Πούρα, πένες, φτώχεια, μα... πολύ φιλότιμο. Χωρίς λατέρνα, αλλά με ενδιαφέρουσα, αν μη τι άλλο, έμπνευση, το σποτ του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για το κοινωνικό μέρισμα έγινε viral, συζητήθηκε παντού και έφτασε έως και στη Βουλή, όπου ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης το σχολίασε δηκτικά κατά την ομιλία του για την υπόθεση της πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία.

Η επέκταση της δραστηριότητας της επικοινωνιακής ομάδας του πρωθυπουργού στα βίντεο δικής τους παραγωγής μπορεί να έγινε γνωστή κυρίως από αυτή την τελευταία τους... επιτυχία, αλλά συμπίπτει χρονικά με την αλλαγή φρουράς στο επιτελείο, από τον Θόδωρο Μιχόπουλο στον Θανάση Καρτερό. Μαζί με το πρόσωπο βέβαια άλλαξε και το ύφος της επικοινωνίας του Μαξίμου, καθώς ο κ. Καρτερός φημίζεται για την πιο επιθετική προσέγγισή του, σε αντίθεση με τον σαφώς πιο προσηνή και «δημοσιογραφικό» προκάτοχό του. Λέγεται πως και η σχέση του με τον ίδιο τον πρωθυπουργό δεν ήταν εξαρχής ρόδινη, αφού είχε αποφασίσει την αντικατάστασή του στη θέση του διευθυντή του ραδιοφωνικού σταθμού «Στο Κόκκινο» από τον πιο στενό συνεργάτη του Γιώργο Ανανδρανιστάκη.

Όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στον ΣΥΡΙΖΑ λένε, μάλιστα, ότι η αντικατάστασή του και οι πιέσεις προς τους δημοσιογράφους που ήταν του στενού περιβάλλοντος Αλαβάνου ενόχλησαν κάποιους, που διέδιδαν πως ο Αλ. Τσίπρας επέλεγε δημοσιογράφους με κριτήριο τη φιλία τους. Οι σχέσεις τους, πάντως, αποκαταστάθηκαν και ο κ. Καρτερός προήχθη σε βασικό της ομάδας του Μαξίμου, αφού, εντωμεταξύ, είχε διαπρέψει στις στοχευμένες (ακόμη κι εσωτερικά...) παρεμβάσεις από τη στήλη του στην «Αυγή».

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι τα credit πρέπει να αποδοθούν στον παλαίµαχο της «Αυγής», αφού εκείνοι που δημιουργούν στα περιβόητα υπόγεια του Μαξίµου (υπόγεια κυριολεκτικά και όχι µε κάποια σκοτεινή, µεταφορική έννοια) είναι η οµάδα νέων του ΣΥΡΙΖΑ που ειδικεύεται στα social media και τις νέες τεχνολογίες.

ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΩΝ TWEET

Πρώτος εξ αυτών ο δηµοσιογράφος Ματθαίος Τσιµιτάκης, ο οποίος έγινε γνωστός από την «Αυγή», από όπου µεταπήδησε στην «Καθηµερινή», πριν επιστρέψει στην πιο φιλόξενη αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσιµιτάκης εντάχθηκε στην οµάδα της προεκλογικής καµπάνιας το 2015, οπότε έγινε και πιο γνωστός ως ο δημοσιογράφος που συντόνιζε την πρωτότυπη, τότε, και πετυχηµένη, από άποψη συµµετοχής, διαδικτυακή συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα, στην οποία απάντησε σε προσεκτικά επιλεγµένες ερωτήσεις, που έθεσαν πολίτες µέσω του Twitter. Και λέµε «προσεκτικά επιλεγµένες» γιατί οι φανατικοί των κοινωνικών δικτύων ακόµη θυµούνται τη γκρίνια των χρηστών που θεώρησαν ότι το επιτελείο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ «ξεσκαρτάρισε» τις πιο φιλικές και ανώδυνες ερωτήσεις από τις 27.000 που είχαν, συνολικά, κατατεθεί. Μετά τις εκλογές του 2015, ο Μ. Τσιµιτάκης παρέµεινε στο Μέγαρο Μαξίµου και εντάχθηκε στην οµάδα του Θ. Μιχόπουλου, διατηρώντας τη θέση του και µετά την αποχώρησή του. Εκτός από τα βίντεο όµως ο κ. Τσιµιτάκης έχει και ένα άλλο, ακόµη πιο συζητηµένο, καθήκον: είναι ο βασικός διαχειριστής του λογαριασµού του πρωθυπουργού στο Twitter, δηλαδή ο υπεύθυνος για διάφορα ορθογραφικά και συντακτικά λαθάκια, που έχουν γίνει αντικείµενο αρκετής διαδικτυακής και µιντιακής σάτιρας.

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ

Το άλλο πρόσωπο-κλειδί στην οµάδα νέων του ΣΥΡΙΖΑ που ασχολούνται µε τα Μέσα του πρωθυπουργού είναι ο Ζαφείρης Καραµπάσης, ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασµό και την κατασκευή των νέων ιστοτόπων του πρωθυπουργού και των υπουργών Επικρατείας. Ο κ. Καραµπάσης, που προέρχεται επίσης από την κοµµατική νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, έχει διδακτορικό στα social media και εργασιακή εµπειρία στον χώρο της διαδικτυακής επικοινωνίας. Υπήρξε µετακλητός του Νίκου Ξυδάκη στα υπουργεία Πολιτισµού και Εξωτερικών και στη συνέχεια, τον Νοέµβριο του 2016, µετακινήθηκε στο Μαξίµου. Εως σήµερα, εκτός από το περιβόητο βίντεο µε τα πούρα, το οποίο πλησιάζει τα 30.000 view στο κανάλι του πρωθυπουργού στο YouTube, η οµάδα έχει φτιάξει σύντοµα βίντεο προώθησης πρωτοβουλιών της κυβέρνησης, που δεν έχουν όµως την ίδια επιτυχία. Ενδεικτικό είναι ότι το σποτάκι για το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης έχει 2.658 προβολές, αυτό για την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνοµίας 1.258 και το κάπως πιο δημιουργικό για τα εργασιακά δικαιώµατα και την υποδηλωμένη εργασία, 846 προβολές. Όσο για αυτό για τη δηµόσια Υγεία, έχει επιτυχία ανάλογη µε την άποψη των πολιτών για την κατάσταση στα δηµόσια νοσοκοµεία: µόλις 104 view. Αξίζει να αναφέρουµε πως τα µικρά αυτά βίντεο είναι πολύ καλοφτιαγµένα. Τώρα, ως προς τα µηνύµατά τους, οι απόψεις διίστανται. Πάντως, το να παρουσιάζεται το πούρο ως σύµβολο της ολιγαρχίας, ενώ πίσω από τον πρωθυπουργό διακρίνεται ο υγραντήρας, το λες και αβλεψία. Εξάλλου, όλοι οι... λαϊκοί ηγέτες είχαν τέτοιες αδυναµίες.