Σε 124.000 σελίδες περιλαμβάνονται οι λεπτομέρειες για τις παράνομες πρακτικές, που η αμερικανική εταιρεία μετακινήσεων Uber, εφάρμοσε από το 2013 μέχρι και το 2017, προκειμένου να εισέλθει σε αγορές του κόσμου, σύμφωνα με το MEGA.

Ειδικότερα, σε περισσότερες από 80.000 σελίδες, ερευνητικοί δημοσιογράφοι από τα μεγαλύτερα μέσα του κόσμου, κατηγοροποίησαν μηνύματα αλλά και emails που αντάλλασσαν στελέχη της αμερικανικής εταιρείας με πολιτικούς ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

Το Παρίσι ήταν η σκηνή του πρώτου ευρωπαϊκού λανσαρίσματος της Uber και συνάντησε σθεναρή αντίσταση από τον κλάδο των ταξί αλλά και την κυβέρνηση, με αποκορύφωμα τις βίαιες διαμαρτυρίες στους γαλλικούς δρόμους.

Τον Αύγουστο του 2014, ο φιλόδοξος πρώην τραπεζίτης ονόματι Εμανουέλ Μακρόν είχε μόλις διοριστεί υπουργός Οικονομίας. Είδε την Uber, ως πηγή ανάπτυξης και αναγκαίων νέων θέσεων εργασίας και ήταν πρόθυμος να βοηθήσει.

«Το λέω συχνά η Uber όπως και όλες αυτές οι εταιρείες έχουν δώσει πολλές θέσεις εργασίας στις πιο περιθωριοποιημένες περιοχές και έχουν επιτρέψει σε γυναίκες και άνδρες από τις πιο φτωχές γειτονιές που έχουν υποστεί πολλές διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση στην πρώτη νόμιμη δουλειά της ζωής τους», ανέφερε ο Εμανουέλ Μακρόν.

Στα μηνύματα που δημοσιοποιούνται από την έρευνα, ο Μακρόν φαίνεται πως μεσολάβησε προσωπικά στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για την Μασσαλία.

Συνάντηση είχε ο επικεφαλής της Uber όμως και με τον νυν πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν. Στο forum του Νταβός το 2016 ο αντιπρόεδρος τότε του Μπαράκ Ομπάμα είχε «φωτογραφίσει» στην ομιλία του την Uber ως πυλώνα ανάπτυξης.

«Συναντήθηκα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο σήμερα μίας τέτοιας εταιρείας και μου είπε πως θα δημιουργήσουν 2.000.000 θέσεις εργασίας φέτος, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εργάζονται όσες ώρες επιθυμούν και να διαχειρίζονται την ζωή τους όπως επιθυμούν» είχε υποστηρίξει ο Μπάιντεν.

Στις αποκαλύψεις που έφεραν στο φως περισσότεροι από 180 δημοσιογράφοι παρουσιάζονται επίσης στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο παράνομα η εταιρεία απέκρυπτε στοιχεία από τις ελεγκτικές αρχές σε όλο τον κόσμο, μία πρακτική που τα στελέχη της Uber μεταξύ τους αρέσκονταν να αποκαλούν «νεκρός διακόπτης».