H ναυτιλιακή μεταφορική εταιρεία Maersk ανακοίνωσε ότι δύο από τα πλοία της που βρίσκονταν στο στενό Μπαμπ αλ Μάνταμπ στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, υποχρεώθηκαν να αλλάξουν πορεία λόγω εκρήξεων σε κοντινή απόσταση, λίγες ώρες  μετά την ενημέρωση που παρείχε το Γραφείο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Βασιλικού Ναυτικού του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) περί εκρήξεων στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Υεμένης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα δύο πλοία έπλεαν υπό αμερικανική σημαία και συνοδεύονταν από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, τα σκάφη του οποίου αναχαίτισαν αρκετούς πυραύλους που εκτοξεύτηκαν εναντίον τους.


Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, δεν υπήρξαν θύματα, ενώ τα πλοία της Maersk συνοδεύτηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι του Άντεν στην Υεμένη.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, τα δύο πλοία της Maersk ανήκουν σε τμήμα της εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες στα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών των ΗΠΑ, καθώς και σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες.

Eρυθρά Θάλασσα: Εντολή Χούθι σε Αμερικανούς και Βρετανούς - "Φύγετε από τη χώρα εντός 30 ημερών"



Οι αρχές των Χούθι της Υεμένης διέταξαν Αμερικανούς και Βρετανούς υπηκόους που εργάζονται σε οργανώσεις του ΟΗΕ και σε άλλες ανθρωπιστικές οργανώσεις, που εδρεύουν στην πρωτεύουσα Σαναά να εγκαταλείψουν τη χώρα μέσα σε διάστημα 30 ημερών.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από τα αμερικανικοβρετανικά πλήγματα τις τελευταίες δύο εβδομάδες σε στρατιωτικούς στόχους του σιιτικού κινήματος στην Υεμένη.

Τα πλήγματα αυτά ήρθαν ως απάντηση στις επιθέσεις που εξαπολύουν τους τελευταίους μήνες οι Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες, που ελέγχουν σχεδόν ολόκληρο το βόρειο τμήμα της Υεμένης, χώρας εμπόλεμης επί περίπου μια δεκαετία, λένε πως βάζουν στο στόχαστρο πλοία που κατευθύνονται στο Ισραήλ ή «συνδέονται» με αυτό, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, θύλακο υπό πολιορκία του Ισραήλ, το οποίο υποστηρίζουν σθεναρά οι ΗΠΑ.

Οι επιθέσεις των Χούθι έχουν αναγκάσει διεθνείς ναυτιλιακές εταιρίες να αλλάξουν τις οδούς ναυσιπλοϊας για το διεθνές εμπόριο ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας χρόνο και κόστη.