«Ο Αρχιεπίσκοπος πολύ ορθά προσεγγίζει το ζήτημα της πολιτικής φύσεως και της νομικής φύσεως του Ισλάμ και για αυτό το λόγο θεωρώ ότι όταν η εκκλησία έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αυτές τις πολύ λεπτές έννοιες πιστεύω ότι και πολιτικά η απήχηση της γνώσεως αυτής θα είναι θετική».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του τμήματος Τουρκικών σπουδών και σύγχρονων και Ασιατικών σπουδών στη σχολή οικονομικών και πολιτικών επιστημών του ΕΚΠΑ, Ιωάννης Μάζης μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Mea Culpa» με τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο.

«Το Ισλάμ δεν είναι μόνο θρησκεία, έχει την μεταφυσική του διάσταση και αυτό όπως όλες οι θρησκείες αλλά η νομική του διάσταση η οποία τεκμηριώνεται και από το γεγονός ότι επιβάλλονται ποινές εκ τω κόσμω τούτω δηλαδή υπάρχει ποινολόγιο το οποίο ασκείται σε αυτό τον κόσμο αυτό θεμελιώνει τη διαφορά των συστημάτων των θρησκευτικών των υπολοίπων από το Ισλάμ. Αυτό λοιπόν προσδιορίζει τη συμπεριφορά του πιστού σε αυτό το μάταιο κόσμο», διευκρίνισε ο ίδιος.

«Η μεν Ορθοδοξία απευθύνεται στην ηθική συγκρότηση του ανθρώπου και του δίνει το δικαίωμα να επιλέξει το σωστό. Του δίνει το δικαίωμα επίσης και να διαπράξει το σφάλμα από εκεί και πέρα θα έχει κριτή του το Θεό και με αυτόν θα πρέπει να ρυθμίσει τις σχέσεις του πάλι με ελευθέρα βούληση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Το Ισλάμ σου λέει ότι οφείλεις να τρως έτσι, να ζεις έτσι, να συναλλάσσεται έτσι, να θεωρείς οίκο του Ισλάμ και συνεργάτη αυτά τα κράτη, να θεωρείς οίκο του πολέμου αυτά τα κράτη, να θεωρείς οίκο συνυπάρξεως αυτά τα κράτη», υπογράμμισε ο κ. Μάζης.

«Σε όλες λοιπόν τις διαστάσεις τις οποίες η Δύση έχει ιδρύσει δίκαια αστικό δίκαιο, οικονομικό δίκαιο, ποινικό δίκαιο, συνταγματικό δίκαιο το Ισλάμ έρχεται να βάλει το δικό του θρησκευτικό δίκαιο και να το απονείμει με ιερονομικούς δικαστές οι οποίοι στη δική μας αντίληψη μοιάζουν με κληρικούς αλλά δεν είναι, είναι ιερονομικοί δικαστές», δήλωσε επιπρόσθετα.