Στοιχεία που θα οδηγήσουν στην ανακάλυψη ενός κρατήρα από έναν μεγάλο αστεροειδή διαμέτρου ενός χιλιομέτρου βρήκαν Αυστραλοί επιστήμονες.

Σύμφωνα με τα όσα λένε οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστροβιολόγο και γεωχημικό Άαρον Καβόζι του Πανεπιστημίου Κέρτιν του Περθ, ανακάλυψαν στην Ταϊλάνδη απομεινάρια που μαρτυρούν ένα καταστροφικό συμβάν το οποίο εκτιμάται ότι έλαβε μέρος πριν από περίπου 800.000 χρόνια, με έναν γιγαντιαίο αστεροειδή ο οποίος προσέκρουσε στη Γη και χτύπησε τόσο δυνατά που τα υλικά της πρόσκρουσης κάλυψαν σχεδόν το ένα δέκατο της επιφάνειας του πλανήτη.

Ακόμη ωστόσο βρίσκονται στην αναζήτηση του κρατήρα που δημιουργήθηκε από την πτώση.

«Η πρόσκρουση είναι η πιο πρόσφατη τέτοιου μεγέθους και με πιθανές παγκόσμιες επιπτώσεις στη διάρκεια της εξέλιξης του ανθρώπου» δήλωσε ο γεωχημικός Μάριο Τρίλοφ του γερμανικού Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι επιστήμονες, τέτοιου είδους μεγάλες προσκρούσεις ουράνιων σωμάτων μπορούν να διαταράξουν σοβαρά το κλίμα της Γης, καθώς καλύπτουν την ατμόσφαιρα με ένα πυκνό στρώμα σκόνης και άλλων αερίων, μπλοκάροντας έτσι το φως του Ήλιου για μήνες ή και για χρόνια.

Στο παρελθόν, οι επιστήμονες είχαν βρει στην Ασία, στην Αυστραλία και στην Ανταρκτική διάσπαρτες και άλλες ενδείξεις ότι υπήρξε μια τέτοια πρόσκρουση. Πρόκειται για τηκτίτες, υαλώδη σώματα βάρους άνω των 20 κιλών, που εκτιμάται ότι δημιουργήθηκαν κατά την πτώση του αστεροειδούς και εκτοξεύτηκαν σε μεγάλες αποστάσεις.