Σοκάρουν οι περιγραφές ασελγών πράξεων σε ανήλικους µαθητές από εκπαιδευτικούς που βλέπουν το φως της δηµοσιότητας. Λίγες ηµέρες µετά το περιστατικό µε τον 30χρονο γυµναστή δηµοτικού σχολείου του Ασπροπύργου, που συνελήφθη από αστυνοµικούς ύστερα από καταγγελίες γονέων για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια, εκπαιδευτικοί, γονείς και ειδικοί ψυχολόγοι αναλύουν στα «Π» την ψυχοπαθολογία του φαινοµένου και προτείνουν τρόπους αντιµετώπισής του.

Αµεση ήταν η αντίδραση του υπουργείου Παιδείας, που διέταξε Ενορκη ∆ιοικητική Εξέταση (Ε∆Ε) µετά τις καταγγελίες γονέων ότι ο 30χρονος αναπληρωτής καθηγητής Φυσικής Αγωγής παρενοχλούσε µαθητές ∆ηµοτικού.

Ασπρόπυργος: Ποινική δίωξη για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια κατά συρροή στον 30χρονο γυμναστή

«Τα γαργαλούσε στην κοιλιά και τις µασχάλες», συγκλίνουν οι καταγγελίες γονέων για τον 30χρονο γυµναστή. Στο 6ο ∆ηµοτικό Σχολείο των Νεόκτιστων Ασπροπύργου επικρατεί αναστάτωση ύστερα από τις καταγγελίες παιδιών και γονέων για τη συµπεριφορά του γυµναστή, που εργάζεται τον τελευταίο χρόνο στο σχολείο τους.

Η Εισαγγελία προχώρησε στην άσκηση ποινικής δίωξης για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια κατά συρροή από εκπαιδευτικό στον καθηγητή Φυσικής Αγωγής, ο οποίος συνελήφθη έπειτα από καταγγελίες γονέων. Το «κουβάρι» ξετυλίχτηκε κατά τη διάρκεια συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεµόνων, όταν οι γονείς συνειδητοποίησαν, ύστερα από καταγγελία ενός πατέρα, ότι περισσότερα από 10 παιδιά, όπως λένε µέλη του συλλόγου, ανέφεραν περιστατικό µε τον γυµναστή να τα γαργαλάει στην κοιλιακή χώρα και τις µασχάλες και να συνεχίζει ενώ τα παιδιά τού έλεγαν ότι δεν το επιθυµούν, όπως λένε οι γονείς. Επίσης, οι γονείς καταγγέλλουν ότι δεν έβγαζε τα παιδιά έξω, αλλά τα κρατούσε στην αίθουσα µε κλειστές πόρτες, για να κάνει εσωτερική γυµναστική, όπως έλεγε στην τάξη, και για να γαργαλούν το ένα το άλλο.

Σύµφωνα µε όσα καταγγέλθηκαν, υποστηρίζεται ότι έπιασε την µπλούζα από ένα παιδί για να δει αν έχει κάποια γρατσουνιά. Με βάση πληροφορίες, ο καθηγητής φέρεται να είχε γράψει στον πίνακα χαρακτηρισµούς για µαθητές, ενώ, σύµφωνα µε τις ίδιες πληροφορίες, του είχαν γίνει συστάσεις πριν από έναν µήνα. Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει δηµιουργηθεί είναι ότι, όταν έφτασε στο σχολείο το περιπολικό της Αστυνοµίας, εξοργισµένοι οι γονείς εισήλθαν στο προαύλιο του σχολείου πηδώντας από τα κάγκελα.

Ο πατέρας του 30χρονου γυµναστή µίλησε στο Mega, λέγοντας πως ο γιος του έχει το σύνδροµο Ασπεργκερ και ότι σε συζήτηση που είχαν του ανέφερε πως έχει φιλική σχέση µε τους µαθητές.

Απαραίτητη η πρόληψη στα σχολεία

Ο οργανωτικός γραµµατέας της ΟΛΜΕ, Νικηφόρος Κωνσταντίνου, επισηµαίνει ότι πρέπει να υπάρχει πρόληψη στα σχολεία, µετά και τα ακραία περιστατικά που καταγγέλλονται συχνά. Οπως τονίζει, πρέπει να δοθεί ειδικό βάρος στα σεµινάρια των εκπαιδευτικών και βέβαια να αυξηθούν οι επισκέψεις των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Ο κ. Κωνσταντίνου υπογραµµίζει ότι απαιτείται συνεργασία των εκπαιδευτικών µε τους συλλόγους γονέων, καθώς και διαρκής ενηµέρωση για τα τεκταινόµενα. Και προσθέτει ότι «τα πράγµατα είναι καλύτερα τώρα για ακραίες συµπεριφορές στα σχολεία, καθώς µε την πρώτη καταγγελία αποµακρύνεται ο εκπαιδευτικός από το σχολείο». Ο κ. Κωνσταντίνου υπογραµµίζει ότι για την επίλυση τέτοιων θεµάτων στα σχολεία απαιτούνται δοµές, οργάνωση και ένα γενικότερο πλαίσιο θεσµοθέτησης για τις ενώσεις γονέων και καθηγητών.

Μεγάλη αύξηση στα περιστατικά βίας στα σχολεία διαπιστώνει ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Οµοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας. Αναφερόµενος στα στοιχεία για το πόσοι γονείς χτυπούν την πόρτα της οµοσπονδίας για να καταγγείλουν διάφορα περιστατικά, από βία έως και ασελγείς πράξεις, τονίζει ότι έχουν αυξηθεί κατακόρυφα την τελευταία πενταετία. «Εχουµε µια αύξηση του 30% µε 35%», λέει χαρακτηριστικά και υπογραµµίζει ότι «παλιά είχαµε µία καταγγελία το τρίµηνο». Ο ίδιος τονίζει ότι «εµείς, ως εκπρόσωποι οµοσπονδίας γονέων, αλλά και οι εκπαιδευτικοί καλούµαστε να επέµβουµε σε περιστατικά που δεν έχουµε τις κατάλληλες επιστηµονικές γνώσεις για να ανταποκριθούµε». Επίσης, τονίζει την ανάγκη ψυχολόγων στα σχολεία, που θα εντοπίζουν και θα δρουν και προληπτικά σε περιστατικά που σηµειώνονται.

Από την πλευρά της, η σχολική ψυχολόγος Αλεξάνδρα Πελεκάνου τονίζει ότι το βασικό που πρέπει να θυµόµαστε είναι ότι «δεν αγγίζουµε τα παιδιά» και πως, για να επιλυθούν κάποια προβλήµατα, πρέπει οι ψυχολόγοι να µπαίνουν στα σχολεία από την αρχή της χρονιάς και όχι να αναµένουν στα σχολεία τους αναπληρωτές. Επίσης, είναι πολύ σηµαντικό να υπάρχει επιµόρφωση των καθηγητών, όχι µε µεµονωµένα σεµινάρια, αλλά µε συνεχή επιµόρφωση, προκειµένου και αυτοί να είναι σε θέση να εντοπίζουν αλλά και να χειρίζονται κάποια περιστατικά στα σχολεία. Σε ό,τι αφορά τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς, που είναι και οι καθ’ ύλην αρµόδιοι, η κ. Πελεκάνου λέει ότι αυτή τη στιγµή αναλογεί ένας σε πέντε δηµοτικά σχολεία, καθιστώντας το έργο τους πολύ δύσκολο. Η σχολική ψυχολόγος λέει επίσης ότι καλό θα ήταν να γίνονται και κάποια τεστ διαγνωστικού τύπου στους εκπαιδευτικούς, µόνιµους και αναπληρωτές, εκτός από την ψυχολογική και παθολογική εξέταση που γίνεται σε όλους τους δηµοσίους υπαλλήλους.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 11/11