Ένας πολύ σηµαντικός Ινδός επενδυτής, λάτρης του ελληνικού πολιτισµού, αλλά και µεγάλος παράγοντας της ινδικής κινηµατογραφικής βιοµηχανίας (Bollywood) έχει στρέψει το βλέµµα του στην ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Ελληνα βασιλιά της Μακεδονίας, µε σκοπό να αποτυπώσει στη µεγάλη οθόνη τη ζωή και τη δράση του. Η είδηση έγινε γνωστή την περασµένη εβδοµάδα, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων του προέδρου του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Λεωνίδα Χριστόπουλου, ο οποίος συµµετείχε στην ελληνική επιχειρηµατική αποστολή που συνόδευσε τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο ταξίδι του στην Ινδία.

«Ναι, υπήρξε ένα τέτοιο ενδιαφέρον από έναν πάρα πολύ σηµαντικό επενδυτή. Έγινε µια συζήτηση για µια ιδέα επενδυτική που έχει ο συγκεκριµένος επενδυτής. Μας εξέφρασε την πρόθεσή του ότι έχει στο µυαλό του αυτό το πρότζεκτ. ∆υστυχώς δεν έχουµε ακόµη τις λεπτοµέρειες για το πόσο ώριµο είναι το θέµα. ∆εν ξέρουµε ακόµη πότε θα προχωρήσει, αλλά θα είναι µια µεγάλη παραγωγή, που θα γίνει µέσω του ΕΚΟΜΕ, επειδή το ΕΚΟΜΕ έχει το χρηµατοδοτικό εργαλείο για να στηρίξει τέτοιες µεγάλες παραγωγές. Και οπωσδήποτε οι Ινδοί θα χρειαστούν και βοήθεια στην τεκµηρίωση των ιστορικών στοιχείων του Μεγάλου Αλεξάνδρου», αναφέρει ο ίδιος σήµερα στο «S».

Ο κ. Χριστόπουλος, µιλώντας στο επαγγελµατικό forum µε τίτλο «India-Greece Business Forum & B2Bs in Bangalore» στη Βοµβάη, που είναι το κέντρο της ινδικής κινηµατογραφικής βιοµηχανίας, υπογράµµισε τη σηµασία της διερεύνησης συνεργασιών σε µία από τις ταχύτερα αναπτυσσόµενες οικονοµίες του κόσµου και τις δυνατότητες ενίσχυσης της εγχώριας οπτικοακουστικής βιοµηχανίας µέσω της προσέλκυσης ξένων παραγωγών. Μεταξύ άλλων, παρουσίασε τo επενδυτικό κίνητρο «cash rebate» για τη στήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής και τα συγκριτικά πλεονεκτήµατα (φυσικά σκηνικά, υποδοµές, επαγγελµατίες) που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισµό για οπτικοακουστικά έργα. Το «cash rebate» αποτελεί κρατική επιχορήγηση των επιλέξιµων δαπανών που πραγµατοποιούνται για µια ταινία, µέσω επιστροφής καθορισµένου ποσοστού, που δίνεται µετά την ολοκλήρωση της παραγωγής και εφόσον ελεγχθούν τα πραγµατοποιηθέντα έξοδα του επενδυτικού σχεδίου. Το ποσοστό της ενίσχυσης ανέρχεται στο 40% των επιλέξιµων δαπανών που πραγµατοποιούνται στην Ελλάδα.

Το «cash rebate», το δάνειο έως 900.000 ευρώ με εγγύηση του Δημοσίου και το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων για τη δημιουργία στούντιο στη χώρα μας


«Υπάρχει πολύ µεγάλο ενδιαφέρον να έρθουν οι Ινδοί στην Ελλάδα. Υπήρχε ενδιαφέρον και από παραγωγούς και από στούντιο παραγωγής, ακόµα και από τις διάφορες εταιρείες που διοργανώνουν βραβεία. Επίσης υπήρξαν πολλές follow-up συναντήσεις µετά την παρουσίαση που κάναµε εκεί. Εκανα τουλάχιστον 10-15 συναντήσεις µε µεγάλους και µικρούς παραγωγούς ταινιών. Υπήρχαν και άνθρωποι που κάνουν διοργανώσεις βραβείων και θα τους ενδιέφερε να φέρουν στην Ελλάδα τα βραβεία Bollywood», αναφέρει.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Στο ερώτηµα ποια φυσικά κίνητρα διαθέτουµε ως χώρα, πέρα από τα χρηµατοδοτικά εργαλεία, όπως υποδοµές ή επαγγελµατίες τεχνικούς, ο κ. Χριστόπουλος έκανε λόγο για προσπάθεια µεγαλύτερης κατάρτισης τεχνικών και αναβάθµισης στα στούντιο. «Υπάρχει σίγουρα ένα πολύ καλό ανθρώπινο δυναµικό, το οποίο όµως σίγουρα πρέπει να αυξηθεί. Γιατί όσο πιο πολύ αυξάνονται οι µεγάλες παραγωγές, τόσο πρέπει να αυξάνεται και το ανθρώπινο δυναµικό. Πρέπει να εφαρµόσουµε µια πολιτική για κατάρτιση τεχνικού προσωπικού. Ενα κοµµάτι της πολιτικής µας είναι να δηµιουργήσουµε µεγάλα προγράµµατα κατάρτισης για προσωπικό. Τα στούντιο ήδη έχουν µπει σε ένα καθεστώς ενίσχυσης. Υπάρχει ένα ενδιαφέρον για νέα στούντιο, κυρίως µέσα από τον αναπτυξιακό νόµο που έχει το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο πρώτη φορά έχει φτιάξει κίνητρα για κινηµατογραφικά στούντιο. Εχουν ήδη ενδιαφερθεί Ελληνες και ξένοι που θέλουν να φτιάξουν στούντιο στη χώρα µας. Και βέβαια έχουµε φτιάξει και αρκετά άλλα εργαλεία, που βοηθούν και τους εγχώριους παράγοντες να αναβαθµίσουν τον εξοπλισµό τους. Εχουµε κάνει το Ταµείο Εγγυοδοσίας, µε το οποίο δίνονται δάνεια µε εγγύηση του ελληνικού ∆ηµοσίου, µέχρι 900.000 ευρώ. Οπότε και τα ελληνικά στούντιο µπορούν να αναβαθµίσουν τον εξοπλισµό τους», καταλήγει ο κ. Χριστόπουλος.

Δημοσιεύτηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών