Με γοργούς ρυθμούς και με πολύ μεγάλες ταχύτητες κινείται ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα, με την επαφή των πολιτών και του ελληνικού δημοσίου να περνά ολοένα και περισσότερο από «ψηφιακά μονοπάτια».

Εξάλλου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι στους στόχους του είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας που θα έχει και ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση των πολιτών, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και το τέλος στις «ουρές». Μάλιστα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Δημοσίου αποτελεί τον πυρήνα του νομοσχεδίου για την ψηφιακή διακυβέρνηση, τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και την τηλεργασία, που έφερε πριν λίγο καιρό στη Βουλή ο Κυριάκος Πιερρακάκης και πέρασε με ευρύτατη συναίνεση (275 ψήφοι).

Στις δεκάδες ψηφιακές υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν τους τελευταίους μήνες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έρχεται να προστεθεί άλλη μία και αφορά την επέκταση της δυνατότητας των πολιτών να συναλλάσσονται με δημόσιες υπηρεσίες μέσω των «ψηφιακών ραντεβού».

Έτσι, μετά το «myKEPlive.gov.gr», που µπήκε στη ζωή µας στις αρχές Ιουλίου και από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του μέχρι σήμερα έχει όλο και μεγαλύτερη απήχηση, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, τον Διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρο Πρωτοψάλτη, αλλά και τη σημαντική αρωγή του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, θα βγάλει σύντομα στον «αέρα» μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι εγγεγραμμένοι άνεργοι, καθώς και οι νόμιμοι ή οι εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων, θα μπορούν πια να εξυπηρετούνται από τα κατά τόπους υποκαταστήματα του Οργανισμού, χωρίς να χρειάζεται η προσέλευση τους σε αυτά.

Ο λόγος για την πλατφόρμα «myOAEDlive», η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης «gov.gr», θα δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να αιτηθούν ραντεβού, για συμβουλευτική ανέργων και επιχειρήσεων επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που θα υπάρχει στην ψηφιακή πλατφόρμα, από υπάλληλο του ΟΑΕΔ, προκειμένου να διεκπεραιώσουν συγκεκριμένο αίτημά τους και δίχως να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιου υποκαταστήματος.

Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης από υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο, με ήχο και εικόνα (εφόσον συναινεί ο εξυπηρετούµενος), θα πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΟΑΕΔ η ταυτοποίηση του αιτούντος, με την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης.

Και μεταφραστής..

Μετά την εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία που υιοθετήθηκε στο myKeplive και συνεχίζει στο myOAEDlive το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από κοινού με την διοίκηση του ΟΑΕΔ και το γραφείο του Υπουργού Εργασίας, συνεχίζει να μας εκπλήσσει αφού μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής θα παρέχεται η δυνατότητα παρουσίας μεταφραστή για ευρωπαίους πολίτες ή υπηκόους τρίτων χωρών αρχικά για 5 γλώσσες (ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ, ΑΡΑΒΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ).

Όσον αφορά τις υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω της πλατφόρμας, ο άνεργος που είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο του ΟΑΕΔ θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από εργασιακό σύμβουλο αναζητούντων εργασία για: Αποτύπωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών του, σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης(ΑΣΔ) προς ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας και έκδοση συστατικών σημειωμάτων προς εύρεση εργασίας.

Επιπλέον, η πλατφόρμα θα παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης προς τις επιχειρήσεις. Μέσα από τη συγκεκριμένη επιλογή, ο/η νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της επιχείρησης σε συνεργασία με τον/την εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών θα μπορεί: Να ζητήσει προσωπικό χωρίς επιδότηση από τον ΟΑΕΔ (άνοιγμα και περιγραφή θέσεων εργασίας), να ενημερωθεί για προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων σχετικά με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και διατήρηση των υπαρχόντων. Επίσης, να ενημερωθεί για προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας – πρακτικής άσκησης, καθώς και για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Στόχος του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη είναι η σταδιακή επέκταση των «ψηφιακών γκισέ» σε όλο το Δημόσιο, ώστε μέσα στο ερχόμενο διάστημα τα «ψηφιακά ραντεβού» που ήδη λειτουργούν στα ΚΕΠ και σε λίγες μέρες θα είναι πραγματικότητα και στον ΟΑΕΔ, να επεκταθούν και σε άλλους φορείς του Δημοσίου, ώστε οι πολίτες να διεκπεραιώνουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικασίες από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις, χωρίς ουρές και με ένα κλικ στον υπολογιστή.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά