«Επιτέλους, μια παράσταση που μας αξίζει». Με χαμόγελα αποχώρησε ο κόσμος από την Επίδαυρο την Παρασκευή και το Σάββατο.

Ομόφωνα απόλαυσαν την παρθενική αναμέτρηση με το αρχαίο δράμα της Έφης Μπίρμπα, συζύγου του Άρη Σερβετάλη, που έκανε πρεμιέρα στις 28 Ιουλίου στο αρχαίο θέατρο και συνέχισε και την επόμενη βραδιά.

Μία παράσταση που ενθουσίασε το κοινό, με τον καταξιωμένο ηθοποιό σε ρεσιτάλ ερμηνείας και τη γυναίκα του, Ευσταθία, να καθοδηγεί ως σκηνοθέτρια τον εκλεκτό της θίασο στην κάθοδο στον Άδη.

Εκτός από τον σύζυγο Άρη, στο έργο παίζουν οι Μιχάλης Σαράντης -σε έξοχη ερμηνεία-, Αργύρης Ξάφης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μαίρη Μηνά, Έκτορας Λιάτσος, Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Νάνσυ Μπούκλη και Κυριάκος Σαλής.

Τα «Βατράχια» -από τις ποιητικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη- προβάλλονται σε μια «πειραγμένη εκδοχή», όπως τα χαρακτηρίζει η Μπίρμπα, σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Είχαν ήδη πάρει τα εύσημα από κριτικούς και φιλοθεάμον κοινό στις 19 Ιουλίου στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης», στη Θεσσαλονίκη, και συνέχισαν στον ιερό αργολικό χώρο.

«Στο έργο υπάρχει βασικό ντουέτο, ο Ξανθίας με τον Διόνυσο (Σαράντης - Σερβετάλης). Από την αρχή μέχρι το τέλος έχουν μία γραμμή όπου διατρέχουν ένα τόξο. Οι υπόλοιποι φτιάχνουμε το σύμπαν της κατάδυσης στον Κάτω Κόσμο. Έχουμε επιμέρους πράγματα, όπως τη φανταστική χορική λειτουργία με τα κορίτσια - των Πλαθανών», διευκρινίζει η Μαίρη Μηνά.

Ο δε Άρης Σερβετάλης, από την πλευρά του, σημειώνει: «Θέλαμε να ασχοληθούμε με αρχαία κωμωδία, κάτι το οποίο δεν είχαμε κάνει στο παρελθόν με την Έφη Μπίρμπα. Ευτυχήσαμε με όλους αυτούς τους συνεργάτες και τους σημαντικούς ερμηνευτές που πλαισιώνουν αυτή την ομάδα, εκτός από εμένα και τον Μιχάλη Σαράντη».


«Η πολιτική πέθανε»

Για την ιδιότητα της Έφης και ως σκηνογράφου της παράστασης, ο Μιχάλης Σαράντης επισημαίνει: «Το εικαστικό σύμπαν που δημιουργεί εμπεριέχει κάτι πολύ πιο βαθύ από αυτό που φαινομενικά καταλαβαίνει κάποιος όταν ακούει τη λέξη ‘‘εικαστικότητα’’. Από την αρχή είδε το έργο στη βαθύτερή του έννοια, ως μια κωμωδία με DNA τραγωδίας, κάτι που για μένα έχει ειδικό βάρος. Στους “Βατράχους”, ένας θεός και ένας άνθρωπος κατεβαίνουν στον Άδη για να φέρουν πίσω την ποίηση, επειδή η πολιτική πέθανε. Όταν κοπεί το νήμα της ποίησης από τη ζωή μας, θα έχει αντίκτυπο και στα κοινωνικά τεκταινόμενα», τονίζει.

Κοστούμια, που επιμελείται επίσης η Έφη από κοινού με τη Βασιλεία Ροζάνα, πρωτότυπη μουσική σύνθεση από τον Κωνσταντίνο Σκουρλή, εντυπωσιακοί φωτισμοί από τον Γιώργο Καρβέλα και ένας θίασος που τα δίνει όλα, ένα πράγμα σημαίνει: σεβασμός στον χώρο. Και στο κοινό. Ναι, τέτοιες παραστάσεις μας αξίζουν. Με και χωρίς την παρέα των… δορυφόρων του Έλον Μασκ.

*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή / Συντάκτρια: Έλλη Σολδάτου