Κριτική θεάτρου: Η Κονιόρδου συναντά τον Ντοστογιέφσκι
FIXED_NEW
Πολιτισμός

Κριτική θεάτρου: Η Κονιόρδου συναντά τον Ντοστογιέφσκι

Μέγας Ιεροεξεταστής του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

Στη σκηνή ξανά η πρώην Υπουργός Πολιτισμού με ένα έργο μιας άλλης εποχής

Ελεύθερη πια από τις υποχρεώσεις της στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο υπηρέτησε για δύο περίπου χρόνια (2016-2018) στην παρελθούσα Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και μετά τον «Οιδίποδα» του Ρόμπερτ Γουίλσον το Καλοκαίρι στην Επίδαυρο, η Λυδία Κονιόρδου επιστρέφει στο σανίδι με έναν ρόλο μιας άλλης εποχής.

Υποδύεται τον «Μεγάλο Ιεροεξεταστή» από το ομώνυμο απόσπασμα των «Αδελφών Καραμάζοφ» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, ένα έργο της ωριμότητας του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα. Η διασκευή και σκηνοθεσία είναι του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Χατζή, ο οποίος επέλεξε τον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» για να το παρουσιάσει.

Ένας Ιεροεξεταστής κάνοντας μια μακριά εξομολόγηση, μιλά στον Χριστό που στέκεται μπροστά του, χωρίς όμως να παίρνει απάντηση. Δεν υπάρχουν ιδιαίτερα σκηνοθετικά ευρήματα αλλά δημιουργείται μια πολύ ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα που αναδεικνύει τα αγωνιώδη ερωτήματα του έργου, όπως ποια είναι τα όρια της ανθρώπινης ελευθερίας, της πίστης, αλλά και της διαφθοράς.

Η σκηνική εγκατάσταση αποτελείται από έναν μαύρο διάδρομο σε σχήμα σταυρού πάνω στον οποίο περπατάει η ηθοποιός σε απόσταση αναπνοής από τους θεατές. Το κοστούμι της θυμίζει ράσο μοναχού και ο λόγος της ρέει σαν νερό, σε έναν πολύ μα πολύ δύσκολο μονόλογο που απαιτεί άπειρες ψυχικές διακυμάνσεις και συνδυάζει τη νεοελληνική με τα αρχαία ελληνικά. Η Λυδία Κονιόρδου με αυτόν τον ρόλο μας θυμίζει πόσο καλοδουλεμένα είναι η φωνή και οι ανάσες της δίνοντας μια ερμηνεία με παλμό και βάθος. Δεν χάνεις λέξη από όσα ακούς, ενώ η μουσική που ακούγεται από το γυαλί ταμπούρ που παίζει ζωντανά στη σκηνή ο Ευγένιος Βούλγαρης σκεπάζει σαν ζεστή κουβέρτα την παράσταση.

Το έργο αναδεικνύει τη βαθιά πίστη του Ντοστογιέφσκι προς το Θεό, αλλά και την μεγάλη του ανησυχία για την τύχη του ανθρώπου όταν αυτός απομακρύνεται από την αγάπη και την κατανόηση προς τον συνάνθρωπο. Και η συγκίνηση που δημιουργεί εξυπηρετεί ακριβώς αυτόν τον σκοπό. Να αφυπνίσει τον θεατή αναφορικά με όλα όσα έλεγε ο σπουδαίος αυτός συγγραφέας περίπου 140 χρόνια πριν.

(Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Παραστάσεις: 4/10/2019 - 1/12/2019
Παρασκευή: Οι Δαιμονισμένοι - 21.00
Σάββατο: Ο Μέγας Ιεροεξεταστής - 21.00
Κυριακή: Οι Δαιμονισμένοι & Ο Μέγας Ιεροεξεταστής - 18:00
(ενιαία παράσταση με ενδιάμεσο διάλειμμα)
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) - Υπόγειος Χώρος

Η παράσταση θα παιχτεί στη Θεσσαλονίκη, από τις 25 έως τις 28 Νοεμβρίου στο Θέατρο Αμαλία. Μετά την Αθήνα θα ταξιδέψει σε Ρωσία, Πολωνία και Ιταλία.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα