Πριν μερικές μέρες η ΝΔ παρουσίασε την κυβερνητική της πρόταση για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα. Επίσης στο 12ο συνέδριό της, το θέμα συζητήθηκε διεξοδικά σε ειδικό τραπέζι, στοιχείο που δείχνει τη σπουδαιότητα που δίνει η ηγεσία του κόμματος στο θέμα. Θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι μία χώρα χτυπημένη από την κρίση εδώ και μια δεκαετία, έχοντας χάσει το 25% του ΑΕΠ της είναι πολυτέλεια να ασχολείται με τέτοια ζητήματα.

Ας σκεφτούμε τούτο: η ηλεκτροκίνηση συνδέεται με την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στην οποία οφείλεται η κλιματική αλλαγή. Ειδικά για την πατρίδα μας, ξέρουμε πολύ καλά ότι θα επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή, καθώς η Ανατολική Μεσόγειος θα βρίσκεται στο επίκεντρο του φαινομένου τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει πιο έντονα καιρικά φαινόμενα, αύξηση της στάθμης της θάλασσας, έντονες και πιο συχνές φυσικές καταστροφές με αρνητικές επιπτώσεις, στην αγροτική παραγωγή στον Τουρισμό, στην ποιότητα ζωής.

Μετά την επίτευξη της Συμφωνίας των Παρισίων, πριν από 3 χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στόχο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής τον περιορισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% μέχρι το 2030. Επομένως δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς. Η συγκεκριμένη ατζέντα μόνο πολυτέλεια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί για την χώρα μας.

Το κυβερνητικό σχέδιο της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει τη σταδιακή αντικατάσταση των σημερινών Ι.Χ. και των παλαιών μέσων μεταφοράς από φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Κεντρικοί άξονες αυτού του σχεδίου μας είναι:

> Να δοθούν κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

> Να υπάρξει άμεση και ευρεία ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξής τους.

> Να διευρυνθεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.

Μεταξύ των μέτρων που παρουσιάσθηκαν από την ΝΔ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι τα εξής:

> Καθολική μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. από το 24% στο 13%, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα,

> Ελεύθερη πρόσβαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε λεωφορειολωρίδες και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο των πόλεων.

> Σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας.

> Επιδότηση 3.500 ευρώ για την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων ταξί, με άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών.

> Αντικατάσταση του 30% του στόλου των αυτοκινήτων και των λεωφορείων του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2025.

> Εγκατάσταση σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα εθνικά οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων.

Με το σχέδιό μας στοχεύουμε, να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα μειώνοντας τις στάθμες ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου, να μειώσουμε τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τη χρήση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και τέλος να αποτελέσει η ηλεκτροκίνηση ουσιαστικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης.

Ως αυριανή κυβέρνηση του τόπου οφείλουμε να καινοτομήσουμε, να δούμε τα προβλήματα που έρχονται από το μέλλον. Είναι υποχρέωσή μας να μιλήσουμε για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του αύριο. Η Νέα Δημοκρατία θα είναι πάντα μπροστά με καινοτόμες, τολμηρές, και ρεαλιστικές προτάσεις. Αμα τολμήσουμε η κοινωνία θα ακολουθήσει.

(*) Οικονομολόγος, υποψήφιος διδάκτορας, Αναπληρωτής Γραμματέας Προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, πρώην Δήμαρχος Μελισσίων