Αμόκ έχει προκαλέσει στο Διαδίκτυο η είδηση ότι πασίγνωστη influencer έπεσε στα δίχτυα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με τις προβλέψεις για την ταυτότητά της -που κρατείται επτασφράγιστο μυστικό- να δίνουν και να παίρνουν.

Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι αυτοί που έκαναν λόγο για τρανταχτά ονόματα που μέσω των λογαριασμών τους διαφημίζουν τα προϊόντα των εταιρειών τους.

Το μοντέλο, που διαθέτει μεγάλο ποσοστό σε εταιρεία ρούχων τα οποία διαφημίζει και πουλάει μέσω των social media, υπέβαλε οικειοθελείς δηλώσεις για δύο ελεγχόμενα φορολογικά έτη και καλείται πλέον να πληρώσει πρόστιμα και φόρους ύψους 270.000 ευρώ. Τη φοροδιαφυγή εντόπισαν οι φορολογικές αρχές στο πλαίσιο των ερευνών που εδώ και δύο χρόνια πραγματοποιούν σε έντεκα κλάδους παροχής υπηρεσιών (σε υπηρεσίες ταχυμεταφορών, χώρους στάθμευσης, φωτογράφους, ιατρικές υπηρεσίες, ενεχυροδανειστήρια, φροντιστήρια, γυμναστήρια, καφέ μπαρ, εργολάβους τελετών κ.λπ.).

Στα ίχνη

Έτσι, μετά τη χρήση ειδικών αλγορίθμων και «έξυπνων» διασταυρώσεων, η ΑΑΔΕ έφτασε στα ίχνη του μοντέλου, αξιοποιώντας μάλιστα πληροφορίες από εταιρείες ταχυμεταφορών με τις οποίες συνεργαζόταν. Όπως διαπιστώθηκε, η δημοφιλής influencer είχε αποκρύψει φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων και καταβλήθηκε συνολικό πρόστιμο ύψους 270.000 ευρώ, ενώ ο έλεγχος θα επεκταθεί, καθώς θα εξεταστεί συνολικά το φορολογικό… παρελθόν της.

Η υπόθεση απασχόλησε τις πρωινές τηλεοπτικές εκπομπές, με τον Γιώργο Λιάγκα να αποκαλύπτει ότι έχει ακούσει πως πρόκειται για μία από τις πιο γνωστές influencers της χώρας, η οποία τον μήνα μπορεί να βγάζει από 40 μέχρι και 100 χιλιάδες ευρώ. «Η συγκεκριμένη κυρία μαθαίνω ότι βγάζει πάρα πολλά λεφτά μηνιαίως. Μπορεί να βγάζει τον μήνα 40, 50, 70 μέχρι και 100.000 ευρώ. Ακούω τέτοια ποσά από αυτή την μπίζνα. Όταν έχεις μία τέτοια μεγάλη μπίζνα, ένα εργοστάσιο πια, δεν μπορώ να καταλάβω, δεν έχεις λογιστές και οικονομικούς συμβούλους;», είπε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι πλέον ειδική ομάδα ελεγκτών της Εφορίας έχει βάλει στο στόχαστρο τους influencers, ψάχνοντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, TikTok) αυτούς με τους χιλιάδες ακολούθους που προβαίνουν σε πωλήσεις προϊόντων, χωρίς ωστόσο να τις δηλώνουν, καθώς έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη εταιρειών-φαντασμάτων που δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών και δεν δηλώνουν ή αποδίδουν ΦΠΑ.

Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 22/6