Το «παιχνίδι» έχει μόλις αρχίσει για τους επιστήμονες, οι οποίοι ανακάλυψαν το πιο παλιό θαλάσσιο γονιδιακό σπείρωμα στην Ανταρκτική.

Είναι διφυές αυτό, καθώς, πλέον, με αυτό το DNA στα δικαστήρια, μπορούν να καλύψουν ένα κομμάτι εξέλιξης της ζωής εδώ και εκατομμύρια χρόνια, ενώ θα γίνεται να βγάλουν συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή σε βάθος χρόνου, αλλά και την επίδραση που ασκεί στα ωκεάνια οικοσυστήματα.

Δεν πρέπει να λησμονείται -ή, εν πάση περιπτώσει, αξίζει να σημειωθεί- πως η Ανταρκτική έχει πληγεί όσο οποιαδήποτε περιοχή του πλανήτη από την υπερθέρμανση.

Η ανακάλυψη έγινε στα βόρεια της Ανταρκτικής, κάτω από εκεί που βρίσκεται ο πυθμένας της θάλασσας της Σκωτίας. Το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας τέθηκε επικεφαλής της έρευνας από ομάδα διεθνούς βεληνεκούς.

Αυτό το γονιδιακό σπείρωμα ονομάζεται ιζηματογενές αρχαίο DNA, ο όρος τεχνικά είναι SedaDNA. Η αλλαγή στο κλίμα και η επίδραση που θα ασκήσει μελλοντικά στην Ανταρκτική φέρνει ερωτήματα, που με το υλικό αυτό ενδεχομένως να απαντηθούν, έστω και σε ένα βαθμό.

«Περιλαμβάνει το μακράν παλαιότερο πιστοποιημένο θαλάσσιο sedaDNA μέχρι σήμερα», δήλωσε η δρ. Λίντα Άρμπρεχτ, που τελεί επικεφαλής ερευνήτρια από το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας.

Τα χερσαία σπήλαια και ο υποαρκτικός μόνιμος παγετός είναι κάποια από τα περιβάλλοντα που βρίσκετα το SedaDNA, ενώ το υλικό χρονολογείται έως και 650.000 χρόνια.