Η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και ο πλούτος που συναντούμε εκεί, έχουν την τιμητική τους στη νέα ψηφιακή έκθεση «Culture Gate to Japan», που θα είναι επισκέψιμη ως τον Σεπτέμβριο στην διεύθυνση https://culture-gate.jp.

Σε αεροδρόμια σε όλη τη χώρα, 29 δημιουργοί από τομείς τόσο διαφορετικούς μεταξύ τους όπως τέχνες, διασκέδαση, animation και μάνγκα επανερμηνεύουν, μέσα από μια σειρά ψηφιακών εκθέσεων, τις πλούσιες πολιτιστικές πηγές της κάθε περιοχής. Οι επισκέπτες στις πύλες της χώρας μπορούν να απολαύσουν τα έργα δια ζώσης ή να τα θαυμάσουν ψηφιακά από οπουδήποτε κι αν βρίσκονται.


Στο Chubu Centrair International Airport, o Yusuge Shigeta «ζωντάνεψε» το ιστορικό παραβάν της δεκαετίας του 1700, στο οποίο απεικονίζεται η μεγάλης σημασίας μάχη της Σεκιγκαχάρα -το έργο βρίσκεται στο Μουσείο Ιστορίας της Οζάκα.

Από τη μάχη της 21ης Οκτωβρίου του 1600 αναδείχθηκε κυρίαρχος ο Οίκος Τοκουγκάουα, δόθηκε τέλος στους ατέρμονους πολέμους που σπάραζαν τη χώρα και η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στο Έντο, το κατοπινό Τόκιο. Με χρήση pixel animation, το έργο «ζωντανεύει» ενώ εμφανίζονται και λεπτομέρειες του φυσικού περιβάλλοντος.

Στο Fukuoka Airport, οι καλλιτέχνες Mirai Mizue και Macoto Murayama επανερμηνεύουν στα έργα τους την ποικιλία μοτίβων που απαντώνται στις τεχνουργίες της νήσου Κιουσού -κεραμικά rom arita-yaki, υφαντά hakata-ori και χαραγμένο γυαλί satsuma kiriko. Στο Naha Airport, στο αρχιπέλαγος της Οκινάουα, ο εικονογράφος nuQ δημιούργησε μια καθηλωτική τοιχογραφία συνδυάζοντας μοτίβα από το ιστορικό κάστρο Shujiro –που κάηκε εν μέρει το 2019 και οι εργασίες αποκατάστασής του θα ολοκληρωθούν το 2026, με καράτε της σχολής του πάλαι ποτέ τοπικού βασιλείου Ριουκίου και σημερινούς τουρίστες.

Υπό την επίβλεψη της Paola Antonelli -επικεφαλής επιμελήτριας του MoMA στους τομείς Αρχιτεκτονική και Ντιζάιν, τα έργα που παρουσιάζονται στα αεροδρόμια Haneda και Narita του Τόκιο θέλουν να εξερευνήσουν την ιδέα του οράματος από το παρελθόν στο μέλλον και τον ρόλο της ως θεμέλιο της ιαπωνικής κουλτούρας. Πρόκειται για έξι βίντεο από έξι διαφορετικούς καλλιτέχνες, τους Acky Bright, Jun Inoue, Sachiko Kodama, Mariko Mori, Monika Mogi και PARTY. Η εγκατάσταση στο Kansai International Airport -το οποίο είναι η πύλη προς Οζάκα και Κιότο, εστιάζει στο θέμα της ζωής. Οκτώ καλλιτέχνες μάνγκα δημιούργησαν τοιχογραφίες αναδεικνύοντας τη μοναδική κουλτούρα κάθε μιας από τις οκτώ περιοχές εκεί, αλλά και την αρμονική συνύπαρξη με τη φύση.