Εδώ γίνονται θαύματα, διαβεβαιώνει ο ιεράς Δημήτρης Λουπασάκης τους πιστούς που φτάνουν στον Ναό των Αγίων Ισιδώρων στον Λυκαβηττό και, όπως λέει, τα θαύματα δεν τα κάνει ο ίδιος, αλλά ο Τίμιος Σταυρός. Ισχυροί οικονομικοί παράγοντες από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό φέρεται να ζήτησαν τη βοήθειά του, ενώ στο πλευρό του βρίσκονται καλλιτέχνες, αλλά και πολιτικοί, από διάφορα κόμματα.

Τους τελευταίους μήνες, όμως, πολλοί ιεράρχες μίλησαν για ψευδοπροφήτες, ενώ ο μητροπολίτης Αργολίδας έκανε λόγο για «ψευδοθαύματα» και «απάτη ολκής» για τα όσα συμβαίνουν στον Ναό των Αγίων Ισιδώρων στον Λυκαβηττό. Ο μητροπολίτης είχε υποστηρίξει πως «υπάρχει μια μεγάλη πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι του Λυκαβηττού και εκεί μαζεύεται πολύς κόσμος, ότι δήθεν γίνονται θαύματα». Τους ισχυρισμούς του Αργολίδος ασπάστηκαν και οι μητροπολίτες Ναυπάκτου και Θεσσαλιώτιδος.

Το ζήτημα του Λυκαβηττού όμως δεν είναι καινούργιο και απασχολεί την Ιερά Σύνοδο εδώ και χρόνια. Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος είχε δώσει προ ετών εντολή να ερευνηθούν οι καταγγελίες, ενώ ο πρώην Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος είχε εκφράσει ξεκάθαρη θέση για τη (μη) γνησιότητα του Τιμίου Σταυρού.
Μάλιστα, είχε ξεκινήσει και ανάκριση το 2014, η οποία κράτησε τρία ολόκληρα χρόνια και ολοκληρώθηκε το 2017. Η ανάκριση, με δεκάδες μαρτυρικές καταθέσεις, έγινε κατ’ εντολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμου Β’ και ανατέθηκε στον τότε γραμματέα του Επισκοπικού Δικαστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, νυν μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμο, σε συνέχεια μάλιστα σοβαρότατων καταγγελιών που είχαν δει το φως της δημοσιότητας. Το τελικό πόρισμα αυτής της ανάκρισης εκ μέρους της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για τη δράση του ιερέα Δημήτριου Λουπασάκη στους Αγίους Ισιδώρους Αθηνών στον Λυκαβηττό είδε χθες το φως της δημοσιότητας από τα Ellinika Hoaxes. Κι αυτό, μεταξύ άλλων, μιλά για αγυρτεία και ανυπακοή.

Το κείμενο των Συμπερασμάτων περιέχει βαρύτατες κατηγορίες και έχει ως εξής:
«Ἐν ὄψει ὅλων τῶν ἀνωτέρω, εὐσεβάστως προτείνω τά ἑξῆς:
1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:
α) ἀγυρτείᾳ,
β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,
γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,
δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,
ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,
στ) ἀνυπακοῇ,
ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,
η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τηρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί
θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.
3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον
ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.
4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.
5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει».

Όπως γράφουν τα ellinikahoaxes, η δικαστική διερεύνηση, όπως ζητείται στο άρ. 2, δεν έγινε ποτέ. Το πόρισμα, αν και αποκαλύπτει σωρεία παραβάσεων, ανατροπή της εκκλησιαστικής τάξης, προσπάθεια εξαπάτησης των πιστών με καλλιέργεια και εκμετάλλευση της θρησκοληψίας τους με κατασκευή «θαυμάτων» («αγυρτεία»), καθώς και άλλων που παραπέμπουν σε οικονομικό σκάνδαλο («απιστία»), μπήκε ουσιαστικά στο αρχείο άνευ αιτιολογίας.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time στις 27 Σεπτεμβρίου 2022