Τα σχέδια του για τη διαφάνεια στις πολιτικές διαφημίσεις παρουσίασε σήμερα το Facebook. Οι ανακοινώσεις της εταιρείας συνδέονται άμεσα με τις έρευνες για την πιθανή εμπλοκή της Ρωσίας στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016 και οι υπεύθυνοι του διαδικτυακού κολοσσού έχουν κληθεί σε ακρόαση από το Κονγκρέσο για τον ρόλο των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης στην υπόθεση αυτή. 

Το προηγούμενη διάστημα το Facebook, το Twitter και η Google είχαν δηλώσει ότι ρωσικοί φορείς αγόρασαν διαφημίσεις και χρησιμοποίησαν ψεύτικα ονόματα και λογαριασμούς bots για να επηρεάσουν με πολιτικά μηνύματα σχετικά με τις προεδρικές εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ. Η Ρωσία, δια του υπουργού Εξωτερικών της, Σεργκέι Λαβρόφ, έχει αρνηθεί κάθε εμπλοκή.  

Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει εντός του 2018 ένα ανοιχτό αρχείο στο οποίο το κοινό θα μπορεί να πραγματοποιεί αναζητήσεις σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις των τελευταίων 4 ετών, δηλαδή και αυτές που σχετίζονταν με τις εκλογές του 2016.

Το αρχείο θα περιέχει πληροφορίες για την διαφημιστική δαπάνη και τα στοιχεία απεύθυνσης όπως, για παράδειγμα, τα δημογραφικά.

Το αρχείο αυτό θα επεκταθεί και πέρα από τις ΗΠΑ και θα περιλαμβάνει πολιτικές διαφημίσεις από άλλες χώρες. Επίσης, στο μέλλον, θα ζητάει από τις διαφημιστικές να δηλώνουν ποιός πλήρωσε για την ανάρτηση της εκάστοτε διαφήμισης.