Η κυριαρχία της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν τα τελευταία χρόνια είναι εκ των απόλυτων «δυναστειών» όλων των εποχών που μπορεί να συγκριθεί μόνο με του Λιούις Χάμιλτον και της Mercedes και ίσως και εκείνη του Μίχαελ Σουμάχερ και της Ferrari. Όμως, απ' ό,τι φαίνεται, η... αυτοκρατορία της Red Bull δεν θα γκρεμιστεί από εξωτερικούς παράγοντες, αλλά... εκ των έσω. 

Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 μπορεί να ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, με τον Μαξ Φερστάπεν να κερδίζει κάνοντας... Grand Slam στο Μπαχρέιν και τον Πέρεζ να ολοκληρώνει το 1-2 των «Ταύρων», όμως οι τριγμοί στο εσωτερικό της ομάδας μπορεί να φέρουν σημαντικές εξελίξεις στο Paddock ενόψει κυρίως της νέας σεζόν, καθώς με τον περιορισμό των δοκιμών εξέλιξης μοιάζει δύσκολο κάποια εκ των Ferrari, Mercedes ή McLaren να πλησιάσει σε απόδοση το μακράν κορυφαίο μονοθέσιο του Grid.

Οι κατηγορίες της Red Bull στον Χόρνερ για απρεπή συμπεριφορά

Λίγο πριν ξεκινήσει η φετινή σεζόν, ο Κρίστιαν Χόρνερ βρέθηκε αντιμέτωπος με την κατηγορία για «απρεπή συμπεριφορά», την οποία έκανε γυναίκα υπάλληλος της αυστριακής ομάδας. Μάλιστα, προκειμένου να μην πάρει το θέμα διαστάσεις, η Red Bull πρότεινε στον επικεφαλής της να παραιτηθεί για λόγους υγείας, πρόταση την οποία ασφαλώς και ο ίδιος αρνήθηκε, λέγοντας πως δεν έχει κάνει τίποτα το μεμπτό. 

Ενδελεχής έρευνα ξεκίνησε από ανεξάρτητη νομική ομάδα εντός των τειχών της ομάδας που εδρεύει στο Μίλτον Κέινς της Αγγλίας και το αποτέλεσμά της αθώωσε τον Χόρνερ, λίγες μέρες πριν από το αγωνιστικό τριήμερο του Μπαχρέιν. Όμως ένας ανώνυμος λογαριασμός έστειλε ηλεκτρονικά μηνύματα σε όλο το Paddock με φωτογραφίες, screenshots και μηνύματα τα οποία επικαλέστηκε πως είναι μεταξύ του Χόρνερ και της συγκεκριμένης υπαλλήλου.

Το παρασκήνιο και οι κινήσεις του Χόρνερ να αποκτήσει μετοχές της Red Bull

Οι μετοχές τις Red Bull είναι χωρισμένες σε ποσοστό 51%/49%, με το 51% να ανήκει στον Ταϊλανδό επιχειρηματία Σαρλέμ Γιουβίντια και το υπόλοιπο 49% στους Αυστριακούς που έχουν αναλάβει μετά τον θάνατο του Ντίτριχ Μάτεσιτς, και εκπροσωπούνται από τον Χέλμουτ Μάρκο. Ο Χόρνερ λοιπόν, σύμφωνα με πληθώρα δημοσιευμάτων, βρήκε το κεφάλαιο από συμπατριώτες του και προσέγγισε τον Ταϊλανδό κάτοχο του 51% ώστε να πάρει ο ίδιος κομμάτι των μετοχών της Red Bull Racing. 

Αυτές οι κινήσεις έχουν διασπάσει στα δύο τη μόνιμη νικήτρια των τελευταίων ετών, με τους Αυστριακούς να θέλουν να απομακρύνουν τον μακροβιότερο επικεφαλής (από το 2005 ασταμάτητα) της Formula 1. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η Red Bull δεν θα συνεχίσει να διοικείται υπό το υπάρχον καθεστώς. Μία πλευρά θα δικαιωθεί και μία θα... ετοιμάσει βαλίτσες.

Σε διαφορετικά στρατόπεδα Μαξ Φερστάπεν και Κρίστιαν Χόρνερ, παρακολουθεί ο Βολφ και η Mercedes!

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που φαίνεται να υφίσταται στο 100% είναι το γεγονός πως ο Μαξ Φερστάπεν και ο Κρίστιαν Χόρνερ είναι σε διαφορετικά στρατόπεδα. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής μπορεί να μη σχολιάζει ο ίδιος το τι συμβαίνει, όμως εκπροσωπείται από τον... ενοχλητικό για κάποιους πατέρα του. Η οικογένεια Φερστάπεν οφείλει πολλά στον Χέλμουτ Μάρκο, συνεπώς στηρίζει την πλευρά των Αυστριακών. Ο γιος Φερστάπεν μάλιστα όχι απλώς ανέφερε πως «αν μείνει ο Χόρνερ η Red Bull θα διαλυθεί», αλλά συναντήθηκε και με τον Τότο Βολφ, σε μια κίνηση... στρατηγικής.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ, όμως, έχει μαζί του τα κορυφαία στελέχη της ομάδας, με πρώτο και καλύτερο τον Άντριαν Νιούι. Ο Νιούι θεωρείται η μεγαλύτερη διάνοια στον σχεδιασμό των μονοθεσίων και τυχόν απομάκρυνσή του θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα, όχι τόσο όσον αφορά το 2025, καθώς δεν θα υπάρξουν αλλαγές στους κανονισμούς, αλλά κυρίως για το 2026, όταν τα μονοθέσια γίνονται σχεδόν... ολοκαίνουργια. Μην ξεχνάμε ότι από το 2026 η Red Bull θα κατασκευάζει και τους δικούς της κινητήρες για τα μονοθέσιά της. 

Ρήτρα ασφαλώς υπάρχει και στο συμβόλαιο του Μαξ Φερστάπεν, εφόσον αποχωρήσει ο Χέλμουτ Μάρκο. Γι' αυτό και ο πατέρας του έχει ξεκινήσει επαφές με τον Τότο Βολφ, γι' αυτό και ο ίδιος ο Βολφ διαμηνύει πως δεν θα βιαστεί να επιλέξει τον αντικαταστάτη του Χάμιλτον. Το σίγουρο πάντως είναι πως η αυτοκρατορία της Red Bull βρίσκεται υπό... κατάρρευση!