Mε αύξηση 32% κινήθηκαν οι πωλήσεις στα online σούπερ μάρκετ το 2017, και έφτασαν τα 37 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group, η οποία έχει αναπτύξει επίσης το εργαλείο eRetail Audit, το οποίο παρακολουθεί και αναλύει τις online αγορές σε πραγματικό χρόνο. Οι πωλήσεις στο online σουπερμάρκετ πραγματοποιούνται κυρίως μεσοβδόμαδα και το μέσο καλάθι είναι υψηλότερης αξίας από ό,τι στο φυσικό σουπερμάρκετ. Το 2019, σύμφωνα πάντα με το Convert Group, ο κύκλος εργασιών εκτιμάται στα 63,9 εκατ. ευρώ και στα 111 εκατ. ευρώ το 2020.

Από το φετεινό τζίρο από ΑΒ Βασιλόπουλο και Κρητικό προήλθαν τα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον τζίρο της τάξης των 17,5 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν δευτερεύοντες παίκτες, δηλαδή online σούπερ μάρκετ που δεν διαθέτουν και φυσικό δίκτυο (e-fresh.gr, yoda.gr, welovesupermarket, caremarket.gr). Από τον τζίρο που πραγματοποιήθηκε το 2017, το 51% αφορούσε την αγορά τροφίμων, το 17% κατευθύνθηκε στην αγορά καθαριστικών, το 16% αντανακλά τζίρο της κατηγορίας καφέ-ποτών-νερού-αναψυκτικών, το 8% αφορά σε προϊόντα παιδικής και βρεφικής φροντίδας ενώ 5% κατέλαβαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής. Το μέσο καλάθι αγορών περιέχει 34 προϊόντα και η αξία του ανέρχεται στα 88 ευρώ με ΦΠΑ, ποσό εντυπωσιακά μεγαλύτερο από το μέσο καλάθι αγορών στο φυσικό σούπερ μάρκετ.

Ακολουθώντας την τάση, επενδύσεις προετοιμάζονται και από άλλους παίκτες όπως π.χ. η MyMarket που εξαγόρασε το welovesupermarket.gr, ή τις αυτόνομες προσπάθειες από την αλυσίδα Μασούτης, τον Θανόπουλο και την Προμηθευτική. Επιπλέον, στην περιφέρεια δραστηριοποιούνται και άλλα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ τοπικής εμβέλειας (Pame super market, Whole Market, Larisa Super Market, κ.ά.)

Το 30% δε των παραγγελιών γίνονται από καταναλωτές που εισέρχονται απευθείας στο online κατάστημα, ενώ το υπόλοιπο 70% κινητοποιείται είτε μέσω newsletter, είτε καταλήγει εκεί μετά από την κλασική αναζήτηση. Επίσης οι μέρες όπου τοποθετείται το μεγαλύτερο ποσοστό των παραγγελιών είναι η Τετάρτη και η Πέμπτη.