Παρά την προσθήκη νέων «αντιδράσεων» στις δημοσιεύσεις του Facebook, το γνωστό Like που μας συντροφεύει για πολλά χρόνια παραμένει η πιο συνηθισμένη αντίδραση. Ο αριθμός των Like είναι ο πιο απλός τρόπος για να μετρήσουμε την απήχηση που είχε μια δημοσίευσή μας και, όσο κι αν κάποιοι το αρνούνται, πάντα κοιτάνε πόσα Like έπιασε αυτό που πρόσφατα έγραψαν. Ήταν φυσικό λοιπόν, από πολύ νωρίς στην ιστορία του Facebook, να αναζητηθούν ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά μιας δημοσίευσης που προσελκύουν το μέγιστο αριθμό από Like.

Οι έρευνες που έγιναν προκειμένου να εξακριβωθούν τα χαρακτηριστικά που οδηγούν σε περισσότερα Like ήταν αρκετές και σήμερα πλέον, όλοι καταλήγουν ότι κάποιες δημοσιεύσεις μπορούν να πετύχουν μεγαλύτερους αριθμούς αρκεί ο χρήστης να προσέξει κάποιες λεπτομέρειες. Όσον αφορά στο παρόν άρθρο, θα σταθούμε μόνο σε χαρακτηριστικά που επηρεάζουν δημοσιεύσεις απλών χρηστών, καθώς οι επαγγελματίες των social media διαθέτουν γνώση και εργαλεία που ξεφεύγουν από το σκοπό μας.

1. Η ώρα της δημοσίευσης παίζει ρόλο
Αν συνηθίζετε να κάνετε τις δημοσιεύσεις σας αργά το βράδυ ή το απόγευμα μιας καθημερινής μέρας, είναι βέβαιο ότι έχετε συνηθίσει να βλέπετε μικρή ανταπόκριση σε Like. Αν και δεν υπάρχει κάποια μαγική ώρα που φέρνει Like, καθώς το κοινό κάθε χρήστη είναι διαφορετικό, υπάρχουν κάποιες κοινές συνήθειες των χρηστών και μία από αυτές είναι να ελέγχουν το Facebook νωρίς το πρωί, πριν το βράδυ, μετά το σχολείο και κατά το ωράριο της εργασίας τους. Αυτό σημαίνει πως αν κάνετε τις δημοσιεύσεις σας εκείνες τις ώρες είναι πιθανό να τις δουν περισσότερα μάτια. Μάλιστα, κάποιες έρευνες έδειξαν πως η δραστηριότητα στο Facebook είναι ιδιαίτερα αυξημένη μεταξύ 11πμ και 4μμ (ειδικά, 1μμ με 3μμ), με αποκορύφωμα τις 3μμ. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτή τη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, σε μια ηλιόλουστη αργία μάλλον ελάχιστοι θα ελέγξουν τι γίνεται στο Facebook.

2. Και η μέρα της εβδομάδας είναι σημαντική, αλλά λιγότερο

Εδώ οι απόψεις διίστανται σημαντικά. Κάποιες έρευνες δείχνουν το Σάββατο και την Κυριακή ως τις χειρότερες σε δραστηριότητα για τα social media, ενώ κάποιες άλλες δείχνουν αυτές τις ημέρες ως κορυφαίες. Πιο αναλυτικά, κάποιες έρευνες δείχνουν την Τετάρτη ως την καλύτερη μέρα, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, οι μέρες με σημαντικά γεγονότα καταγράφουν υψηλή δραστηριότητα. Άλλες έρευνες «επιμένουν» πως η Παρασκευή είναι καλύτερη μέρα επειδή οι χρήστες είναι πιο χαρούμενοι, ενώ υπάρχουν και αυτές που φέρνουν την πρωτιά στο Σάββατο και την Κυριακή. Πάντως, είναι πολύ δύσκολο να ισχύει το τελευταίο για τους Έλληνες χρήστες που δείχνουν να κρατούν μια απόσταση από το Facebook κατά το Σαββατοκύριακο. Από την άλλη, πολλοί θεωρούν ότι δεν είναι καλή πρακτική να επιλέγει κάποιος τη μέρα με την πιο έντονη δραστηριότητα για τη δημοσίευσή του καθώς τότε είναι και πιο έντονος ο «ανταγωνισμός» μεταξύ των δημοσιεύσεων. Οπότε καλό είναι να κάνετε τα δικά σας τεστ για να εντοπίσετε τις καλύτερες μέρες.

3. Καλές οι συχνές δημοσιεύσεις, αλλά μέτρο
Όπως είναι φυσικό, αν κάνετε συχνές δημοσιεύσεις θα εμφανίζεστε συχνά στο timeline των φίλων σας. Αν οι φίλοι σας βρίσκουν ενδιαφέροντα ή αστεία αυτά που γράφετε, το πιο πιθανό είναι να κερδίσετε την προσοχή τους και το Like τους. Αν όμως τα βρίσκουν αδιάφορα ή, ακόμα χειρότερα, προσβλητικά, τότε εύκολα μπορούν να επιλέξουν την απόκρυψη των δημοσιεύσεων σας από το timeline τους ή ακόμα και τη διαγραφή σας. Οι περισσότεροι ειδικοί επιμένουν πως 1 με 2 δημοσιεύσεις την ημέρα, κάθε μέρα, είναι ότι καλύτερο. Την άποψη αυτή επιβεβαιώνει και μια ανάλυση της KissMetrics που δείχνει ότι 1 με 2 δημοσιεύσεις την ημέρα αυξάνουν τη συμμετοχή (engagement) των χρηστών (δηλαδή, τα like και τα σχόλια) κατά 40%.

4. Να είστε σύντομος και περιεκτικός

Αν και οι γνώμες διίστανται για πολλά tips που παρουσιάζουμε, υπάρχει ένα για το οποίο συμφωνούν όλοι: προσπαθήστε η δημοσίευσή σας να είναι σύντομη. Αποφύγετε τις περιττές λεπτομέρειες, αλλά και γενικά τα μεγάλα σε έκταση κείμενα καθώς κανείς δε θέλει να τα διαβάζει. Έχετε κατά νου ότι το κοινό του Facebook θέλει να διασκεδάσει με κάτι γρήγορο και εύληπτο, οπότε αν θέλετε να δημοσιεύετε μεγάλα κείμενα δημιουργήστε ένα blog (και κάντε share το κείμενο στο Facebook). Κρατήστε, όσο μπορείτε, τις δημοσιεύσεις του Facebook στα όρια του... Twitter (140 χαρακτήρες). Αν με τον καιρό οι δημοσιεύσεις σας δείχνουν να κερδίζουν το ενδιαφέρον των φίλων σας και δημιουργήσετε μια καλή φήμη, μπορείτε να αυξήσετε τον αριθμό των χαρακτήρων. Μάλιστα, η έρευνα της KissMetrics μεταξύ καταναλωτικών σελίδων (όχι χρηστών) του Facebook έδειξε ότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι δημοσιεύσεις με μήκος έως 80 χαρακτήρες έχουν 66% περισσότερο engagement.

5. Η δύναμη της εικόνας
Ο δεύτερος «χρυσός» κανόνας, μετά από αυτόν της συντομίας, είναι επίσης απλός: χρησιμοποιήστε τη δύναμη της εικόνας. Συμπεριλαμβάνοντας μια (καλή) εικόνα στη δημοσίευσή σας, είναι βέβαιο ότι θα τραβήξετε την προσοχή περισσότερων φίλων, κάτι που σίγουρα θα οδηγήσει σε περισσότερα Like. H ίδια ανάλυση της KissMetrics έδειξε ότι οι δημοσιεύσεις με εικόνα έδωσαν 53% περισσότερα Like, 104% περισσότερα σχόλια και 84% περισσότερα click από τις «απλές» δημοσιεύσεις με ένα κείμενο και link. Μεγάλο αριθμό από Like μπορείτε επίσης να πετύχετε με ένα αστείο βίντεο σημειώνοντας ένα πολύ σύντομο κείμενο, π.χ. «Δε μπορεί να είναι αληθινό αυτό το βίντεο... είναι τόσο αστείο».

πηγη: you.gr