Ερευνάται αν η εκστρατεία του Τραμπ φακέλωσε 50 εκατ. χρήστες Facebook
Αμερικανική εισαγγελική αρχή ξεκίνησε έρευνα για το εάν η προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ συνέλεξε και αξιοποίησε για «ασύμμετρο πόλεμο» στο διαδίκτυο τα στοιχεία προφίλ 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook ώστε να επηρέασει την κίνηση των ψηφοφόρων.

Αν η υπόθεση -την οποία αποκάλυψαν από κοινού οι αμερικανικοί New York Times και ο βρετανικός Observer, επικαλούμενοι επώνυμες πηγές από εταιρεία που διεξήγε τη φερόμενη επιχείρηση- θα είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση του είδους της στα χρονικά των κοινωνικών δικτύων (και θα δείξει πόσο αποτιμώνται τα big data σε κάθε εκστρατεία επικοινωνίας).
Συγκεκριμένα, η γενική εισαγγελέας της Μασαχουσέτης ανακοίνωσε το Σάββατο την έναρξη έρευνας έπειτα από πληροφορίες ότι η εταιρεία Cambridge Analytica συγκέντρωσε προσωπικά στοιχεία από περισσότερους από 50 εκατομμύρια χρήστες του Facebook για να αναπτύξει τεχνικές για την υποστήριξη της προεκλογικής καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ το 2016.

«Οι κάτοικοι της Μασαχουσέτης δικαιούνται να λάβουν αμέσως απαντήσεις από το Facebook και την Cambridge Analytica. Ξεκινούμε έρευνα», δήλωσε η Μόρα Χίλεϊ μέσω του Twitter.

 Τα δημοσιεύματα βασίζονται σε έγγραφα και στοιχεία από επώνυμο πληροφοριοδότη που εργαζόταν στην Cambridge Analytics, εταιρεία ιδιοκτησίας του δισεκατομμυριούχου Ρόμπερτ Μέρσερ και στη διοίκηση της οποίας ήταν την επίμαχη περίοδο ο Στιβ Μπάνον - ο γνωστός «στρατηγός» του Τραμπ. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, η συλλογή των στοιχείων έγινε μέσω app που περιείχε και τεστ προσωπικότητας (το thisisyourdigitallife). Οι χρήστες είχαν συμφωνήσει να συλλεχθούν τα στοιχεία τους για «ακαδημαϊκούς σκοπούς» αλλά επιπλέον μέσω του app συλλέγονταν και στοιχεία για τις επαφές των χρηστών στο Facebook -αυξάνοντας εκθετικά τον αριθμό των προφίλ.