Λίγο μετά την 13:30 το μεσημέρι στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας σήμανε συναγερμός καθώς έφτασε στο κέντρο επιχειρήσεων η πληροφορία ότι ένα F-16 Block κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας.

Άμεσα ξεκίνησε η διαδικασία έρευνας διάσωσης. Οι πρώτες πληροφορίες ήταν καθησυχαστικές, καθώς από το αεροσκάφος που απογειώθηκε από την Λάρισα σε σχηματισμό 4 ο πιλότος εγκατέλειψε επιτυχώς σύμφωνα με μαρτυρίες από την περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έχει κράτημα και συνεπώς δεν δούλευε καλά κι έσβησε. Στην συνέχεια ο πιλότος έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, κι αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος και την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

Ο Δημήτρης Αποστολάκης, πατέρας του πιλότου F-16, μίλησε στο LIVE NEWS. «Τώρα πάω από τη Λάρισα στην Αθήνα να δω το παιδί μου. Σε επικοινωνία που είχαμε μου είπε πως είναι καλά αλλά δεν είχα καλό σήμα και δεν ξέρω κάτι άλλο. Εύχομαι να πάνε όλα καλά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-czyoqtr9ev69)
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του ΓΕΑ, το συμβάν έλαβε χώρα στις 13:33 το μεσημέρι της Τετάρτης, ενώ το μαχητικό της 337 Μοίρας της 110 ΠΜ, βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη. Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, με τον πιλότο να βρίσκεται στη θάλασσα και να παλεύει με τους κυματισμούς, αφού κατάφερε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, το οποίο και κατέπεσε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι τώρα συνθήκες.

Στις 15:02, ακριβώς 89 λεπτά αφού έπεσε το f-16 στη θάλασσα, το Super Puma τον εντόπισε σώο και τον μεταφέρει στην Αθήνα. Σημειώνεται πως περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο, το οποίο βρέθηκε στην περιοχή και ήρθε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία.

Όπως αναφέρεται στη δεύτερη χρονικά ανακοίνωση που εξέδωσε το ΓΕΑ, με την οποία και σήμανε τη λήξη του συναγερμού, σημειώνοντας πως ο πιλότος είχε παραληφθεί από το Super Puma, ο πιλότος θα κατεθυνόταν στο 251 ΓΝΑ για να υποβληθεί στις απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις, με την εκτιμώμενη ώρα άφιξής του στην Αθήνα να ήταν στις 16:00.

Η πρώτη ενημέρωση του ΓΕΑ

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (Π.Μ.), που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας - διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113 Π.Μ. και κατευθύνεται στην περιοχή η φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130.

Η δεύτερη ενημέρωση του ΓΕΑ

«Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας»

Το F-16C/D Block 52+

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16.

Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης “Αλεπού, “Αστέρι” και “Ghost” αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.96μ
Μήκος: 15.06μ
Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια