«Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει σε αυξήσεις προϊόντων έως 10%, ενώ παρατηρούνται και ελλείψεις», δήλωσε στα «Παραπολιτικά» 90,1 και την εκπομπή «Πρωινές ιστορίες», με τον Γιάννη Αργυρό, ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης.

Διαβάστε ακόμα: Ερυθρά Θάλασσα: ''Εκτόξευση'' ναύλων και ανασφάλεια στη διεθνή ναυτιλία εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι

Ακόμα, τόνισε ότι υπάρχει ανησυχία για τα κατεψυγμένα αλιεύματα ενόψει Καθαράς Δευτέρας και πως 200 χιλιάδες κοντέινερ κάνουν τον περίπλου της Αφρικής και υπάρχει μεγάλη αύξηση του ναύλου.

Σε ό,τι αφορά την ακρίβεια, ο Βασίλης Κορκίδης απάντησε πως θα πρέπει να υπάρξουν στοχευμένες παρεμβάσεις, ενώ ανέφερε πως ό,τι και να γίνει, τα τρόφιμα θα είναι 25% ακριβότερα απ' ό,τι ήταν προ πανδημίας.

Η συνέντευξη του Βασίλη Κορκίδη στα «Παραπολιτικά» 90,1

«Αυτή τη στιγμή η κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έχει οδηγήσει σε αυξήσεις ως 10% και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, η οποία δημιουργεί αυξήσεις, καθυστερήσεις, ενδεχομένως να δημιουργήσει και ελλείψεις», είπε αρχικά ο Βασίλης Κορκίδης.

«Εισάγουμε πάρα πολλά πράγματα από την Ασία, στα πρώτα πέντε εισαγόμενα είδη είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ηλεκτρικές συσκευές, τα αξεσουάρ τηλεφωνίας, κλιματιστικά, παπούτσια, καθώς και κατεψυγμένα αλιεύματα, όπου ενόψει Καθαράς Δευτέρας υπάρχει μια ανησυχία. Γενικότερα μας ανησυχεί το γεγονός ότι 200.000 περίπου κοντέινερ τα οποία θα έπρεπε να είχαν έρθει στο λιμάνι του Πειραιά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ κάνουν τον περίπλου της Αφρικής και δεν ξέρουμε πότε θα έρθουν στον τελικό προορισμό τους», πρόσθεσε.

«Ένα κοντέινερ που θα αποφύγει τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ και θα διανύσει περίπου 6.000 μίλια για να έρθει στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο το πληρώνουμε σήμερα γύρω στις 6.500€. Αυτό σημαίνει έναν τριπλασιασμό των ναύλων, έναν δεκαπλασιασμό της ασφάλισης των εμπορευμάτων, οπότε δεν νομίζω ότι είναι κάτι που το χρησιμοποιεί κανείς για να δικαιολογήσει μια αύξηση. Με το που θα έρθουν τα εμπορεύματα στον Πειραιά μέσω κάποιου άλλου λιμανιού ή ενός μικρότερου πλοίου ή με καθυστέρηση 14 ημερών ,θα επιβληθεί ένας επίναυλος. Αυτό το πληρώνει ο εισαγωγέας, ο οποίος το κοστολογεί και μάλιστα πάνω στα μεταφορικά μπαίνουν οι δασμοί από τρίτες χώρες και ο ΦΠΑ. Ζητήσαμε να μπορέσει σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με τον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα, να μπει ένα πλαφόν στην τιμή των μεταφορικών, όπως ήταν πριν ξεκινήσουν οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, δηλαδή περίπου στα 2.000€ και όχι στα 6.000-7.000, ώστε να μπορέσουμε κατ' αυτόν τον τρόπο να περιορίσουμε αυτή την αύξηση των εμπορευμάτων που έρχονται από χώρες της Ασίας», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με την ακρίβεια, είπε: «Η ακρίβεια είναι επίμονη, δείχνει ανίκητη, με αυξομειώσεις, βλέπουμε φαινόμενα ασανσέρ στον πληθωρισμό και στη χώρα μας, αλλά και στην ευρωζώνη. Αν δεν στοχεύσουμε σε συγκεκριμένα πράγματα, δεν θα μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε την ακρίβεια. Θα πρέπει να καταλάβουμε πως ό,τι και να κάνουμε τα τρόφιμα θα είναι 25% ακριβότερα απ’ ό,τι ήταν προ πανδημίας. Τα επίπεδα των τιμών ουσιαστικά παίζουν από τις πολυεπίπεδες τιμές των πολυεθνικών, αυτός είναι και ο λόγος για τις αποκλίσεις στα ελληνικά ράφια, είμαστε πάρα πολύ εξαρτημένοι στις εισαγωγές».