an1
Stories

ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ: Από τους ελιγμούς του 2020, σε ένα στρατηγικό 2021

Εν αναμονή των οικονομικών αποτελεσμάτων (2020) της θυγατρικής της Heiniken, το parapolitika.gr ξετυλίγει το πως βίωσε εδώ και ένα χρόνο τη σαρωτική επίδραση της πανδημίας COVID-19 - Οι νέες εξαγωγές, η ιστορική συνεργασία με την Bacardi και οι καταναλωτικές τάσεις


Σε λίγο καιρό, τον Φεβρουάριο, η Αθηναϊκη Ζυθοποιϊα θα είναι έτοιμη να ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020: της πιο επικίνδυνης χρονιάς που βίωσε ως τώρα.
Ωστόσο, οι αριθμοί αναμένονται να είναι πολύ καλύτεροι από τους προβλεπόμενους υπολογισμούς, δεδομένων φυσικά, των συνθηκών. Αυτό, οι επικεφαλής δεν το αποδίδουν στην καλοτυχία, αλλά σε υπερβολικά ταχέα αντανακλαστικά για καταλυτικές αποφάσεις.

Αν γυρίσει κανείς τον χρόνο 365 ημέρες πίσω, συναντά απέραντη αισιοδοξία σε όσους εργάζονται στον κλάδο της αγοράς μπύρας. Ειδικά όμως στην Αθηναϊκη Ζυθοποιία, διοίκηση και προσωπικό, υποδέχονταν τον Ιανουάριο του 2020 με υψηλές προσδοκίες, αφού μόλις είχε κλείσει μια εξαιρετική χρονιά (2019) με αύξηση κερδοφορίας και cash flow.
Εχοντας ανέβη ακόμη ένα επίπεδο, η Α.Ζ. ανέμενε άνοδο τζίρου μέσα στο 2020 και ήταν έτοιμη να υλοποιήσει τους νέους της στόχους. Τρεις μήνες αργότερα, ήρθαν τα πάνω κάτω καθώς η επέλαση της πανδημίας ακινητοποίησε τα πάντα.

Αυτό που κοίταξε να κάνει η διοίκηση πριν από όλα, ήταν να αναδιατάξει όλες τις προτεραιότητές της εταιρείας. Πράγμα που σήμαινε πως σε διάστημα μόλις ενός διμήνου, έπρεπε να ξαναφτιάξει ένα νέο business plan με βασικό μέλημα την ασφάλεια του προσωπικού αλλά και την απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών της.
Τα γραφεία άδειασαν μεμιάς και όλοι οι εργαζόμενοι της Α.Ζ. ξεκίνησαν να εργάζονται από το σπίτι, πολύ πριν εφαρμοστεί ακόμη το πρώτο lockdown. Η τακτική, αν και πρωτόγνωρη φάνηκε να αποδίδει, κυρίως χάρη στην αποτελεσματική διαχείριση χρόνου και της βοήθειας της τεχνολογίας.
Εκείνο το διάστημα μέσα στην εταιρία δεν καταγράφονται κρούσματα ωστόσο κάποια άτομα νοσούν από τον ιό, που όπως αποδείχθηκε κατόπιν ελέγχου η μετάδοση προήλθε από το οικογενειακό τους περιβάλλον.
Το ίδιο διάστημα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δωρίζει στο υπουργείο Υγείας 100.000 μάσκες για να αξιοποιηθούν από τον ΕΟΔΥ και τους λειτουργούς του στη μάχη κατά της μετάδοσης κορωνοϊού.
mp3



ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΒΑΡΕΛΙ
Κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας η ζήτηση στην αγορά μπύρας καταρρέει. Καταγράφεται ποσοστό πτώσης υψηλότερο του 50%, όταν η συνολική εκτίμηση για την αγορά έχει βάση πτώσης στο 25%.
Ο Αλ. Δανιηλήδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα πολύ ισχυρό πλήγμα στον κλάδο αλλά και τους υπόλοιπους τομείς που συνδεονται με αυτόν.
daniilidis

«Παρόλα αυτά, απορροφήσαμε ένα τεράστιο μέρος της παραγωγής και στο κομμάτι της συμβολαιακής καλλιέργειας ενώ ενισχύσαμε την καλύτερη σύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την μεταποίηση και τις εξαγωγές», αναφέρει λίγο πριν κλείσει το 2020 σε διαδικτυακή ενημέρωση Τύπου.
athinaiki_bacardi


Στην ελληνική αγορά ο COVID-19 έχει ήδη αφήσει τα αποτυπώματά του προκαλώντας δύο αντιφατικές τάσεις. Από τη μια, οι ειδικοί έβλεπαν τον κόσμο να παραμένει αυστηρά συντηρητικός, και από την άλλη να θέλει να προσφέρει στον εαυτό του κάτι όμορφο όσο είναι κλεισμένος στο σπίτι. Ετσι, παρατηρήθηκε άνοδος της ζήτησης στις οικονομικές συσκευασίες και τα πιο φθηνά προϊόντα μπύρας.

beer1_2

Με άλλα λόγια, ενισχύθηκε η κατανάλωση “on the go” με τον κόσμο να επιζητά τη μπύρα - δηλαδή τη συσκευασία κουτιού - στη βολτα και τη φυση ενώ την ίδια ώρα πιέζονταν η μικρή φιάλη και το βαρέλι συγκριτικά με την κατανάλωση που γινόταν πριν την πανδημία.
Αυτό μάλιστα επηρέασε την αγορά μπύρας πανελλαδικά σε όλους τους παραγωγούς εξαιτίας της δραματικής πτώσης του τουρισμού, μιας και οι τουρίστες έχουν ξεκάθαρη προτίμηση στο βαρέλι.
Αντιθέτως, όπως επισημαίνει ο Αλ. Δανιηλίδης, ο Ελληνας εξακολουθεί να μην είναι φανατικός της μπύρας κατά τη διάρκεια του Χειμώνα παραμένοντας ένας κοινωνικός πότης.


Προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο και ως τωρα τα καταφέρνουμε


Ερχόμενοι στο τώρα, είναι δύσκολο να κάνει κανείς μακροπρόθεσμες προβλέψεις. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει αν η εστίαση - κλάδος με τον οποίο σχετίζεται άμεσα η αγορά μπύρας - δεν λειτουργήσει πριν από το Πασχα;
«Θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε το κόστος χωρίς να έχει επιπτώσεις στους υπαλλήλους», λέει ο Αλ. Δανιηλίδης. «Θα είναι δύσκολο το πρώτο τρίμηνο του 2021. Προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο και ως τωρα τα καταφέρνουμε», προσθέτει εκφράζοντας την ελπίδα ότι ο τουρισμός θα επανεκκινήσει και σιγά-σιγά ίσως δούμε τα νούμερα του 2019.

barley_3

ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Το νέο πλάνο της Α.Ζ. χτίζεται πάνω στη λογικη της ανάπτυξης και του πόσο καλά και γρήγορα θα μπορεί να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και στα νέα δεδομένα. Ηδη πάντως, χάρη στην Heiniken, την «μαμά» εταιρεία, όπως αποκαλεί η διοίκηση της Α.Ζ. γίνεται το αδύνατο: οι εξαγωγές καταφέρνουν να ενισχυθούν στο 5%. Στοιχείο που αποτελεί σημάδι αισιοδοξίας, όχι μόνο για τους επόμενους μήνες αλλά και για τη νέα χρονιά που μόλις έφτασε.
Το 2021 η Α.Ζ. είναι έτοιμη να εξάγει προϊόντα σε Αφρική και Ασία. Οχι στην Κίνα, αλλά σε χώρες-αγορές όπου τα κριτήρια παραγωγής είναι πάρα πολύ υψηλά. Οπως λέει ο κ. Δανιηλίδης είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που υπάρχει στα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγει στην Ελλάδα.
Η εταιρεία, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε κάποιες μειώσεις όσον αφορά κάποιες εμπορικές επενδύσεις αλλά σε γενικές γραμμές θα συνεχίσει να βρίσκεται στα αρχικά της πλάνα και το τριετές σχέδιο πάνω στο οποίο εργαζόταν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.
Στους βασικούς στόχους είναι η εξαγωγή της μπύρας ΜΑΜΟΣ αλλά και το χτίσιμο της "Θεσσαλονικιάς' μπύρας ΝΥΜΦΗΣ στην συμπρωτεύουσα. 

Σταθμός στις δραστηριότητες του 2021, θα αποτελέσει και η πρόσφατα ανακοινωθείσα συμφωνία με την Bacardi και το ρόλο που αναλαμβάνει από τον Απρίλιο η Α.Ζ. με την Bacardi Greece ως επίσημου διανομέα του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της μεγαλύτερης διεθνώς οικογενειακής επιχείρησης αλκοολούχων ποτών.
mp2

Ο Αλ. Δανιηλίδης χαρακτηρίζει τη συνεργασία ιστορική, ενώ από την πλευρά του ο K. Κουβαράς γενικός διευθυντής της Bacardi Greece πιστεύει πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της εταιρείας και πως μαζί θα διαγράψουν κοινή επιτυχία στην αγορά.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα