Θεαματική αύξηση των ξενοδοχείων υψηλών κατηγοριών καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην Αττική, ενώ ταυτόχρονα έχουν κάνει την εμφάνισή τους διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, αναβαθμίζοντας το δυναμικό της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας benchmarking που διενεργεί η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, σε συνεργασία με την GBR Consulting, ο αριθμός των 5άστερων ξενοδοχείων στον Κεντρικό Τομέα της Αθήνας έχει διπλασιαστεί από το 2015 έως σήμερα. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των 5άστερων μονάδων ανέρχεται σήμερα σε 31 από 15 το 2015, ο αριθμός των 4άστερων είναι 77 από 41, και των 3άστερων 69 από 51. Αντίθετα, τα ξενοδοχεία 2 αστέρων μειώθηκαν στα 64 από 80, ενώ κατά 5, στις 53, έχουν αυξηθεί οι μονάδες 1 αστεριού. Συνολικά, ο αριθμός των δωματίων ξενοδοχείων που διατίθενται στον Κεντρικό Τομέα της Αθήνας ανέρχεται σε περίπου 18.000, έναντι 14.000 ενεργών μονάδων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα που παρατηρείται σε ολόκληρη την Αττική, με τον αριθμό των 5άστερων να αυξάνεται στα 55 από 32, των 4άστερων στα 141 από 99 και των 3άστερων στα 168 από 145. Μειωμένος είναι ο αριθμός των ξενοδοχείων που ανήκουν στις δύο χαμηλότερες κατηγορίες, αφού τα ξενοδοχεία 2 αστέρων αριθμούν 224 από 275 και εκείνα του 1 αστεριού αριθμούν 109 από 113.

ksenodoxeia_1

Σε αυτό το πλαίσιο ποιοτικής αναβάθμισης των υποδομών της Αττικής εντάσσεται και η είσοδος των αλυσίδων, διεθνών και εγχώριων. Σήμερα στην Αττική υπάρχουν 18 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες με 34 brands. Μετά τις Hyatt, Intercontinental, Accor, Wyndham, One & Only, Starwood, Four Seasons, Brown κ.ά. αναμένεται να προστεθούν το επόμενο διάστημα και άλλα «λαμπερά» ονόματα, όπως η Hilton και η Mandarin Oriental.

Σε αλυσίδα το 82% των ξενοδοχείων 5 αστέρων

Σε αλυσίδα το 82% των ξενοδοχείων 5 αστέρων  Η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα μιας διεθνούς, εθνικής και/ή τοπικής αλυσίδας ανήκουν στις δύο υψηλότερες κατηγορίες, εκείνες των 4 και 5 αστέρων. Το 82% των ξενοδοχείων 5 αστέρων και το 40% των ξενοδοχείων 4 αστέρων ανήκουν σε αλυσίδα.

ksenodoxeia-2

Μάλιστα, οι αλυσίδες δεν επιλέγουν μόνο τις περιοχές της Αττικής που είναι ήδη τουριστικοί προορισμοί, όπως το Σύνταγμα, η Λεωφόρος Συγγρού ή το παραλιακό μέτωπο. Τα τελευταία χρόνια έχουν στρέψει το βλέμμα τους και προς περιοχές όπως η Πλατεία Ομονοίας, κάτι που αναμένεται σταδιακά να αναβαθμίσει συνολικά το κέντρο της Αθήνας. Οι περισσότερες νέες ξενοδοχειακές μονάδες βρίσκονται στον Κεντρικό Τομέα της Αθήνας, όπου υπάρχουν 294 ξενοδοχεία, που προσφέρουν 18.254 δωμάτια.

ksenodoxeia_3

Το δυνατό σημείο της Αθήνας 

Από την έρευνα ικανοποίησης της GBR Consulting προκύπτουν κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Το δυνατό σημείο της Αθήνας είναι ο πολιτισμός, με τους επισκέπτες της να τη βαθμολογούν με 9,1 στα 10. Το 83% των επισκεπτών αναψυχής επισκέφθηκε την Ακρόπολη, το 56% επέλεξε την Αθήνα για τους αρχαιολογικούς χώρους και το πολιτιστικό ενδιαφέρον και το 39% γιατί είναι ένας must see προορισμός.

Επίσης, οι επισκέπτες είναι πολύ ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις με βαθμό 8,8. Η σχέση ποιότητας / τιμής είναι 8,4 στα 10. Ωστόσο, τα σημεία που χρήζουν άμεσης βελτίωσης, όπως φαίνεται από την έρευνα, είναι η ασφάλεια, με βαθμολογία 7,4 στα 10, η προσβασιμότητα, με 6,6 στα 10, και η δημόσια καθαριότητα, με 6,4 στα 10. Οι πλατείες και τα πεζοδρόμια βαθμολογήθηκαν με 6,9 στα 10.

Είναι εμφανές λοιπόν ότι την ώρα που οι επιχειρήσεις κάνουν μια μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, επενδύοντας ταυτόχρονα μεγάλα κεφάλαια στις υποδομές τους, ο δημόσιος τομέας έχει μείνει πίσω. Και παρόλο που τα ποσοστά ικανοποίησης σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και τη δημόσια καθαριότητα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, οι δημοτικές Αρχές τόσο του κέντρου όσο και των άλλων δήμων του λεκανοπεδίου οφείλουν να δράσουν με μεγαλύτερη αμεσότητα και αποτελεσματικότητα.

*Δημοσιεύθηκε στο «MoneyPro» της εφημερίδας «Παραπολιτικά»