Το πρώτο Grand Prix της Κίνας μετά το 2019 και το... επετειακό των 20 χρόνων από την πρώτη φορά που η Formula 1 επισκέφτηκε την πίστα της Σανγκάης, νικητής ήταν ο Μαξ Φερστάπεν και μάλιστα με μεγάλη ευκολία, στην παρθενική του νίκη επί κινεζικού εδάφους. Ο "Ιπτάμενος Ολλανδός" έφερε τη Red Bull του ξανά στην πρώτη θέση και δεν ανησύχησε ούτε όταν βρέθηκε τέταρτος μετά το πρώτο πιτ-στοπ του αλλά ούτε και από το διπλό αυτοκίνητο ασφαλείας στα μέσα του αγώνα.

Στη δεύτερη θέση ο εντυπωσιακός Λάντο Νόρις με τη McLaren του με τον Σέρχιο Πέρεζ να αρκείται στην τρίτη θέση, παρά τις δυνατότητες του μονοθεσίου του να τον φέρει δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν. Οι δύο Ferrari ήταν κατώτερες των περιστάσεων τερματίζοντας σε τέταρτη και πέμπτη θέση με τον Λεκλέρ να είναι πολύ πιο επιθετικός από τον Σάινθ δίνοντας ορισμένες όμορφες μάχες. 

Απόλυτος κυρίαρχος στο πρώτο μισό του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν

Στην εκκίνηση ο Αλόνσο κατάφερε να πλασαριστεί καλύτερα και να περάσει από την εξωτερική τον Πέρεζ. Όμως ο Ισπανός δεν κράτησε για πολύ τη θέση του καθώς μέχρι τον 10ο γύρο είχε χάσει θέση τόσο από τον Σέρχιο Πέρεζ όσο και από τον Λάντο Νόρις. Λίγο αργότερα τον πέρασε και ο Λεκλέρ, γι' αυτό και ο Ισπανός ήταν ο πρώτος που μπήκε στα πιτ από τους πρώτους, στον 12ο γύρο. Ο Φερστάπεν που είχε ξεφύγει στην πρώτη θέση μπήκε μαζί με τον Πέρεζ στον 14ο γύρο και βγήκε στην 4η θέση.

Πέντε γύρους χρειάστηκε μόλις ο Ολλανδός προκειμένου να ανακτήσει την πρώτη θέση και μάλιστα εντός πίστας αφού Λεκλέρ και Νόρις είχαν αποφασίσει να τραβήξουν το stint τους μακριά. Στον 22ο γύρο ο Μπότας έμεινε από κινητήρα και ανάγκασε τους αγωνοδίκες να θέσουν σε λειτουργία το Virtual Safety Car. Τότε μπήκαν στα πιτ Νόρις και Λεκλέρ ενώ ακολούθησαν και οι δύο Red Bull για νέο σετ σκληρής γόμας, κάτι που έφερε τον Πέρεζ στην 4η θέση.

Ο Φερστάπεν "πέταξε" μέχρι την καρό σημαία παρά το διπλό αυτοκίνητο ασφαλείας

Η αδυναμία των Κινέζων να απομακρύνουν γρήγορα το μονοθέσιο του Μπότας έφερε στην πίστα αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κατάταξη στην επανέναρξη ήταν με τον Φερστάπεν πρώτο και πίσω του τους Νόρις, Λεκλέρ, Πέρεζ, Σάινθ, Αλόνσο (με μαλακή γόμα), Ράσελ και Πιάστρι. Αυτή η οκτάδα έμεινε ως έχει στην πρώτη επανέναρξη με εξαίρεση το προσπέρασμα του Αλόνσο στον Σάινθ.

 Πιο πίσω όμως έγινε ο κακός χαμός με τον Στρολ να παίζει συγκρουόμενα και να πέφτει πάνω στον Ρικιάρντο ενώ σε άλλο σημείο της πίστας ο Μάγκνουσεν εμβόλισε τον Τσουνόντα ο οποίος σταμάτησε εντός πίστας φέρνοντας και δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας. 

Μετά τη δεύτερη επανέναρξη το ερώτημα ήταν το κατά πόσο ο Πέρεζ θα μπορούσε να περάσει τον Νόρις. Η απάντηση ήταν αρνητική και σε αυτό έπαιξε ρόλο η εξαιρετική κατάσταση του Λάντο Νόρις και της McLaren. Ο Βρετανός ήταν ξεκάθαρα η δεύτερη δύναμη πίσω από τον Φερστάπεν που είχε χαθεί στον ορίζοντα με τον Μεξικανό να αρκείται στην τρίτη θέση. Απογοητευτική εικόνα για τις δύο Ferrari με τον Λεκλέρ να δίνει μάχες αλλά να μην μπορεί να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την τέταρτη θέση, με τον Σάινθ να έρχεται μια θέση πίσω του χωρίς να κάνει καλό αγώνα.

Μοναδικές στιγμές μετά την καρό σημαία για τον Γκουάνιου Ζου ο οποίος είχε ειδική θέση στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού προκειμένου να αποθεωθεί από τους συμπατριώτες του με τον Κινέζο πιλότο να ξεσπά σε κλάματα, σε μια άκρως συγκινητική στιγμή! 

Αναλυτικά η κατάταξη:

  1. Φερστάπεν 
  2. Νόρις
  3. Πέρεζ
  4. Λεκλέρ
  5. Σάινθ
  6. Ράσελ
  7. Αλόνσο
  8. Πιάστρι
  9. Χάμιλτον
  10. Χούλκενμπεργκ
  11. Οκόν
  12. Άλμπον
  13. Γκασλί
  14. Ζου
  15. Μάγκνουσεν
  16. Στρολ
  17. Σάρτζεντ
Δεν τερμάτισαν Ρικιάρντο, Τσουνόντα και Μπότας