Σχεδόν τέσσερα χρόνια συνεχούς εξέλιξης χρειάστηκαν για τη δημιουργία του ισχυρότερου -με διαφορά- Abarth 500, το οποίο και υπογράφει ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος Pogea Racing, ανεβάζοντας την ισχύ του κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων στους 404 ίππους.

Οι λύσεις που επιλέχθηκαν τόσο για το υπερτροφοδοτούμενο κινητήριο σύνολο όσο και για τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του πανίσχυρου Abarth 500 προέρχονται από τους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το ενισχυμένο μπλοκ, τα σφυρήλατα πιστόνια, οι μεγαλύτερες βαλβίδες και η επίσης μεγαλύτερη τουρμπίνα, είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές που έχει υποστεί το τετρακύλινδρο μοτέρ ώστε η απόδοσή του να φτάσει τους 404 ίππους και τα 445 Nm ροπής.

Τη διαχείριση των τελευταίων αναλαμβάνει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει δεχθεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις ώστε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της έκδοσης.


Οι εξαπίστονες δαγκάνες και οι διάτρητοι δίσκοι των 322 χιλιοστών του μπροστινού άξονα συμβάλλουν τα μέγιστα στην ακινητοποίηση του λιλιπούτειου Abarth, ενώ  για την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση έχουν επιλεγεί ελατήρια και αμορτισέρ από τη σειρά Clubsport της KW.

Το εντυπωσιακό, ομολογουμένως, σύνολο ολοκληρώνει το ανθρακονημάτινο body kit του αμαξώματος, το οποίο εκτός των άλλων δημιουργεί τον απαραίτητο χώρο ώστε να τοποθετηθούν στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος οι νέοι τροχοί 18 ιντσών με τα Michelin Pilot Sport.

Η τιμή πώλησης του Abarth 500 των 404 ίππων ξεκινά από τα 58.500 ευρώ, ωστόσο, πριν προλάβει κανείς να τη χαρακτηρίσει υπερβολική, ας ρίξει και μια ματιά στις επιδόσεις που υπόσχεται το «μικρό» Fiat.

Σύμφωνα με την Pogea Racing, λοιπόν, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 288 χλμ./ώρα.