Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Φεστιβάλ Αθηνών επέκτεινε φέτος τη δραστηριότητά του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου με μία σειρά από ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες με δωρεάν συμμετοχή για το ευρύτερο κοινό, στα πλαίσια της νέας πλατφόρμας OPEN PLAN.

Ανακαλύπτοντας τη δημιουργική γλώσσα του σύγχρονου χορού μέσα από Ancient Future Solo, το εργαστήριο που εμψύχωσε για λογαριασμό του Φεστιβάλ η χορεύτρια και χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου με τους συνεργάτες της, συνειδητοποιεί κανείς πόσο πολύτιμη είναι αυτή η πρωτοβουλία του Φεστιβάλ στην κατεύθυνση του κοινού των εφήβων, που διψούν για δημιουργία και επαφή μέσα από την τέχνη, ιδιαίτερα σε μια δύσκολη εποχή σαν αυτή που διανύουμε.

Πεδίο δημιουργικής διάδρασης ανάμεσα σε νέους ανθρώπους και καλλιτέχνες «που τους ανοίγουν δρόμους», «τους ωθούν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους», τους μαθαίνουν να προσεγγίζουν βιωματικά τα αρχαία κείμενα, με όχημα τον χορό και τη μουσική, πέρα από μια στείρα διδακτική διαδικασία, το Ancient Future Solo συμβάλλει επί της ουσίας, ως σύλληψη και ως δράση, στον διάλογο γύρω από τη σημασία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης: όχι μόνο για την καλλιέργεια της εκφραστικότητας του καθενός αλλά κυρίως για τη διάπλαση ενεργών και δημιουργικών ανθρώπων.

Τι σημαίνει υπέρβαση; Ποια πράξη είναι ηρωική; Πώς η πίστη σε μια ιδέα και η απόφαση για δράση επηρεάζουν το σώμα; Τι σημαίνει ευθύνη, προσωπικό κόστος;

Πώς είναι το σώμα που επαναστατεί;

Πώς είναι το σώμα που αντιστέκεται;

Με αφετηρία την Ελένη του Ευριπίδη και την Αντιγόνη του Σοφοκλή, από τη διδακτέα ύλη Γυμνασίου και Λυκείου αντίστοιχα, οι οκτώ έφηβοι μαθητές 13-17 ετών που συμμετείχαν στο Ancient Future Solo, ανακαλύπτουν μέσα από το σώμα και την κίνηση το Aρχαίο Δράμα και δημιουργούν ο καθένας και η κάθε μία τη δική τους χορογραφική δημιουργία με την καθοδήγηση της Μαριάννας Καβαλλιεράτου και της βοηθού της, Αρετής Αθανασοπούλου. Κάθε ένας και κάθε μία από τους / τις δημιουργούς συνεργάστηκε, ταυτόχρονα, με τον συνθέτη Γιώργο Μιζήθρα για τον ήχο του σόλο του αλλά και με τη θεατρολόγο Παρασκευή Τεκτονίδου για τη δραματουργία του κάθε έργου.

Οι εισηγητές *τριες συνόδευσαν τους / τις συμμετέχοντες *ες στην προσέγγιση των προσώπων και των κινήτρων τους εξοικειώνοντάς τους / τις με τη δυνατότητα πολλαπλών αναγνώσεων των κλασικών κειμένων. Τους πρόσφεραν κινητικά και δραματουργικά εργαλεία για την ανάπτυξη της προσωπικής τους έκφρασης και τη δημιουργία νέων, αμιγώς κινητικών έργων σε διάλογο με το Αρχαίο Δράμα. Και μαζί εξερεύνησαν τη σχέση ήχου και μουσικής με τη δραματουργία ενός χορογραφικού έργου.

Οι νεαροί/ές χορευτές/τριες εργάστηκαν με πάθος και μεθοδικότητα και από τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου και για 8 μέρες θα μοιραζόμαστε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ και από ένα πρωτότυπο χορευτικό solo που συνέθεσαν και ερμηνεύουν οι ίδιοι/ες στον χώρο Β της Πειραιώς 260.

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων των βίντεο που θα δούμε, τηρήθηκαν απόλυτα τα μέτρα ασφαλείας κατά της πανδημίας. Το πρόγραμμα των συναντήσεων, που ξεκίνησαν στις 24 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά κατά το μεγαλύτερο μέρος του.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ηλίας Χατζηγεωργίου

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Μαριάννα Καβαλλιεράτου, χορογράφος
Γιώργος Μιζήθρας, συνθέτης
Αρετή Αθανασοπούλου, βοηθός χορογράφου
Παρασκευή Τεκτονίδου, δραματουργός

ΧΟΡΕΥΤΕΣ
Νίκος Βλαχογιάννης
Ιωάννα Εμμανουήλ
Αριάδνη Κοροπούλη
Υβόννη Μέλισσα
Αγγελική Μπεβεράτου
Μελίνα Σάκκουλα
Ελένη Σαρασίτη

Πάμπλο Σότο