Ηταν Ιανουάριος του 2015 και είχαν περάσει λίγες μόλις ημέρες μετά την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβέρνηση δεν είχε ακόμη ορκισθεί, όταν μια υπερπολυτελής Mercedes με φιμέ τζάμια κατέφθανε στο Μέγαρο Μαξίμου. Οι πολιτικοί συντάκτες ξαφνιάστηκαν, πιστεύοντας πως πολύ δύσκολα ένας υποψήφιος υπουργός θα πήγαινε να συναντήσει τον Αλέξη Τσίπρα με ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Σύντομα η απορία τους λύθηκε. Οι πινακίδες ανέγραφαν ΔΣ 55. Ήταν ένα αυτοκίνητο του διπλωματικού σώματος. Για την ακρίβεια, ήταν το αυτοκίνητο που μετέφερε τον Κινέζο πρέσβη, Τζόου Σιαολί, ο οποίος ήταν και το πρώτο επίσημο ραντεβού του νέου Ελληνα πρωθυπουργού. Δυόμισι χρόνια αργότερα, αποδεικνύεται ότι το ραντεβού δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Οι Κινέζοι που μέχρι τότε «μετρούσαν» μόνο την πρώτη φάση της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά, σήμερα έχουν απλωθεί σχεδόν σε όλη την ελληνική οικονομία, ενώ ετοιμάζουν και τη συνέχεια.

Σήμερα λίγοι θυμούνται ότι οι πρώτες ημέρες της νέας (τότε) πολιτικής ηγεσίας συνοδεύθηκαν από δηλώσεις για ενδεχόμενο «πάγωμα» της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, προκαλώντας, μάλιστα, και μια ψυχρή αντίδραση από το Πεκίνο. Το «επεισόδιο» δεν κράτησε για πολύ, πάντως. Η κυβέρνηση διαβεβαίωσε πως «καθετί που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό» και οι κινεζικές ανησυχίες αμβλύνθηκαν, ανοίγοντας τον δρόμο για την έλευση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και μια σειρά επίσημων επισκέψεων που απλώς επιβεβαιώνουν ότι οι επιχειρηματικές σχέσεις των δύο χωρών βρίσκονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Διαβάστε ολόκληρο το θέμα στο ependisinews.gr