Πριν από τις «παραδοσιακές» 100 πρώτες ημέρες της κυβέρνησης, προηγούνται οι 100 τελευταίες ημέρες πριν από τις εκλογές! Αυτή την Τετάρτη ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για τις ευρωεκλογές και τον πρώτο γύρο δημοτικών και περιφερειακών εκλογών που θα διεξαχθούν στις 26 Μαΐου, ίσως μάλιστα μαζί με τις εθνικές εκλογές, όπως πιθανολογούν στην Πειραιώς. Η Νέα Δημοκρατία, από τα ηγετικά κλιμάκια μέχρι τις τοπικές οργανώσεις, βρίσκεται σε υψηλό βαθμό ετοιμότητας και για τις τέσσερις εκλογικές αναμετρήσεις. Το μόνο στο οποίο δεν έχουν καταλήξει ακόμα είναι το βασικό σλόγκαν της καμπάνιας, το οποίο, όπως λέει χαριτολογώντας στα «Π» συνεργάτης του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα μπορούσε να είναι… «Πιάσε με αν μπορείς» («Catch me if you can»).

Οπως στο μεγαλύτερο μέρος της γνωστής χολιγουντιανής ταινίας, ο πρόεδρος της Ν.Δ. θα είναι όλη αυτή την περίοδο των 100 ημερών, όπως εκτιμούν οι συνεργάτες του, ένα βήμα μπροστά από τον Αλέξη Τσίπρα: στις περιοδείες, στην επαφή με τους πολίτες, στην κατάθεση καινοτόμων προτάσεων, στην παρουσία στο Διαδίκτυο.

«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκτά άλλη ενέργεια όταν έρχεται η ώρα των εκλογών και έχει αποδείξει ότι ξέρει να τρέχει και να παίρνει πάνω του την καμπάνια και να κερδίζει», σημειώνει ο ίδιος συνεργάτης, αναφερόμενος συν τοις άλλοις στις προεκλογικές εκστρατείες του κ. Μητσοτάκη από το 2004, που τον ανέδειξαν πρώτο βουλευτή στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, τη Β’ Αθηνών, μέχρι το 2016, που αναδείχθηκε πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Κεντρικό πρόσωπο στην προεκλογική καμπάνια της Ν.Δ. θα είναι φυσικά ο αρχηγός της, Κ. Μητσοτάκης, κεντρική στρατηγική τα ανοίγματα σε όλους τους χώρους (και προς το Κέντρο και προς τα δεξιά) και κεντρικό μήνυμα «πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή των πολιτών».

Τα μεγάλα προσωπικά πλεονεκτήματά του, όπως τονίζει στα «Π» στέλεχος που συμμετέχει στην προετοιμασία της καμπάνιας της Ν.Δ., είναι η βαθιά γνώση όλων των θεμάτων και την οποία βγάζει με άνεση προς τα έξω, η αμεσότητα στην επαφή του με τον κόσμο και το γεγονός ότι αποπνέει εμπιστοσύνη στους πολίτες.

Κυβερνητικό πρόγραμμα 

Αιχμή του δόρατος των τελευταίων 100 ημερών θα είναι το κυβερνητικό πρόγραμμα της Ν.Δ. Το κομμάτι της οικονομίας έχει ήδη παρουσιαστεί αναλυτικά στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, η πρόταση για την παιδεία τον Νοέμβριο, και ακολουθεί το προσεχές διάστημα η υγεία και αμέσως μετά οι υπόλοιποι τομείς. Βουλευτές και στελέχη της Ν.Δ. θα επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους ότι με τις εκλογές θα κλείσει η περίοδος της παρακμής και της εκφυλιστικής κατάστασης την οποία βιώνει ο τόπος, που βλάπτει την οικονομία, τους θεσμούς και την ίδια τη χώρα και θα φύγει από την εξουσία ο Αλέξης Τσίπρας, που εξαπάτησε και απέτυχε. Το θετικό μήνυμα που θα εκπέμπεται θα είναι το σχέδιο για τη δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας και για την ασφάλεια με διττή έννοια: ασφάλεια στις γειτονιές, αλλά και στην καθημερινότητα του πολίτη, που θα μπορεί να κάνει με ασφάλεια τον προγραμματισμό του, στηριζόμενος σε ένα κράτος που θα παρέχει ποιοτική παιδεία -με αφετηρία τους παιδικούς σταθμούς- και υγεία.

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης θα συνεχίσει να «οργώνει» τη χώρα με περιοδείες, για τις οποίες στην Πειραιώς εκτιμούν ότι τυγχάνουν πολύ θετικής ανταπόκρισης από τις τοπικές κοινωνίες. Το Σαββατοκύριακο περιόδευσε στους νομούς Πέλλας και Κοζάνης, μίλησε σε κομματική εκδήλωση στα Γιαννιτσά και στην Κοζάνη, όπου και στήριξε ενεργά την υποψηφιότητα του Γιώργου Κασαπίδη για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Στην περιοδεία του ο κ. Μητσοτάκης εξήγησε τις αρνητικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών, ανέλυσε τα «όπλα» της μελλοντικής κυβέρνησης της Ν.Δ. στον δρόμο της ένταξης των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά παράλληλα έστειλε κι ένα θετικό μήνυμα, μιλώντας για το ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο του κόμματός του για τη Βόρεια Ελλάδα.

Στις περιφερειακές εκλογές, διακηρυγμένος στόχος της Ν.Δ. είναι η νίκη και στις 13 περιφέρειες, αλλά και η ήττα του ΣΥΡΙΖΑ σε όλες. Αυτό, εξηγούν στην Πειραιώς, δεν είναι το ίδιο, γιατί η Ν.Δ. έχει δικούς της υποψηφίους σε όλες τις περιφέρειες, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ σε ορισμένες στηρίζει, απλώς, τους υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ, όπως π.χ. στην Κρήτη ή στη Δυτική Ελλάδα.

Οι ευρωεκλογές, στην περίπτωση που δεν συμπέσουν με τις εθνικές εκλογές, τότε, όπως τόνισε τις προάλλες ο κ. Μητσοτάκης, θα αποκτήσουν τον χαρακτήρα δημοψηφίσματος «για την πολιτική αλλαγή στη χώρα μας» και σημαίας «της αναγεννημένης και αισιόδοξης Ελλάδας».

H γαλάζια «web team»

Ξεχωριστή θέση στην προεκλογική εκστρατεία της Ν.Δ. θα έχει φυσικά η καμπάνια μέσω Διαδικτύου. Η γαλάζια «web team» δουλεύει εδώ και καιρό με αποτελέσματα που κρίνονται πολύ ικανοποιητικά, καθώς συνεργάτες του προέδρου της Ν.Δ. εκτιμούν ότι έχει αναστραφεί το φαινόμενο που παρατηρείτο έντονα πριν από τις εκλογές του 2015, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά κυριαρχούσε στα social media και στο Διαδίκτυο. Η διαδικτυακή ομάδα της Πειραιώς μελετά τις τάσεις, χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία και είναι έτοιμη να κάνει στοχευμένες καμπάνιες, σε ειδικά δηλαδή κοινά, με βάση την ηλικία, τον τόπο κατοικίας κ.λπ., αξιοποιώντας κυρίως τη δυνατότητα που υπάρχει για κάτι τέτοιο μέσω του Facebook.

Εκεί είναι που δίνεται και η μεγαλύτερη έμφαση, καθώς το γνωστό αυτό μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει περίπου 7.000.000 χρήστες στη χώρα μας, ενώ το Twitter και το Instagram έχουν σαφώς μικρότερη διείσδυση. Το τελευταίο, ωστόσο, επειδή έχει αυξανόμενη απήχηση στις νεότερες ηλικίες, θα αξιοποιηθεί προεκλογικά κυρίως με μικρής διάρκειας βίντεο. Η «έκπληξη», που σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζει η «web team» της Ν.Δ., είναι μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, την οποία θα μπορούν να κατεβάσουν οι εκλογικοί της αντιπρόσωποι και στις τέσσερις κάλπες και μέσω της οποίας θα μπορούν να στέλνουν αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο, να διαβάζουν εύκολα και γρήγορα διάφορες πληροφορίες που χρειάζονται, αλλά και να έχουν γραμμή νομικής υποστήριξης.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 9/2/2019