγικών µας στους κρίσιµους τοµείς της ενδοοικογενειακής βίας, του εγκλήµατος στο ∆ιαδίκτυο και της νεανικής παραβατικότητας. Ασφαλώς η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητά µας, δίπλα στην αναγκαίοικονοµική ανάπτυξη για όλους. Γι' αυτό όλοι πρέπει να φέρουν στο µυαλό τους όλα όσα σηµάδεψαν την τελευταία τριετία. Από το 2019 µέχρι σήµερα αντιµετωπίσαµε την πανδηµία και την ασύµµετρη απειλή στον Εβρο, τον πόλεµο στην Ευρώπη και την οικονοµική/ενεργειακή κρίση. Αντέξαµε. Προστατέψαµε την κοινωνική συνοχή και κάναµε βήµατα µπροστά.

Η Ελλάδα προσελκύει πλέον σηµαντικές επενδύσεις και η οικονοµία µας είναι σε φάση ανάπτυξης. Το καλοκαίρι που µας πέρασε ο ελληνικός τουρισµός επέστρεψε δυναµικά και οι Ελληνες αντιµετωπίζουν πλέον το µέλλον µε αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Η Ελλάδα είναι ξανά µέρος των λύσεων διεθνώς και πυλώνας ειρήνης, διεθνούς συνεργασίας και ασφάλειας. Η Ελλάδα είναι µια ισχυρή χώρα, αξιόπιστος σύµµαχος και εταίρος, µε δύναµη αποτροπής που κανείς δεν µπορεί να αγνοήσει.

Το 2023 είναι η χρονιά που οι πολίτες πρέπει να κάνουν τη σωστή επιλογή: να δώσουν στη Ν.∆. την εντολή να έχει την κυβερνητική ευθύνη στη νέα τετραετία. Για να προχωρήσουµε µπροστά και να µην επιτρέψουµε στις δυνάµεις της συντήρησης και της οπισθοδρόµησης, στις δυνάµεις του λαϊκισµού, να γυρίσουν τη χώρα στο επικίνδυνο παρελθόν που δηµιούργησαν µε τις επιλογές τους. Με αυτό το σκεπτικό, οι εκλογές του 2023 είναι κρίσιµες.

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από σταθερό χέρι στο τιµόνι. Από τη γνώση, την αξιοπιστία, την αποτελεσµατικότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ν.∆. Που κράτησαν τη χώρα όρθια σε δύσκολες στιγµές. Σε πρωτοφανείς καταιγίδες. Οι καιροί δεν είναι εύκολοι, οι προκλήσεις απαιτούν ενότητα. Η απειλή είναι ενεργή από την αναθεωρητική και επεκτατική πολιτική της Τουρκίας στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο. Οι αποφάσεις απαιτούν ρεαλισµό και όραµα. Απαιτούν ευθύνη και ικανότητα. Αποφασιστικότητα και αποτελεσµατικότητα. Σε όλα αυτά η Ν.∆. υπερέχει του ΣΥΡΙΖΑ.

Με την κατάλληλη εκλογική στρατηγική, λοιπόν, η Ν.∆. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κερδίσουν την αυτοδυναµία, για να συνεχίσουν να υπηρετούν την πατρίδα, µε ασφάλεια και σιγουριά, στην ταραγµένη εποχή µας.

Παναγιωτόπουλος: Μιλάµε µε τα έργα µας κι όχι µε πρόσκαιρους εντυπωσιασµούς

Το 2022 αποτέλεσε κοµβική χρονιά για την υλοποίηση της πολιτικής που παρουσίασε η Νέα ∆ηµοκρατία σε προγραµµατικό επίπεδο ως στρατηγική για την Αµυνα το 2019 κι αρχίσαµε να την εφαρµόζουµε ως πολιτική ηγεσία από την πρώτη ηµέρα που αναλάβαµε τα καθήκοντά µας.

Οι συνθήκες στο ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον µεταβάλλονται ταχύτατα και δραµατικά, µε αποτέλεσµα να απαιτείται σχεδιασµός, προτεραιοποίηση και ευελιξία ώστε να ανταποκριθούµε στις απαιτήσεις που επιβάλλουν οι περιστάσεις. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αντελήφθη έγκαιρα τις γεωπολιτικές εξελίξεις, την κρισιµότητα, αλλά και την εντεινόµενη αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή, γι’ αυτό προχώρησε σε αύξηση του προϋπολογισµού του υπουργείου Εθνικής Αµυνας από τα 3,35 δισ. συνολικά για την Αµυνα το 2020, στα 5,44 δισ. για το 2021 και στα 6,39 δισ. για το 2022.

Οι αυξήσεις αυτές προέκυψαν κυρίως λόγω των εµπροσθοβαρών ως προς την πληρωµή συµβάσεων πρόσκτησης των τριών φρεγατών Belh@rra αλλά και των 24 αεροσκαφών Rafale που αρχίσαµε να παραλαµβάνουµε σε χρόνο-ρεκόρ από την υπογραφή της σύµβασης. Μένουµε σταθεροί και αταλάντευτοι στους τρεις πυλώνες που θέσαµε από την πρώτη στιγµή.

Εργαζόµαστε για: - Αναδιοργάνωση της δοµής των Ενόπλων ∆υνάµεων, µε έµφαση στην αύξηση της διαθεσιµότητας σε έµψυχο δυναµικό. - Πρόσκτηση νέων οπλικών συστηµάτων, που αναβαθµίζουν συνολικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Ενόπλων ∆υνάµεων, αλλά και αναβάθµιση των υφισταµένων. - Θωράκιση της χώρας µέσω αµυντικής διπλωµατίας. Συγκεκριµένα, υλοποιούµε σειρά πρωτοβουλιών για να ενισχυθεί το προσωπικό των Ενόπλων ∆υνάµεων. Το 2021 προχωρήσαµε στην πρόσληψη κατ’ έτος για τα επόµενα πέντε χρόνια περίπου 1.600 ΕΠΟΠ και 1.000 ΟΒΑ. Απώτερος σκοπός µας είναι η επίτευξη του στόχου για ενίσχυση ανθρώπινου δυναµικού κατά 15 χιλιάδες άτοµα σε ορίζοντα πενταετίας, συµβάλλοντας στην ηλικιακή ανανέωση και την ποιοτική αναβάθµιση του στελεχιακού προσωπικού.

Παράλληλα, εξασφαλίσαµε πιστώσεις που αφορούν, µεταξύ άλλων, στη χορήγηση ειδικής αποζηµίωσης νυχτερινήςαπασχόλησης στο στρατιωτικό προσωπικό. Επιλύσαµε το θέµα που αφορά στη µισθολογική εξέλιξη των ΕΜΘ και ΟΒΑ προς εναρµόνιση µε την υπηρεσιακή και βαθµολογική εξέλιξη που προβλέπεται από τον Νόµο 4609/2019. Επίσης, διευθετούµε την εκκρεµότητα που αφορά στο επίδοµα ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας για τα πληρώµατα των πολεµικών πλοίων που βρίσκονται σε αποστολή, ενώ βρίσκεται σε διαβούλευση το νοµοσχέδιο περί της µέριµνας του προσωπικού και αναµένεται να ψηφιστεί εντός του Ιανουαρίου.

Οσον αφορά στα εξοπλιστικά, από τον Ιούλιο του 2019 έχουν συµβασιοποιηθεί συνολικά 172 εξοπλιστικά προγράµµατα συνολικής αξίας 14,4 δισ. Μεταξύ αυτών περιλαµβάνονται τα νέα µαχητικά Rafale, η εφαρµογή της Συµφωνίας εν Συνεχεία Υποστήριξης των Μιράζ 2000- 5, ώστε να αυξηθούν οι διαθεσιµότητές τους, και οι εργασίες αναβάθµισης των 83 F-16 στην εκδοχή Viper. Προχωρεί η κατασκευή του ∆ιεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαµάτα, ένα έργο που ενισχύει τη στρατηγική σχέση Ελλάδας - Ισραήλ, η οποία αναπτύσσεται συνεχώς, σε πολλούς τοµείς, τα τελευταία χρόνια, ενώ επιλύθηκε και το ζήτηµα της Εν Συνεχεία Υποστήριξης των C-27.

Παράλληλα, παρελήφθησαν οι δύο πυραυλάκατοι τύπου Vosper για την ενίσχυση του Π.Ν., προχωρεί η κατασκευή των νέων φρεγατών FDI HN Belh@rra και δροµολογείται η παράδοση των τριών πρώτων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων τύπου ROMEO εντός του 2023. Για πρώτη φορά µετά από πολύ καιρό, χάρη στην πολιτική µας, οι συσχετισµοί στρατιωτικής ισχύος Ελλάδας - Τουρκίας αρχίζουν να αλλάζουν υπέρ της ελληνικής πλευράς.

Σε επίπεδο αµυντικής διπλωµατίας, µετά τη στρατηγική συµφωνία µε τη Γαλλία και την τροποποίηση της Συµφωνίας Αµοιβαίας Αµυντικής Συνεργασίας µε τις ΗΠΑ, πρέπει να υπογραµµίσουµε τη συµφωνία που συνήψαµε µε την Αίγυπτο για την Ερευνα και ∆ιάσωση και µε την οποία οριοθετούνται οι περιοχές ευθύνης, άρα και των δικών µας θαλασσίων ζωνών. Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια συνεχίζεται.

∆εν δηλώνει κανένας από εµάς ικανοποιηµένος από το έργο που έχει επιτευχθεί, γι’ αυτό και από την πρώτη στιγµή της νέας χρονιάς θα µιλήσουµε και πάλι µε τα έργα µας κι όχι µε όρους εύκολου εντυπωσιασµού.

Δημοσιεύτηκε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ στις 30/12/2022