«Σε µια εποχή όπου το storytelling έχει γίνει προβλέψιµo, το TikTok παρουσιάζει δηµιουργικότητα χωρίς τα τυπικά: αρχή - µέση - τέλος». Αυτό δήλωσε πριν από µερικές ηµέρες η Sofia Hernandez, επικεφαλής του Business Marketing για το TikTok παγκοσµίως, ανακοινώνοντας εκπληκτικά στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν γιατί η δηµοφιλής πλατφόρµα προτιµάται περισσότερο από οποιοδήποτε µέσο κοινωνικής δικτύωσης ή επαγγελµατικής προβολής.

 Μάλιστα, τόνισε πως το 2024 θα δούµε την κοινότητα του TikTok να αναπτύσσεται µε τρόπους που δεν έχουµε ξαναδεί, εισχωρώντας βαθιά στην καθηµερινότητα του κόσµου. Σύµφωνα µε τα νέα δεδοµένα, το TikTok ξεπέρασε το 2023 τους 1 δισεκατοµµύριο χρήστες, ενώ ολοένα και περισσότεροι µεγάλοι επιχειρηµατικοί όµιλοι το χρησιµοποιούν εισπράττοντας ταχύτατη και ευρύτατη απήχηση. Οχι µόνο έχουν ανοιχτή γραµµή επικοινωνίας µε τους καταναλωτές και την κοινότητά τους, αλλά βλέπουν µεγάλη αύξηση των πωλήσεων. «Για τέταρτη συνεχή χρονιά στο TikTok αναπτύσσουµε αυτή την αναφορά για να βοηθήσουµε τους επαγγελµατίες του marketing να διευρύνουν την προσέγγισή τους στις τάσεις και να κατανοήσουν πως το TikTok είναι ψυχαγωγία που οδηγεί τις εξελίξεις», σχολιάζει σε επικοινωνία µε την «Απογευµατινή» της Κυριακής ο Giuliano Cini, διευθυντής του Τµήµατος Brand Partnerships του TikTok για την Ελλάδα και την Ιταλία.

Αυξανόµενο ενδιαφέρον για το TikTok

Εξηγεί, δε, πως η ενέργεια αυτή ξεκίνησε µε στόχο να εστιάζει σε µοναδικές, µεγαλύτερες τάσεις και συµπεριφορές στο TikTok, που επιτρέπουν στα brands να διαδραµατίσουν βαθύτερο ρόλο στην καθηµερινή ζωή των ανθρώπων, δίνοντας παράλληλα στους marketers περισσότερο χρόνο για να προγραµµατίσουν τη δράση τους. Αξίζει να σταθούµε στο γεγονός ότι οι θεατές, αφού δουν µια διαφήµιση, εµπιστεύονται την επωνυµία κατά 41% περισσότερο. «Το 2024 αναµένουµε από την παγκόσµια κοινότητα του TikTok να ξεκινήσει το δηµιουργικό ταξίδι της µέσα από ένα µίγµα περιέργειας, φαντασίας, ευαισθησίας και θάρρους και από τα brands να αποτελέσουν αναπόσπαστο µέρος αυτής της κουλτούρας», δηλώνει µε ενθουσιασµό ο Giuliano Cini.

Οσο για την Ελλάδα, τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει αυξανόµενο ενδιαφέρον για το TikTok, µε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να «µπαίνουν στο νόηµα».  «Είµαστε περήφανοι που παρατηρούµε τη συνεχή και σταθερή υιοθέτηση της δηµιουργικής γλώσσας του TikTok από ελληνικές εταιρείες και από agencies marketing και δηµιουργικού. Η ενσωµάτωση αυτή τους επιτρέπει να ενισχύσουν τη διαδραστικότητά τους µε τη ζωντανή κοινότητά µας των 3,5 εκατοµµυρίων µηνιαίων ενεργών χρηστών στην Ελλάδα», παρατηρεί, επισηµαίνοντας πως ο αριθµός βασίζεται σε µέσον όρο έξι µηνών (Απρίλιος 2023 - Σεπτέµβριος 2023) του αριθµού των µηνιαίων ενεργών χρηστών στην Ελλάδα και πως η µεθοδολογία έχει σχεδιαστεί ειδικά για να πληροί τις απαιτήσεις του νόµου για τις ψηφιακές υπηρεσίες και βασίζεται σε κριτήρια που ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μεταβαλλόµενες επιθυµίες

Η έκθεση «TikTok What’s Next Trend Report 2024» βασίστηκε σε περιπτωσιολογικές µελέτες που βοηθούν στο να εντοπίζονται οι κορυφαίες τακτικές για µεγαλύτερη προβολή στο TikTok, καθώς και συµβουλές για επωνυµίες που αναζητούν περαιτέρω έµπνευση. Οι επαγγελµατίες του µάρκετινγκ ήδη µελετούν τις προβλέψεις για το 2024 και εξοπλίζονται µε βασικές γνώσεις σχετικά µε τις µεταβαλλόµενες επιθυµίες και ανάγκες του κοινού, προκειµένου να διαµορφώσουν τη χρονιά που έρχεται. Μάλιστα, η κοινότητα του TikTok το 2024 θα πυροδοτήσει µια νέα νοοτροπία που τη βαπτίζει «∆ηµιουργική Γενναιότητα».

Οσο για το ποια brands θα καταγράψουν τη µεγαλύτερη επιτυχία, οι συντελεστές της πλατφόρµας λένε πως νικητές θα είναι εκείνοι που τακτικά θα κεντρίζουν την παγκόσµια περιέργεια, θα ανατρέπουν τις παραδοσιακές ιστορίες και θα εµβαθύνουν τη σχέση εµπιστοσύνης µε το κοινό τους. Πρωτοπορία στο TikTok, για τα brands, σηµαίνει την εξέλιξη από την περιστασιακή επίδειξη ∆ηµιουργικής Γενναιότητας στο να αποτελεί µέρος της καθηµερινής συµπεριφοράς και στρατηγικής τους. Ετσι, οι πιο αξιόπιστες και ανθεκτικές τάσεις, µε άλλα λόγια τα Trend Signals (σήµατα τάσης), που δεν είναι άλλο από τα πρότυπα περιεχοµένου που δείχνουν αναδυόµενες συµπεριφορές που «τσιµπούν» οι επιχειρήσεις, και τα τµήµατα µάρκετινγκ χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Περιέργεια Κορυφωµένη (Curiosity Peaked), Απελευθερωµένη Αφήγηση (Storytelling Unhinged) και Γεφυρώνοντας το Χάσµα Εµπιστοσύνης (Bridging the Trust Gap).

Σηµαντικό συµπέρασµα της έκθεσης είναι ότι οι άνθρωποι έρχονται στο TikTok αναζητώντας πολύ περισσότερα από µια «σωστή απάντηση» και έτσι οδηγούνται σε αχαρτογράφητες ανακαλύψεις, αλλά και σε µια ζωντανή δράση χάρη στον τέλειο συνδυασµό ανακάλυψης και ενεργού νοοτροπίας. Στην πραγµατικότητα, οι TikTokers έχουν 1,8 φορά περισσότερες πιθανότητες να συµφωνήσουν ότι το TikTok τους φέρνει σε επαφή µε νέα θέµατα που δεν ήξεραν καν ότι τους άρεσαν. Ενα µεγάλο παράδειγµα αποτελεί ο όµιλος Clinique, που αγκάλιασε τη µαγεία του TikTok σε µια εκστρατεία που αιχµαλώτισε µυαλά και πρόσωπα, αξιοποιώντ ας τη δυναµική πλατφόρµα αναζήτησης του TikTok και συνεργάστηκε µε δηµιουργούς για να υποστηρίξει τις τελευταίες σειρές προϊόντων της. Η επιτυχία του brand στην αύξηση της προσοχής µέσω της αναζήτησης µεταφράστηκε σε µια αξιοσηµείωτη άνοδο 441% στο ποσοστό µετατροπών (χρήστες που έχουν επισκεφθεί τον ιστότοπο) και µια µαζική αύξηση 51% στην αναλογία κλικ προς αριθµό εµφανίσεων.

 

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής