Ο Τζίμι Ντόναλντσον, γνωστός στους φανατικούς του YouTube ως MrBeast, είναι ο μεγαλύτερος YouTuber στον πλανήτη - και όπως είναι φυσικό, μαζί με τη δημοσιότητα έρχονται και τα λεφτά.

Ο 25χρονος δεν περιορίζεται πια στη δημιουργία βίντεο για τη δημοφιλή πλατφόρμα, αντιθέτως έχει πλέον τη δική του αλυσίδα fast food, το MrBeast Burger. Το YouTube όμως εξακολουθεί να είναι ο λόγος για τον οποίο απολαμβάνει τόση δημοσιότητα 

Για να μιλήσουμε με αριθμούς, το «Forbes» υπολόγισε ότι τον Νοέμβριο του 2022 ο MrBeast κέρδισε 54.000.000 δολάρια σε ένα χρόνο από την πλατφόρμα, που αντιπροσωπεύουν τα διαφημιστικά του έσοδα από τα βίντεο και τις χορηγίες που έλαβε. Στο ίδιο διάστημα κέρδισε άλλους 60.000.000 συνδρομητές στο βασικό κανάλι του, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στους 172.000.000 χρήστες. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζονται τα υπόλοιπα κανάλια του, με δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητές, συμπεριλαμβανομένου ενός που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στις φιλανθρωπίες και ενός για βιντεοπαιχνίδια.

Με άλλα λόγια, το ποσόν που «βάζει στην τσέπη του» στην πραγματικότητα ο MrBeast παραμένει απροσδιόριστο. Είναι άλλωστε γνωστό πως πολλά από τα χρήματα που κερδίζει τα επενδύει στα πανάκριβα βίντεό του, η παραγωγή ορισμένων από τα οποία στοιχίζει εκατομμύρια. Όπως είπε, μάλιστα, σε ένα podcast τον Ιούνιο, φροντίζει να επενδύει στη δουλειά του «κάθε δεκάρα που βγάζει».

Φιλανθρωπική δράση και επιχειρήσεις

Στο δημοφιλέστερο βίντεό του μέχρι σήμερα, με 472.000.000 προβολές, αναδημιούργησε την επιτυχημένη σειρά «Squid Game» («Το Παιχνίδι του Καλαμαριού») του Netflix στην πραγματική ζωή, προσφέροντας μάλιστα χρηματικό έπαθλο 456.000 δολαρίων για εκείνον που θα έβγαινε νικητής στον αγώνα επιβίωσης.

Εκτός από τα βίντεό του, ο Ντόναλντσον είναι γνωστός για τη φιλανθρωπική του δράση, καθώς και για τις επιχειρηματικές κινήσεις. Έχει ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που λειτουργεί ως τράπεζα τροφίμων για τη σίτιση κοινοτήτων σε όλες τις ΗΠΑ, ενώ έχει συμβάλει στη συγκέντρωση δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση πρωτοβουλιών που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον.

Εκτός από το MrBeast Burger -μέρος ενός εγχειρήματος από το οποίο τώρα προσπαθεί να αποτραβηχτεί- έχει επίσης λανσάρει μια σειρά σνακ που ονομάζεται Feastables, τα οποία, όπως λέει, εξαντλούνται διαρκώς στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Όσον αφορά τα κέρδη από τα βίντεό του, συνήθως οι YouTubers βασίζονται στα έσοδα από διαφημίσεις για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους ή να καλύψουν τα έξοδα διαβίωσής τους, όμως στην περίπτωση του MrBeast τα κέρδη του σπάνια καλύπτουν τα έξοδά του. Για παράδειγμα, ο Ντόναλντσον αποκάλυψε στους συνδρομητές του τον Ιούλιο ότι το τελευταίο του βίντεο, η παραγωγή του οποίου υπολογίζεται ότι κόστισε 3.000.000 δολάρια, του απέφερε μόλις 167.000 δολάρια από διαφημίσεις.

Κάπου εδώ εμφανίζονται στο προσκήνιο οι χορηγίες από διάφορα brands, που για πολλούς δημιουργούς περιεχομένου αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο κέρδος απ’ ό,τι οι διαφημίσεις. Ο MrBeast έχει καταφέρει να «κλείσει» χορηγίες και συνεργασίες με μεγάλα brands, όπως η Hasbro, η Nike και το TikTok, ωστόσο τα χρηματικά ποσά που λαμβάνει δεν γίνονται γνωστά.

Τα βίντεο του Ντόναλντσον είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθούν, καθώς δεν μοιάζουν με τίποτα απ’ όλα όσα βλέπουμε στο YouTube και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνήθως περιλαμβάνουν μια πρόκληση την οποία αναλαμβάνει ο ίδιος, όπως στο βίντεο όπου επιβιώνει για ώρες στην Ανταρκτική, ή παιχνίδια με μεγάλα χρηματικά βραβεία, όπως το «κρυφτό» με έπαθλο 1.000.000 δολάρια. 

Ο Στίβεν Μπρίτζες, YouTuber και ο ίδιος, με 470.000 συνδρομητές, δήλωσε στο BBC ότι η δημιουργικότητα του MrBeast είναι αυτή που τον έχει οδηγήσει στην κορυφή: «Νομίζω ότι το ενδιαφέρον με αυτόν είναι η απόλυτη αφοσίωσή του στα βίντεο που ετοιμάζει, ώστε το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό. Μόλις ανεβάσει κάτι, ο κόσμος το κλικάρει. Ξέρουν πως όταν ο MrBeast αναρτά ένα βίντεο, έχει καταβάλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να γίνει πραγματικά διασκεδαστικό», αναφέρει.

Τελικά όμως το μυστικό πίσω από την επιτυχία του MrBeast στο YouTube είναι, κατά κοινή ομολογία, η ακαταμάχητη προσωπικότητά του. Κι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο, αφού ακόμη και όταν ξεπέρασε τον PewDiePie και έγινε ο κορυφαίος δημιουργός περιεχομένου στην πλατφόρμα, ο αντίπαλός του περιορίστηκε να τον συγχαρεί και να του πει πως αξίζει να βρίσκεται στην κορυφή. 

Η απάντηση για τον ρόλο των πλουσίων

O MrBeast έχει κερδίσει την αποδοχή ακόμη και των πιο δύσπιστων στο YouTube. Οι φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες του, που γίνονται viral, είναι πολλές. Ωστόσο, μία κίνησή του νωρίτερα φέτος προκάλεσε αντιδράσεις.

Ο YouTuber βοήθησε 1.000 τυφλούς ή σχεδόν τυφλούς να θεραπευτούν, πληρώνοντας το χειρουργείο για την αφαίρεση του καταρράκτη. Πολλοί αγκάλιασαν την κίνηση ανθρωπιάς του, άλλοι όμως στράφηκαν εναντίον του, με το αιτιολογικό ότι δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε πλούσιους YouTubers για κάτι που θα έπρεπε να καλύπτει η κοινωνική ασφάλιση.

Ο Ντόναλντσον απάντησε στις κατηγορίες λέγοντας πως ενώ όλοι απαιτούν από τους πλούσιους να βοηθούν τους φτωχότερους, ο ίδιος κατακρίνεται όταν το κάνει - και χιλιάδες θαυμαστές του υποστήριξαν την άποψή του.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή