Όλα ξεκίνησαν από εκείνη τη λιγούρα που νιώθουν οι περισσότεροι εργαζόµενοι γύρω στις 3 το µεσηµέρι. Υπάλληλος µιας µεγάλης διαφηµιστικής εταιρείας του Λονδίνου, η 25χρονη τότε Κασσάνδρα Σταύρου ένιωθε απογοητευµένη από τις επιλογές των σνακ που συνήθως βρίσκει κανείς στα κυλικεία των γραφείων.


Μπορούσε είτε να φάει µία µπάρα σοκολάτας, που σε γεµίζει µε θερµίδες και ενοχές, είτε να προτιµήσει ένα πακέτο ρυζογκοφρέτες, που είναι µεν υγιεινές, αλλά τόσο γευστικές όσο το να τρως χαρτόνι. Έχοντας την ανάµνηση του λαχταριστού ποπ κορν που έφτιαχνε ως παιδί µε τον πατέρα της, τόλµησε να παραιτηθεί από τη δουλειά της για να δηµιουργήσει τη δική της εταιρεία σνακ.


Σήµερα, η Propercorn πουλά 3 εκατοµµύρια σακουλάκια ποπ κορν τον µήνα σε 14 χώρες του κόσµου και συγκαταλέγεται -για δεύτερη συνεχή χρονιά- στη λίστα των «Financial Times» µε τις ταχύτερα αναπτυσσόµενες επιχειρήσεις της Ευρώπης. Γεννηµένη στο Λονδίνο από Ελληνοκύπριους γονείς, η 34χρονη σήµερα Σταύρου σπούδασε Νοµική, αλλά έκανε το πρώτο βήµα για µια καλή καριέρα στη διαφήµιση, όταν έπιασε την πρώτη της δουλειά σε ένα από τα µεγάλα γραφεία του χώρου.
Εκ πρώτης όψεως, η απόφασή της να παραιτηθεί, να επιστρέψει στο πατρικό της σπίτι και να αρχίσει να δουλεύει σε µπαρ για να µαζέψει χρήµατα δεν µοιάζει µε την απαρχή ενός σπουδαίου success story. Όµως, εκείνη ονειρευόταν από παιδί ότι µια µέρα θα γινόταν επιχειρηµατίας.


ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ


Βέβαια, όπως διαπίστωσε στην πορεία, η δηµιουργία της δικής της επιχείρησης ήταν αρκετά πιο δύσκολη από ό, τι είχε φανταστεί. Το πρώτο της βήµα ήταν να αφήσει το διαµέρισµά της, να επιστρέψει στο πατρικό της και να «ξεχάσει» την κοινωνική ζωή της, προκειµένου να µαζέψει το αρχικό κεφάλαιο που χρειαζόταν.
∆ουλεύοντας ως σερβιτόρα σε παµπ και κάνοντας διάφορες δουλειές του ποδαριού, κατάφερε να συγκεντρώσει τα πρώτα 10.000 ευρώ. Η δηµιουργία του δικού της σνακ δεν ήταν ευκολότερη υπόθεση.

Ηξερε ότι ήθελε το ποπ κορν της να είναι υγιεινό και έτσι δεν µπορούσε να χρησιµοποιήσει πολύ λάδι ή βούτυρο.
Όµως, έπρεπε να βρει έναν τρόπο για να το κάνει νόστιµο. Τελικά, αγόρασε ένα πιστόλι βαφής αυτοκινήτων και µια µπετονιέρα εργοταξίου. Χρησιµοποιώντας το σπρέι, κατάφερε να καλύψει τα σπυριά του καλαµποκιού µε ένα πολύ λεπτό στρώµα από κραµβέλαιο και ανακατεύοντάς τα στην µπετονιέρα φρόντισε ώστε το αλάτι και η ζάχαρη να κολλήσουν παντού και οµοιόµορφα.


Αφότου πάλεψε επί έναν χρόνο για να βρει ένα εργοστάσιο στη Βρετανία που θα της έφτιαχνε το τελικό προϊόν όπως ακριβώς το ήθελε, µετά τόσο εκείνη όσο και ο συνέταιρός της, Ράιαν Κον, άρχισαν τα τηλέφωνα για να βρουν πελάτες. Τον Οκτώβριο του 2011 οι τέσσερις πρώτες γεύσεις του Propercorn άρχισαν να πωλούνται στην καφετέρια των γραφείων της Google στο Λονδίνο και πολύ γρήγορα έγιναν το δηµοφιλέστερο από τα 48 σνακ του µαγαζιού. Και από τη στιγµή που η Tesco συµφώνησε να βάλει το ποπ κορν της Σταύρου στα ράφια των σούπερ µάρκετ της σε όλο το Ηνωµένο Βασίλειο, το brand δεν άργησε να απογειωθεί, ακολουθώντας την τάση της εποχής που στρέφει τους καταναλωτές σε πιο υγιεινά, αλλά και πιο premium τρόφιµα.


Πλέον, η Propercorn αναµένεται να κλείσει τη φετινή χρονιά µε πωλήσεις τουλάχιστον 15 εκατ. στερλινών, ενώ η Ελληνοκύπρια επιχειρηµατίας δεν κρύβει ότι στόχος της είναι να κατακτήσει την πρώτη θέση στην παγκόσµια αγορά του ποπ κορν. Έχοντας κερδίσει το βραβείο Veuve Clicquot Business Woman Award στην κατηγορία της Νέας Γενιάς Επιχειρηµατιών για το 2016, η Σταύρου φροντίζει να βρίσκει χρόνο ώστε να στέκεται στο πλάι των start-uppers που τώρα ξεκινούν και να τους δίνει τις πολύτιµες συµβουλές που και εκείνη έλαβε στα πρώτα της επιχειρηµατικά βήµατα.

«Αυτό που λέω συχνά στον κόσµο είναι πως η ιδέα αποτελεί µόλις το 10%. Το 90% είναι η εκτέλεση.
Κάποιοι ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο διστάζοντας και τελειοποιώντας την ιδέα τους. Αλλά είναι απλώς µια ιδέα. ∆εν είναι κάτι χειροπιαστό που θα τους φέρει ένα κέρδος ή µια ζηµία», εξηγούσε σε παλαιότερη συνέντευξή της στο «Business Insider»