Η Toyota, κατά τη διάρκεια της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, ανακοίνωσε ότι προγραμματίζει την επιστροφή του σπορ μοντέλου Supra στην αγορά των αυτοκινήτων.

Στο περίπτερο της ιαπωνικής φίρμας θα βρίσκεται, μέχρι την Κυριακή 18 Μαρτίου, το πρωτότυπο GR Supra Racing Concept, το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή του αυτοκινήτου στους αγώνες και στη διεθνή αγορά.

Το πρωτότυπο GR Supra Racing Concept πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Γενεύη και αποτελεί μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου που ήταν στην αυτοκινητιστική σκηνή επί 25 χρόνια.

Η Toyota Supra παραμένει σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της σπορ αυτοκίνησης, αν και έχουν περάσει 16 χρόνια από το τέλος της παραγωγής της. Στη δημοτικότητά της έχει συντελέσει η επιτυχία της στη σειρά βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo,

που παίζεται σε κονσόλες PlayStation, και η συμμετοχή της στην πρώτη ταινία της παγκόσμιας σειράς κινηματογραφικών ταινιών δράσης The Fast and the Furious.

Το σήμα Supra εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1978 σε μία μεγαλύτερη και ισχυρότερη έκδοση της δεύτερης γενιάς Celica, γνωστή σαν A40. Την πρώτη Supra ακολούθησαν τρεις ακόμα γενιές: A60 το 1981, A70 το 1986 και A80 το 1993.

Το σπορ GT με κινητήρα μπροστά/κίνηση πίσω (RWD) παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2002, και στην τελευταία γενιά του ήταν το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Toyota.

Η τέταρτη γενιά Supra, που λανσαρίστηκε το 1993, κατέκτησε το πρωτάθλημα All-Japan GT. Αγωνίστηκε επίσης στο αμερικανικό πρωτάθλημα IMSA τη δεκαετία του 1980 και εμφανίστηκε δύο φορές στο Le Mans τη δεκαετία του 1990.

Το GR Supra Racing Concept, που εκτίθεται στη Γενεύη είναι ένα δίθυρο αυτοκίνητο. Υιοθετεί τη διάταξη που καθορίζει τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση πίσω. Κατασκευάζεται από προηγμένα υλικά ελαφρού βάρους.

Ο αγωνιστικός αριθμός “90” στις πόρτες του, είναι ιστορική αναφορά στο κωδικό όνομα της Supra και μία ένδειξη ότι το πρωτότυπο προαναγγέλλει την επιστροφή της Supra στην 5η γενιά της, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.

Το GR Supra Racing Concept θα πρωταγωνιστεί σε μία νέα έκδοση του video game Gran Turismo Sport, που δημιούργησε η Polyphony Digital, και προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2018.

Στη κατασκευή του χρησιμοποιείται ανθεκτικό αλλά ελαφρύ συνθετικό υλικό για στοιχεία όπως οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, το εμπρός splitter και ο πίσω διαχύτης, τα μαρσπιέ, τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών και η πίσω πτέρυγα. Το καπό είναι φτιαγμένο από το ίδιο υλικό και περιλαμβάνει αεραγωγούς με γρίλιες. Το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα κατασκευάζονται από πλαστικό.

Το πλαίσιο του πρωτοτύπου φέρει χαμηλωμένη εμπρός και πίσω ανάρτηση με χρήση εξαρτημάτων ΟΕ. Αγωνιστικές ζάντες BBS με κεντρικό μπουλόνι συνδυάζονται με αγωνιστικά ελαστικά Michelin. Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί Racing δαγκάνες της Brembo και δίσκους, ενώ η εξάτμιση είναι αγωνιστική.

Η καμπίνα είναι αγωνιστικού στiλ με ανάλογο ταμπλό, κάθισμα οδηγού ΟΜΡ και ζώνες ασφαλείας. Η OMP είναι προμηθευτής και του τιμονιού με ταχυσύνδεσμο, που τοποθετείται σε αγωνιστική κολώνα και διαθέτει χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (paddle shift). Τα πάνελ θυρών φέρουν ανθρακονημάτινη επένδυση και το ταμπλό περιλαμβάνει μία αγωνιστική οθόνη.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας των αγώνων, υπάρχει πλήρες roll cage και πυροσβεστήρες, ενώ οι σωληνώσεις καυσίμου και φρένων, η βάση των πεντάλ, η μπαταρία και οι καλωδιώσεις είναι όλα σχεδιασμένα σύμφωνα με αγωνιστικά πρότυπα.

πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ