Το ναρκαλιευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε το πρωί της Τρίτης με εμπορικό πλοίο κοντέινερ, λίγο έξω από το λιμάνι του Περαιά.

Συγκεκριμένα, το εμπορικό πλοίο συγκρούστηκε με το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ».

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στο πρωτοφανές ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί ανάμεσα σε πλοίο του πολεμικού ναυτικού και σε εμπορικό με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο τα ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».

Ο πλοίαρχος του Maersk Launceston έχει συλληφθεί, ενώ δύο μέλη του πληρώματος τπυ πολεμικού πλοίου που τραυματίστηκαν κατά τη σύγκρουση μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και δεν διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους. Τώρα είναι σε εξέλιξη έρευνες προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια του απίστευτου ατυχήματος που οριακά δεν οδήγησε στη βύθιση του πολεμικού πλοίου.

Δύο μέλη του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν ελαφρά από την πρόσκρουσή του με εμπορικό πλοίο στον κόλπο του Σαρωνικού.

Όπως ανακοινώθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, οι δύο τραυματίες διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.



Μετά το ατύχημα, άμεσα ενημερώθηκε ο Θάλαμος Επιχειρήσεων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο σημείο έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, καθώς το πλοίο του Πολεμικού έχει πάρει κλίση και βυθιζόταν.

20


Στο Πολεμικό Πλοίο επιβαίνουν 27 άτομα και βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσής τους από δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ενώ νωρίτερα περισυνελέχθησαν τέσσερα άτομα από τη θάλασσα.

Παράλληλα, συνελήφθη, ο πολωνικής καταγωγής, πλοίαρχος του κοντέινερ, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για να διακριβωθούν τα ακριβή αίτια του ατυχήματος.



Πως έγινε η σύγκρουση


Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας, που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει στις 07:11 από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει στη πρύμνη το “Καλλιστώ” και να καταστρέψει την πρύμνη του.

Από τη σύγκρουση, στο «Καλλιστώ» σημειώθηκε ρήγμα και ελεγχόμενη εισροή υδάτων και το πλοίο, που κόπηκε στα δυο, πήρε γρήγορα κλίση. Μάλιστα, αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού θα βυθιζόταν. Όμως οι προσπάθειες Λιμενικού και Πολεμικού Ναυτικού απέδωσαν. 

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα πως έγινε το ατύχημα. Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε την αναλάβει την όλη επιχείρηση.

Το εμπορικό ουσιαστικά έκοψε στη μέση το πολεμικό πλοίο, αποκόβοντάς του την πρύμνη! Η τεράστια αυτή ζημιά οφείλεται εν μέρει και στα υλικά κατασκευής του πολεμικού πλοίου. Είναι φτιαγμένο από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στις συγκρούσεις. 

Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ανέφερε ότι το πολεμικό πλοίο ρυμουλκείται στον ναύσταθμο, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του έχει κοπεί.

«Ήταν ένα περιστατικό ατυχέστατο. Θα εξεταστούν οι ευθύνες. Πιστεύω ότι θα λήξει ομαλά».

Στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» μίλησαν ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Μαρκόπουλος, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός και το μέλος του πολιτικού συμβουλίου του ΚΙΝ.ΑΛ., Μανώλης Όθωνας για τη σύγκρουση των πλοίων λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο πρόκειται για κάτι το αιφνιδιαστικό, ωστόσο η αντίδραση των αρχών ήταν άμεση και δεν υπήρξε απώλεια χρόνου.

Από την πλευρά του ο κ. Σαντορινιός ανέδειξε το ευχάριστο της υπόθεσης, ότι δηλαδή δεν υπήρξαν θύματα πέρα από τους δύο τραυματίες και τόνισε πως δεν είναι ώρα και μέρος για να διερευνηθεί το πώς έγινε το ατύχημα.

Προτεραιότητα είναι, όπως υποστήριξε, να μεταφερθεί με ασφάλεια το πλοίο, όπου ακόμα και αν υπάρξει βύθιση, δε θα υπάρχουν άλλα προβλήματα.

Ακόμα, σημείωσε πως πιθανότατα πρέπει να σπεύσουν και άλλα αντιρρυπαντικά σκάφη στην περιοχή για να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο ρύπανσης της περιοχής.

Τέλος, ο κ. Όθωνας επεσήμανε πως το λιμενικό σώμα έχει συγκεκριμένα επιχειρησιακά πρωτόκολλα και θα το αντιμετωπίσει με επιτυχία.




Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας:

Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού». 

  

Το «Καλλιστώ»

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).