Τα Παρά-πρωινά μας
Τα Παρά-πρωινά μας Σωτήρης Ξενάκης Μπάγια Αντωνοπούλου
opapa_kafes

Ο ΟΠΑΠ τυπώνει τα δελτία του «ΚΙΝΟ» και του «Στοιχήµατος» στην Τουρκία

Το εθνικό μονοπώλιο επέλεξε να στηρίξει και την τουρκική οικονομία

Ανατριχίλα και εθνική ντροπή προκαλεί η σημερινή αποκάλυψη της στήλης, σύμφωνα με την οποία ο ΟΠΑΠ των Τσέχων αποφάσισε, για λόγους κόστους, να τυπώνει τα δελτία του «ΚΙΝΟ» και του «Στοιχήματος» στην Τουρκία. Το θεσμοθετημένο μονοπώλιο, που απολαμβάνει σειρά προνομίων από το ελληνικό κράτος, στον βωμό του χρήματος δεν διστάζει για μερικές χιλιάδες ευρώ να γυρίσει την πλάτη στις ελληνικές επιχειρήσεις εκτυπώσεων, δίνοντας δουλειά σε αντίστοιχες της Τουρκίας. Επί της ουσίας, ο ΟΠΑΠ μαζεύει χρήματα από τους Ελληνες φορολογούμενους (παίκτες) και, αντί να τα «ανακυκλώνει» στην ελληνική οικονομία, κρίνει σκόπιμο, και μάλιστα σε αυτή τη φάση, να ρίχνει ζεστό χρήμα σε τουρκικές επιχειρήσεις. Και πρόκειται για τον οργανισμό που διαφημίζει, και μάλιστα εκτενώς, το κοινωνικό έργο και διάφορα άλλα, που προφανώς γίνονται λόγω της συμβατικής υποχρέωσης που έχει και όχι της εθνικής συνείδησης, που, όπως φαίνεται, δεν είναι και πολυαυξημένη. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στις 30/08/2019, ο ΟΠΑΠ διενήργησε έναν διαγωνισμό που σχετιζόταν με την εκτύπωση των δελτίων στοιχηματισμού. Στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν πέντε εταιρείες: οι Hobim και Caglayan (Τουρκία), η Inform Λύκος, η Αρμός και η Τυποργάνωση. Από τα όσα προκύπτουν από το ρεπορτάζ, οι δύο τουρκικές εταιρείες κατάφεραν να πάρουν το 45% του συνολικού έργου, ύψους 1.500.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι έλαβαν από τον ελληνικό ΟΠΑΠ 680.000 ευρώ.

Στις 20/06/2019 είχε υπάρξει ένας άλλος διαγωνισμός, που σχετιζόταν με την κατασκευή θερμικών ρολών. Από αυτήν τη δουλειά η Hobim έλαβε 162.000 ευρώ, ενώ δεύτερος προμηθευτής ήταν η ιταλική εταιρεία Errebi. Εκτός από τους απόλυτους αριθμούς, είναι πολύ εύκολο να διαπιστώσει κανείς ότι πλέον τα δελτία στοιχηματισμού παράγονται για λογαριασμό του ΟΠΑΠ στη γειτονική Τουρκία. Αρκεί να κοιτάξει κανείς προσεκτικά στην πίσω πλευρά του δελτίου. Εκεί θα διαπιστώσει ότι για το μεν «ΚΙΝΟ» ως μήνας παραγωγής είναι ο Σεπτέμβριος του 2020 από την εταιρεία Caglayan, για το δε «Στοίχημα» ο Μάρτιος του ίδιου χρόνου. Ασχέτως της επιχειρηματικής σκοπιμότητας που έχει η επιλογή του ΟΠΑΠ να συνεργαστεί με τουρκικές εταιρείες, αποτελεί κοινή παραδοχή ότι είναι τουλάχιστον προκλητικό ένας οργανισμός με τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου να ρίχνει ζεστό χρήμα (κατά συνέπεια, να στηρίζει) σε επιχειρήσεις της Τουρκίας. Και φυσικά η πρόκληση γίνεται μεγαλύτερη, αν αναλογιστεί κανείς ότι το σύνολο των χρημάτων που κερδίζει ο ΟΠΑΠ προέρχεται από την Ελλάδα. Φυσικά, όπως προκύπτει από τα γεγονότα, όλα αυτά (ενδεχομένως και πολλά άλλα, που δεν γνωρίζουμε) ελάχιστη σημασία έχουν για τον οργανισμό, ο οποίος, πλέον, έχει στραμμένο το βλέμμα στα νούμερα, αδιαφορώντας για όλα τα υπόλοιπα.
Καταγραφη

Η στήλη επικοινώνησε με τον ΟΠΑΠ, θέτοντας υπ’ όψιν το θέμα, χωρίς ωστόσο να λάβουμε κάποια απάντηση. Οπως είναι λογικό, σχετικό ερώτημα θα τεθεί τόσο προς τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, οι οποίοι οφείλουν να επιδοκιμάσουν ή να αποδοκιμάσουν την επιλογή της διοίκησης του ΟΠΑΠ, σε μια κρίσιμη στιγμή για την εθνική οικονομία, να στηρίζει τις τουρκικές επιχειρήσεις.

TAGS:

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα